• Kavat

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Lokatt skrev 2009-01-03 16:37:21 följande:

Måste visa tröjan på oxå  
    Superfin var den! Glömde ju skriva det igår.
    Det var mer jag glömde skriva igår.. Men nu minns jag inte heller när tråden skrivs i rasande fart.

Fin kudde också Lindadjo, såg ju inte ens vad som var dragkedjan, bra jobbat!
  • Kavat

Asereht har också sjukling hemma, därav att hon inte "hänger" här... Influensa och dubbelsidig öroninflammation direkt på vattkoppor... Jag avundas inte henne eller någon av er andra som är/har sjukling hemma. Krya på er allesammmans!!!!

Zasata,
    Hoppas att du slipper bli sjuk.
    Föresten, du kan ju sådant här. Om man vet exakt vad man vill ha på en rea kan man ringa på morgonen och lägga undan det tills maken kan köpa det vid 17-tiden på eftermiddagen? Eller är det helt omöjligt att komma fram i telefon kanske?
    Känns lite jobbigt att åka in på reastart med två ungar som man måste ha med vagnen till om man ska åka in och mamma kan inte passa dem då för de skulle på begravning.

• Kavat

Lindadjo skrev 2009-01-03 19:10:25 följande:

du som gjort kuddar med kulor, hur mycket kulor behöver man till en sån filtkudde tror du? Jag har hittat på stoff och stil för 179,95 för 100 liter. Räcker det? Är det ok pris eller dyrt?
    Jag köpte på Silvan, men det allra billigaste är ju om man hittar en säck på loppis och häller över kulorna. Tror jag betalde ungefär detsamma på Silvan för 100l och det räckte inte till min kudde som blev 120x100 meter. Den blev lite platt. En filt är ju mindre så jag tror att 100 liter räcker.

Lite tips.
    www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php&t=38319&st=0&sk=t&sd=a&start=15
  • Kavat

zasata skrev 2009-01-03 20:59:08 följande:

ja klart man kan ringa och hänga undan, men ett tips är att rigna dagen innan i så fall annars svarar nog ingen i telefonen. tyvärr jobbar ju inte jag nu. annars kunde jag hängt undan åt dig
    Men kan man ringa dan innan, hänger de undan då? SMART, tack! Men föresten. Hrm, dagen innan. Är det måndag då? För den 6:e är väl en röd dag eller är det öppet då?
  • Kavat

zasata skrev 2009-01-03 21:15:40 följande:

ja 6 är röd dag då rean börjar.
    Men började rean den 6:e?
    Var det inte 7:e? Jag är nog väldens snurrigaste just nu... Po.p rean börjar väl dan efter fick jag för mig, men den är den 8:e.
  • Kavat

mamma2003 skrev 2009-01-04 09:41:01 följande:

Förresten så har jag drömt om bebisar hela natten. Imorgon ringer jag och bokar tid för att ta ut spiralen
  • Kavat

mamma2003 skrev 2009-01-04 10:09:00 följande:

Och så drömde jag om K Kavat också! Vi skulle träffas hemma hos min mamma och när vi kom dit var både herr och fru Kavat på plats. Barnen såg jag tyvärr inte, var var de? Sen åkte vi hem till mig (improviserat) och jag var så glad för att jag hade min fina brödkorg framme .
    Haha! Föresten vad använde Maja brödkorgen till?
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-04 15:41:05 följande:

hmm, som stora applicationer? Ja det vore ju en ide. ska kolla emmsans galleri. Dock så drar sig fleece så, kan bli trixigt med aplication. hmm.. röd aplication på röda vagnen kanske vore nåt Jag började på hängselbyxor i hjärttyget. Blixlåset blev bra! Och för att utmana mig ytterligare ska det vara kantband på dom oxå! Bara kantbandet och kanaler med resår i bensluten kvar!
    Det finns vlieseline eller vad det nu heter som man stryker fast för att applikationen ska bli stabil och sitta bra.
    Eller ja, det heter något annat när det är klister på båda sidorna. velofix? Tappat namnet, men syaffären har koll.
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-04 16:11:29 följande:

jag vet, har använt även om föredrar att inte göra det Men det går ju inte att stryka på flecce heller!
    Jo, det går väl om man har tyg emellan väl? Eller? Nu blev jag osäker...
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6