• Thomas fru

    Vår fikatråd ;-)

    Ja, vi fick barn sommaren 2006 och det slank ner en och annan kaffe, med tillhörande smask, både före och efter bebisarnas ankomst.

    Nu har våra småttingar blivit mycket större och vissa av dem har fått småsyskon att busa med.

    För att inte helt tappa kontakten drar jag igång en tråd igen för de av oss som orkar komma in och berätta om vardagsbestyren.

  • Svar på tråden Vår fikatråd ;-)
  • Thomas fru

    Så, ett nytt år och en ny tråd

    Sitter trött som tusan på Täby brandstation och mailar er, har krånglat till det som tusan så om jag glömt någon så är det inte med flit.....

    Puss&kram på er!

  • Thomas fru

    Har en liten papegoja hemma som härmar allt så det blir många tusan och järnspikar nu

  • E81

    Tack för länken, Lina! Orkar inte riktigt berätta om vardagsbestyren just nu men är nyfiken på de som som orkar.
    Kram!!


    *Anton* 19/6-06
  • Det blåa huset

    Hej!

    Här är det fint. Julen firades i Gävle och nyår på hemmaplan. Det har varit bra att vara hemma tillsammans, vardagen flyter på bättre och sysslorna fördelas mer jämnt.

    Are är en riktig tokunge som har fantasi för tusen ungar. Humöret är det inget fel på, han kan välta berg och skrika sönder hela Louvren om saker inte blir som han vill. Precis så som 2,5-åringar ska bete sig!

    Jag är fortfarande sjukskriven, fram till sista mars som det ser ut. Om två veckor ska jag iväg för samtal om rehab mot arbetslivet, det ska bli spännande att komma ut i verkligheten igen. Hemmet börjar bli trist, det ska ju vara skönt att vara hemma.

    God fortsättning!


  • Trulis78

    Halloj!

    Bra initiativ med ny tråd, tack Lina!

    Vi har också haft en bra jul trots mycket sjuka under ledigheten. Öroninflammation på båda barnen och penicillin till det. Sen hann Lovisa inte ens äta klart kuren innan hon igår fick 40 graders feber och kruppanfall till det hela. Men som sagt, själva julen var himla bra. Massor av julklappar till de bortskämda barnen blidde det visst!

    Hörni! Vi skulle ju göra om tjejmiddagen nu i januari, efter den 17 eller vilket datum det var?! Kanske ska kolla på datum för det tar ju alltid ett tag innan man hittar en ledig helg? Det var ju så trevligt sist!

    Sandra: Trist att vara sjukskriven förstår jag! Hoppas de kan ge dig några andra alternativ att behandla dig på, kanske är dags att prova någon ny metod? Hoppas hur som att du snart mår bättre!

    Lina: Hur är det att jobba nu när du kommit igång? Jag själv känner mig lite stressad för det har blivit lite möjligheter för mig här på jobbet men jag är inte riktigt redo att avsluta mammaledigheten så jag försitter väl mina chanser för tillfället... Hm, svårt det där.

  • E81

    Jag kan ses både lördagen den 17:e och lördagen den 23:e januari.

    Ullis>>> Anton blev också dålig precis innan  jul och sen kom min sjuka som ett brev på posten ganska exakt ett dygn efter att vi hade skrivit klart C-uppsatsen. Och den sitter i än... snart två veckor av hosta och förkylning. Dessutom är jag helt slut och på det är jag just nu inne på den andra vageln i höger öga på 1,5 vecka. Så jävla trist! Har gått hela hösten och bara längtat efter att skriva klart uppsatsen och få njuta av ledigheten och sen blir det så här. På juldagen var jag helt utslagen, likadant dagen innan nyårsafton. Det går i vågor. Skulle ha jobbat både den 23/12, 29/12 och 2/1 (idag) men lyckades bara komma iväg och jobba den 29:e och blev bara sämre av det. BLÄÄÄÄÄ!
    Men våren ser ut att bli ganska soft i alla fall. Ska läsa 30 poäng litteratur på universitetet och under en av kurserna som sträcker sig över ca 7 veckor ser det ut som att vi bara kommer ha ett seminarium a' 2 timmar i veckan! Längtar!


    *Anton* 19/6-06
  • Thomas fru

    Hu, inge kul med sjuka barn
    Efter att ha jobbat i 14 tim igår och samma pass idag = med mycket lite sömn där emellan = kommer Andrea klättrandes ned i sängen och ligger sen inte still utan pillar & grejar & smeker mig osv. Går till slut och lägger sig i sin säng och börjar sen gråta, säger att hon har ont i hö. öra. Hjälp, jag är så trött att jag bara vill dra täcket över huvudet och är jättestressad över att jag snart ska upp igen. I med lite Ipren och nässpry och sen somnade hon faktiskt om, WOHOO!!! Hon är jättehostig och snorig, varit det i flera dar så håll tummarna för att hon bara fick lite lock eller nåt sånt för hon har inte klagat idag.

    Ullis: Det är så otroligt skönt att jobba!!!! Jag har gått hemma sen v. 22 med Andrea, det är nästan 3 år. Du har ju iaf alternerat lite och fått din dos av vuxen livet. Men är avanceringen på ditt jobb inget som du kan få ta del av sen då?

    Elin: Dumma virus!!

    Ååååååååå, nu vill jag gåååååå heeeeem.....

  • Trulis78

    Lina: Jag tycker också att det är så skönt att jobba trots att jag fått alternera lite också! Så jag förstår såväl att du tycker om det haha! Jo jag hoppas väl det men det beror nog på hur mycket tid jag vill jobba... En tjej på vår ekonomiavdelning har precis sagt upp sig så hade jag varit tillgänglig nu hade jag nog kunna fått kursa lite och ta över en del av hennes jobb men annars måste de ju ta in någon annan där istället för någon måste ju göra jobbet liksom. Jaja, det ordnar sig nog! Håller tummarna för att Andrea klarar sig undan öroninflammation!

  • Mamma till Lilla A

    Tjena tjejer!

    Shit, det är galet vad fort tiden går :-O Nu är det 2009 och på onsdag rullar vardagen igång igen, vilket känns både trist och skönt! Jag tycker om när allt lunkar på liksom! Tyvärr är det väldigt stressigt och en hel del rörigt på jobbet... men jag trivs ändå på nåt vis. Jag har hela tiden något att "bita i". Kanske mer de administrativa bitarna än det jag faktiskt är utbildad till... men det är roligt det med.

    Idag åkte A till pappa över natten innan pappan ska börja jobba igen. Mamman kan som vanligt inte ta det lugnt utan har storstädat, rensat, kastat och lagt undar prylar, leksaker och kläder. Skönt Det känns alltid som en liten befrielse.

    Till helgen åker A till pappa igen och mamman ska på äventyr till Falun. På lucia lyckades hon nämligen finna en kille därifrån i vimlet på Kellys (av alla ställen ) Sedan dess har vi spenderat mellan 1-3 timmar i telefon varje kväll. Vi pratar om allt och inget och nu ska vi alltså ses igen... Lite läskigt, men spännande! Ni får hålla tummarna att allt flyter på och att jag får en bra helg...

    Ang tjej middag så är jag såklart på... Har än så länge inget särskillt inplanerat efter helgen som kommer så jag är öppen för förslag vad gäller datum.

    Thomas Fru: Bra initiativ att starta ny tråd
    Här hemma finns oxå en papegoja... man får tänka på vad man säger :-P
    Shit vad du jobbar

    Rossan: Hoppas allt flyter på för dig och att dom hittar en bra lösning för dig. Förstår att du börjar bli sugen att "komma igång" igen! Tänker på dig!

    Trulis: Vad roligt att bli erbjuden att få gå vidare i jobbet, men förstår att du tvekar. Det kommer säkert fler tillfällen. Familjen är viktigast
    Hoppas ni får vara friska nu oxå när det nya året drar igång!

    E81: Trist att ni varit dåliga! Hoppas du snart piggar på dig. Man blir ju lätt dålig när man har haft det intensivt och sen plötsligt varvar ner. Skönt att våren ser ljus ut.

    Nej nu ska jag få undan det sista sen ska jag landa i soffan tror jag!

    KRAAAM!

  • Caar

    hej

    va roligt med ny tråd.

    vi har haft det super i jul. johan och laura var dåliga innan jul men sen klarade vi oss hela julen så det var skönt.

    jag har ju börjat jobba nu och det är rätt ok, trist att vara borta så mycket från familjen men jag hoppas att vi kommer vänja oss vid det. Kul iallafall att tjäna lite pengar.

    kan inte den 17 för då jobbar jag. sen har jag inte fått nåt nytt schema så jag har ingen aning om hur jag jobbar efter det.

Svar på tråden Vår fikatråd ;-)