Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Kavat skrev 2009-03-20 19:44:29 följande:
    Tittar in och säger hej. Har varit på vift hela dagen och är totalt slut. Har handlat en fin cerise jacka till dottern (samma som på trollungar som Asereht tipsade om)! Enda problemet är att jag vill ha en likadan själv! Vi var även på lekparken i stan och sen var vi hos min pappas kusin som har celiaki och fikade och fick låna hennes recept. Fick även en liten historaberättelse med foto om min pappas farmor som var jätte intressant! Hon har 5 eller om det är 6 barn med olika fäder, men var högt aktad i trakten, supersnygg och en superduktig sömmerska bl.a. Släkten tror sig ha listat ut 2-3 fäder, men resten är okända. Så min farfar visste alltså aldrig vem hans pappa var och det var väldigt hysh-hysh om sådant på den tiden.
    Wow, vilken häftig historia! Det låter lite som du, förutom det där med promiskuiteten då förstås
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-20 20:21:48 följande:
    Jag har fått motgångar i min svåra väsk-syning här! Vet inte riktigt hur jag ska få till det nu! svårt svårt, har ju inte någon att kolla på som förebild heller. Kring dragkedjan och överdelen. Ska sätta mig och rynka pannan i djupa veck sen så löser det förhoppningsvis sig.Vill kunna använda den på fredag, min syster i norrköping tar sig hem en dag innan väntat för att vara hundvakt så vi kan gå på barnmässan! *glad*
    Heja syrran! Äntligen lite nytta av släkten
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-03-21 09:15:21 följande:
    Tyckte ju att nåt borde funka så man slapp spara och ladda upp i galleriet om man vill använda men nej då.... *surar*
    Nä, visst är det tråkigt
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-03-21 10:01:35 följande:
    Nu har jag uppdaterat bloggen med kvällens/nattens händelser. Nu ska jag käka fukost.
    Åh, fy!
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-03-21 14:37:50 följande:
    Har suttit och sufat runt på hemnet och hittat ett hus som känns intressant. Helt i 70-tals utförande.
    Jag vill också ha länk!

*viskar* Idag var jag på Lindex och spanade in det de fått in på sistone. Underbara tröjor med skalbaggar på, har ni sett dem? Det blev en i varje färg till Manne {#lang_emotions_embarassed} Och så fick han självklart bondgårdskläderna, det gick inte att motstå dem längre.
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-21 15:38:36 följande:
    ja dom såg jag, jättesöta! Och välldigt bra pris! Stog dock imot dom, handlade ju kamelont.  Vilka av bondgårdskläderna? alloverprintet?Nu har jag bara ett kantband kvar på väskan, ska fixa det sen äta så ska jag fota och visa er!
    Oj, fanns det flera? Det blev alloverprintet antar jag, jag har inte hört termen tidigare men utgår ifrån att det betyder ungefär "tryck över hela tyget" vilket det är Ljuvliga är de

Tyvärr går de bara upp till 116 och det blir för litet för Maja
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6