Vipera skrev 2009-03-05 12:38:50 följande:
Detta med värden är inte så lätt. De tar ett prov först och om det är ok så struntar de i det andra för det blir dyrt tycker de. Om man tar båda så skall man väga ihop de värdena och försöka tolka dem. Utöver detta så finns det olika tolkningar av vad som är referensvärden beroende på var proverna tolkas. Jag kan tycka (då jag är maken i ekorrfamiljen) att om man har alla symptom på sköldkörtelproblem så kanske en läkare borde pröva en behandling som ändrar värdena man har. Just denna individ kanske inte mår bra av just de värdena man bestämt att man skall må bra av. Tyvärr så finns ju trötthet och uppgivenhet i mångt parat med övriga symptom och man orkar inte kämpa.
Mjo, som sjuksköterska har jag tyvärr varit med om samma visa med många som sedan VISADE sig ha problem, men låg på gränsen och läkaren sa att proverna var bra...de nya riktlinjerna, som uppenbarligen inte alla läkare vet om, (eller bryr sig om?) är att man ska behandlas även om man ligger på gränsen i sina värden. I dagens läge måste man ju tyvärr vara frisk för att orka vara sjuk, vilket är helt vansinnigt! :(