• LAA

Vilhelm, Alvar och...?

Vi hade långa listor på flicknamn, men pojknamnen fick vi värka fram. Självklart fick vi pojkar båda gångerna. Nu misstänker vi att bebisen i magen också är en pojk och har idétorka. Vad ska Vilhelms och Alvars lillebror heta? Förslag mottages tacksamt!

Jag är dock rätt kräsen, ta inte illa upp.
    Inga "trendnamn" (ex Texas, Diesel)
    Inga krångliga stavningar (ex Conhradh, Zebaztian)

• Svar på tråden Vilhelm, Alvar och...?
  • mianna

Hej!
    har själv lite svårt med pojknamn, vet ej varför? vi väntar tvillingar o vet inte könen så måste ha 4 olika namn som förslag. Några namn jag tycker e fina e
    Valter
    Alfred
    Måns
    Viggo
    William

Lycka till
    Anna

• LAA

Jag gillar alla dina namnförslag (förutom William), men kruxet är att alla de namnen finns i bekantskapskretsen så det skulle bli lite komplicerat. Typiskt va?

Skoj med tvillingar! Men knepigt med namn, förstår jag...
    Dubbelt lycka till till dig!

• jni

Bruno
    Fred
    Olle
    Hannes
    Sander
    Nils
    Ivar
    Love
    Henning

• Pysen

Edvin passar bra till syskonens namn

• LAA

jni: Bruno gillar jag skarpt, det åker in på listan!

Pysen: håller med om att Edvin passar bra med namnen och fint är det också, men tyvärr är det omöjligt för mina finskspråkiga föräldrar att uttala rätt, det blir "Etvin" istället, mindre snyggt. Vid närmare eftertanke gäller det nog även Bruno, som lär bli förvanskat till Pruno. Buhuu!

Jag tror namn med B, D och G ligger pyrt till. Pirkitta, Roker, Titrik, Kunilla...

• LAA

Frivolten: Vidar är verkligen jättefint! Fast när mina föräldrar uttalar det blir det Vitar. Svårt att lära gamla finnar svåra konsonanter.

• jni

Arvid då? Eller kanske lite likt Alvar... Svårt.

Här kommer lite fler:

Harry
    Frank
    Malte
    Ruben
    Sixten

• LAA

Sixten är jättecoolt! ----> namnlistan
    Arvid (anagram på Vidar!) fint, men som du sa, likt Alvar
    Harry går fetbort pga elaka Harrysar jag mött i mitt liv (synd!)
    Ruben blir Rupen i mina föräldrars version
    Malte är "upptaget"
    Frank gillar jag inte

Tack för alla ansträngningar, jag vet att jag är halvt omöjlig. Frågan är om inte min man är ännu värre, dock. Jag skulle nog kunna leva med att mina föräldrar misshandlar namnen, men min man (som heter Kristoffer, men döpts om till Risto av mina päron) är nog mer mån om att det ska låta bra.

• rocea

Felix
    Anton
    Ivar
    Filip
    Joen
    Elias
    Mårten
    Jakob
    Samuel
    David
    Gustav