Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
zasata skrev 2009-01-07 20:30:57 följande:
alltså jag vet inte vad jag skall ta mig till. Ebba har fått nån idé som varat fär länge nu att hon inte skall sova, försökt i en timme nu. Hon skriker så hon inte får luft och håller på att kräkas(och då får jag panik och tar upp henne) hur länge kan man låta ett barn ligga och skrika? Vad skall jag göra? Hon skriker sig till sömna, skriker nätter igenom och vägrar sova på dagen. Vi orkar inte ha henne vaken till tio, lägga oss direkt själva, och vara vakna på natten och aldrig få nån egen tid. HJÄLP!
Har hon inte ont någonstans? Tänder?När de väl börjat kan det vara svårt att få dem att sluta.. Kanske hon är övertrött redan från början? Byta taktik? Lägga tidigare?
Vi har under flera månader med nya sängen kämpat med att få honom att sova. I spjälisen kunde man bara lägga ner honom, läsa lite, välling, tandborstning och godnattsång, säga gonatt och gå ut och så somnade han själv.
Det har inte funkat på något sätt nu för har vi försökt att gå ur rummet så har han illvrålat och vill inte bli lämnad. Så vi har fått ligga brevid honom tills han somnat, vilket tagit 0.5-2 timmar oftast... Och vaknar han, vilket han gör minst 1 gång per natt, så blir han panikslagen för att ingen ligger brevid honom. Pust. Men nu, peppar peppar, bytte vi helt procedur, han får ingen välling alls i sängen utan i köket när storasyster äter kvällsmat och helt plötsligt funkar det mycket bättre!