Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Vipera skrev 2009-03-24 12:09:02 följande:
    K Kavat: visst är de gulliga de små liven med sitt ritande! Vendel är inte så illa på det men det händer när man minst anar. Just bara för att man skall känna sig som en dålig förälder. Man torkar spyor, handlar, pjoskar med sjukt barn, tvättar, byter blöjor, tar hand om hunden, lagar mat och sätter sig en stund för att inte tappa humöret helt, DÅ händer det.Just bara som ett stick som känns att man faktiskt inte lekt med barnet alls utan "skött sitt" liksom. Så ovanpå oron att man själv skall bli sjuk och med kort stubin så skall man ha dåligt samvete också? Jag kanske kan byta med någon man i er närhet istället som semester ett tag?Nädå, som man bäddar får man ligga. Vädret idag är ju nästan en tröst, är det kaos inne så kan det väl lika gärna vara kaos ute med...
    Skönt att du är på benen fortfarande, jag tror du klarar dig. Jag hade tre sjuklingar här hemma förra veckan men ont krus förgås tydligen inte så lätt så jag höll tätt *rimmar taskigt och garvar åt mig själv*
  • Fröken Småland
    Vipera skrev 2009-03-24 12:27:58 följande:
    Stanna hemmaUppmaning från Räddningstjänsten Räddningstjänsten uppmanar alla gotlänningar att stanna kvar hemma, om man har möjlighet, på grund av det dåliga vädret. Detta är vårt väderläge nu. Hörde på radion nyss hur de uppmanade föräldrar på landet att om möjligt komma och hämta sina barn från en skolbuss som kört fast, på södercentrum här i Visby!!
  • Fröken Småland

Halloj tjejer! Jag trodde jag skulle få ett sjå med att läsa ikapp men ack vad jag bedrog mig. Har ni dragit till ett annat forum och glömt meddela mig?

Ikväll har jag varit på Meandi-träff för andra gången i mitt liv, förra gången var för fyra år sedan. Jag har inte varit så imponerad de senaste åren och inte ikväll heller faktiskt. Så jag köpte ingenting till barnen men däremot en omlottklänning till mig. Det var lite kärring-varning på den men jag hoppas att den blir bra . Tyget känns verkligen superlyxigt, det var absolut det som avgjorde. Extra kul vore det om den skulle få tjäna som mammaklänning framöver, det är såklart lite i de banorna jag tänker. Hur som helst så tycker jag att just omlottklänningar är väldigt användbara och smickrande för figuren, även om jag i grunden inte är någon klänningmänniska.

Tokröjde ur garderoben gjorde jag alltså som jag skrev om tidigare idag. En stor IKEA-kasse till soptippen och en till Röda Korset. Några klädesplagg som jag kan sälja tror jag, lapparna sitter kvar . Men vad tänkte jag på när jag köpte dem? {#lang_emotions_undecided}

Sen följde Maja med en kompis hem så jag slapp hämta henne från dagis. Det betydde att min eftermiddag blev lång och oavbruten så jag fick faktiskt till två kuddfodral till Mannes rum i tyget som är på väggen, minns ni? Färgglatt från IKEA med massa djur på, K Kavat har samma på lillemans gardiner vill jag minnas. Bra blev de i alla fall, två välstoppade 60x60-kuddar att mysa med .

I morgon skall jag sy en liiiiten liiiiten gardinkappa till hans liiiilla liiiilla fönster, det har bara inte blivit av (känns det igen?). Men nu har jag hittat lite inspiration och både symaskin och strykbräda fick stå framme så startsträckan är lika med noll. Det är annars det som sätter krokben tycker jag.

Så inför morgondagen står på agendan att fota lite kläder och sy en mikroskopisk gardinkappa. Borde jag väl kunna klämma in?

Förresten, är det någon av er som känt och klämt på Meandis frottébadlakan med moln på *kär*. Såg det på hemsidan nu när jag skulle dubbelkolla att klänningen jag beställde faktiskt såg OK ut. Måste nog komplettera min beställning, tänkte att det kunde tjäna fint som ett överkast till en barnsäng.

Är ni fortfarande vakna? Det är bara jag och Asereht som kan skriva så här långa inlägg

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-24 21:58:53 följande:
    hihi, jag hängde med hela inlägget ut iaf. Klänning minnsan! Länka vilken?När du fotar imorgon får du fota det färdiga rummet med gardin och kuddar och allt då! *vill se* Nu ska jag natta hysteriska sonen Haft han i knät hela kvällen.
    Bildbevis kommer, oklart när dock

Kommer ni ihåg vad skogsmotivet från Pop heter, det var bl a en tröja med svampar på i blått och brunt. Den var så galet fin så jag tänkte dammsuga Tradera efter en sån men det ligger ju, hmmmm.... ett och annat plagg från Pop där.
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-24 22:11:49 följande:
    hahaha Lillskrutt sommnade som en igel här. så jag blev kvar
    Min igel ligger och sover i sängen bredvid mig Han har äntligen börjat äta idag så kanske kanske jag kan få tillbaka mina bröst nu.
  • Fröken Småland

Nu skall jag sluta mina små blå men först en fråga till dig Lokatt; har du koll på om det fortfarande finns någon marknad för Semperkoder?

Kollar svaret imorgon!

• Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-25 07:59:43 följande:
    www.tradera.com/Landskapskjol-fran-PO-P-pop-p...Som denna kjol? Så mycket svampar vete katten om det är dock..Kallas för skog eller ibland landskap.Jag har nog beställt samma omlottklänning som dig, vit botten med brun, lime och gråblå? stor"blommor".
    Den var det! Jag har nog "tänk dit" svampar, tycker att det skulle passa med några Karl Johan i något hörn .

Japp, samma omlottklänning. Jag är bara så himla rädd att det är kärring-varning på den, men det tycker inte du då antar jag? *osäker* Men den satt otroligt skönt på, verkligen lyxig kvalitet. Dock är linne under ett måste för annars ramlar brösten ur. Hur ser du ut utan linne under? *försöker visualisera*

Tack för länken om Semper-koder, skall samla ihop mina och se om det är tillräckligt många för att lägga ut.
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-25 08:02:03 följande:
    Eller det: www.tradera.com/POP-PO-P-Polarn-o-Pyret-byxa-...Obs! De är inte stora i storlekarna!
    Det motivet gillar jag inte alls... Det med fiskebåtar och sånt är OK i mönster men det är något med färgställningen som inte funkar för mig. Nej, den där med svampar utan svampar ska de va! Glöm inte tipsa om du skulle ramla över något, vill helst ha en överdel body eller tröja i strl 86 el 92.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6