Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Lindadjo: Ta tag i den med musmarkören och dra ner den mot kanten så hänger den med. Men jag tvivlar på att utskriftsproblemet beror på det *skeptisk*

• Fröken Småland

Lindadjo, du skall klicka mitt i själva raden, släpp inte musknappen utan dra med dig den till önskat ställe.

• Fröken Småland
    mamma2003 skrev 2009-01-14 13:35:04 följande:
    Lindadjo, du skall klicka mitt i själva raden, släpp inte musknappen utan dra med dig den till önskat ställe.
    Nä, funkar inte i Windows Vista tydligen Jag kunde inte heller....
  • Fröken Småland

Lindadjo: Så här står det att man gör i mitt operativsystem; Windows Vista:

Du kan flytta Aktivitetsfältet till valfri kant på skärmen. Du måste låsa upp det innan du kan flytta det.

Högerklicka på ett tomt utrymme i Aktivitetsfältet. Om det finns en bockmarkering bredvid Lås Aktivitetsfältet är Aktivitetsfältet låst. Lås upp det genom att klicka på Lås Aktivitetsfältet, vilket tar bort bockmarkeringen.

Klicka på ett tomt utrymme i Aktivitetsfältet och håll ner musknappen medan du drar Aktivitetsfältet till skrivbordets över-, neder-, höger- eller vänsterkant. När Aktivitetsfältet befinner sig där du vill ha det släpper du musknappen.

• Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2009-01-14 14:32:10 följande:
    Du är en STJÄRNA!!!!!!!!!!!!!!   
    Visst är jag? Nu lyckades jag nämligen själv också
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-14 17:46:10 följande:
    oj då! Törs inte riktigt fråga vad som hänt, men skriv om det för att avreagera dig när du orkar.
    Jag törs

Vad har hänt K Kavat?
  • Fröken Småland

Då svär jag lite jag också. Jag är på väg att starta krig mot dagis och är rejält uppretad själv. Men jag svär för dig också K Kavat.

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-14 17:59:04 följande:
    Vad sa dagischefen när du pratade om tiderna??
    Hon pratade med alla avdelningar vilket (troligtvis) resulterat i att även Manne får skit-tiderna, dvs skall sova en halvtimme efter maten och sen ryckas upp. Vi väcker aldrig våra barn när de sover middag, jag anser att det är ren tortyr. Om jag vet att Manne är dötrött och jag skall iväg lite senare så åker jag tidigare så att han får somna i bilen och sova färdigt. Sömn är något av en helig ko här i familjen.

De är inte kloka. Alltså jag vet att jag egentligen bara har rätt till 5*3 timmar och istället erbjuds 3*5 timmar och borde vara tacksam för det. Men VAR ÄR SKILLNADEN mellan 8-13 och 9-14???? Inga fler mål mat t ex. Jo, det är verksamheten som blir lidande om man väljer den senare tiden. Mycket märkligt om man tänker på att jag efter en månads tokstressande på morgnarna sa till dagispersonalen att jag inte fixar att komma till kl åtta, priset är för högt för familjen. Det gjorde inget sa de, bara jag inte hämtade efter kl ett. De sticker inte iväg på något förrän tidigast halv tio efter fruktstunden. Så då måste det ju vara mellan kl ett och kl två som det ohyggliga problemet ligger. Och såvitt jag vet är det utelek som gäller då.

Jag vill ha en förklaring till varför de inte kan vara flexibla på en endaste timme. Min fasta teori är att det är personalen som vill sluta tidigare och det kan de inte om det är för många barn kvar. De slåss för sina egna scheman helt enkelt och det är väl inte att se till "barnens bästa" som det står i skolplanens riktlinjer eller vad *** det heter.

Personalen på Majas dagis tycker att jag skall ha 3-timmars dagar om det inte funkar enl deras policy men om Manne varken äter eller sover på dagis så kallar jag inte honom inskolad precis.

Grrr. Det här är inte slutet.
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-14 20:22:42 följande:
    Jag har förresten fått tid för vul. Den 22 januari Innan dess lär det väl definitivt blivit akut om det nu är ngt knas...men det var den första tiden de hade.
    Fy vad segt att behöva vänta så länge

Härligt att dagis funkar så bra i alla fall *avundsjuk*
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6