Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Ekorrfamiljen skrev 2009-03-05 09:48:58 följande:
    K Kavat: "Alla" de där symptomen som finns under hypotyreos stämmer in på mig, men ändå är alla prover jag tagit på sköldkörteln bra.. Iofs orkade inte min läkare ta riktigt alla prover och de som visade lite avvikelser viftade han bort *suck* men tydligen fanns ingen hjälp för mig att få. Hoppas att du hittar en bättre läkare än jag gjorde!!
    Bara inflikar om din läkare att han borde veta att även nån som ligger på gränsen i värdena ska behandlas!!!
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-05 12:35:21 följande:
    Riskiflickan: såg du att jag grejade halsninningen tillslut? *dansar en dans* Tack för tipsen o råd.
    Ja, setet var jättesnyggt!!! Fint med applikationen med... jag sa ju att du skulle greja det, snart undrar du varför du en gång tyckte det var krångligt!
  • Riskiflickan
    Vipera skrev 2009-03-05 12:38:50 följande:
    Detta med värden är inte så lätt. De tar ett prov först och om det är ok så struntar de i det andra för det blir dyrt tycker de. Om man tar båda så skall man väga ihop de värdena och försöka tolka dem. Utöver detta så finns det olika tolkningar av vad som är referensvärden beroende på var proverna tolkas. Jag kan tycka (då jag är maken i ekorrfamiljen) att om man har alla symptom på sköldkörtelproblem så kanske en läkare borde pröva en behandling som ändrar värdena man har. Just denna individ kanske inte mår bra av just de värdena man bestämt att man skall må bra av. Tyvärr så finns ju trötthet och uppgivenhet i mångt parat med övriga symptom och man orkar inte kämpa.
    Mjo, som sjuksköterska har jag tyvärr varit med om samma visa med många som sedan VISADE sig ha problem, men låg på gränsen och läkaren sa att proverna var bra...de nya riktlinjerna, som uppenbarligen inte alla läkare vet om, (eller bryr sig om?) är att man ska behandlas även om man ligger på gränsen i sina värden. I dagens läge måste man ju tyvärr vara frisk för att orka vara sjuk, vilket är helt vansinnigt! :(
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-05 12:42:04 följande:
    Jag letade bilder på nya grejer du sytt, men hittade inget, har du haft ont om sytid eller ont om kameratid?
    Ont om sytid, min son är sjuk med 39 graders feber :( men det kommer, håller bland annat på med en dopgåva till en liten tjej... ett set med hängselklänning, byxa å body...så fruktansvärt gulligt, inte ofta jag syr så gulliga saker :)
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-06 16:09:59 följande:
    bild på den underbara sidoväskan Lindadjo sytt! Super fin på retrovagnen! Klickbar Och så gjorde jag klart en sommar tröja/tunika idag, håller på med en till likadan, de ska få varsinn.  Klickbar
    Du bara spottar ut dig kläder :D jättefin tunika!!! Du ser vad snyggt det blir med tvillingnål!!
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-09 12:00:34 följande:
    bild tagen för 10 min sen Sover i samma säng!! nu har dom tom kurat ihop sig ännu mer här!
    Men OJ så söta...
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-09 13:58:34 följande:
    just det, du har u vovve med ju vilken typ av valp skulle du i så fall vara sugen på?
    Jag är väldigt sugen på en grå cocker spaniel, en som har en sådan i området från en uppfödare i närheten, och den hunden är underbar... annars gillar jag den rasen över lag... men skulle säkert se sött ut med min lilla jack russel som är för låg för rasen....hihi :)
  • Riskiflickan

min lille bara sover å sover.... vi har varit på föräldra-barngrupp på morgonen å han är HEEELT slut efter det, har han ju inte fått träffa andra barn tidigare pga sin tidiga födsel, men nu får han gå en gång i veckan då det inte är några dagisbarn där....ååå, han är helt salig, men trött efteråt som bara den...

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6