• LAA

Vilhelm, Alvar och...?

Vi hade långa listor på flicknamn, men pojknamnen fick vi värka fram. Självklart fick vi pojkar båda gångerna. Nu misstänker vi att bebisen i magen också är en pojk och har idétorka. Vad ska Vilhelms och Alvars lillebror heta? Förslag mottages tacksamt!

Jag är dock rätt kräsen, ta inte illa upp.
    Inga "trendnamn" (ex Texas, Diesel)
    Inga krångliga stavningar (ex Conhradh, Zebaztian)

• Svar på tråden Vilhelm, Alvar och...?
  • LAA

Jag gillar alla dina namnförslag (förutom William), men kruxet är att alla de namnen finns i bekantskapskretsen så det skulle bli lite komplicerat. Typiskt va?

Skoj med tvillingar! Men knepigt med namn, förstår jag...
    Dubbelt lycka till till dig!

• LAA

jni: Bruno gillar jag skarpt, det åker in på listan!

Pysen: håller med om att Edvin passar bra med namnen och fint är det också, men tyvärr är det omöjligt för mina finskspråkiga föräldrar att uttala rätt, det blir "Etvin" istället, mindre snyggt. Vid närmare eftertanke gäller det nog även Bruno, som lär bli förvanskat till Pruno. Buhuu!

Jag tror namn med B, D och G ligger pyrt till. Pirkitta, Roker, Titrik, Kunilla...

• LAA

Frivolten: Vidar är verkligen jättefint! Fast när mina föräldrar uttalar det blir det Vitar. Svårt att lära gamla finnar svåra konsonanter.

• LAA

Sixten är jättecoolt! ----> namnlistan
    Arvid (anagram på Vidar!) fint, men som du sa, likt Alvar
    Harry går fetbort pga elaka Harrysar jag mött i mitt liv (synd!)
    Ruben blir Rupen i mina föräldrars version
    Malte är "upptaget"
    Frank gillar jag inte

Tack för alla ansträngningar, jag vet att jag är halvt omöjlig. Frågan är om inte min man är ännu värre, dock. Jag skulle nog kunna leva med att mina föräldrar misshandlar namnen, men min man (som heter Kristoffer, men döpts om till Risto av mina päron) är nog mer mån om att det ska låta bra.

• LAA

spöke: vi velade faktiskt mellan Alvar och Valter senast. Nu har dock min kusin döpt sin lille knodd till Valter, så det är upptaget. Maken giller Ivan, men jag har inte bestämt vad jag tycker ännu. Min brorson heter Viktor...

Siamusen: jag gillar verkligen Hjalmar, men det är lite för likt Alvar, tycker jag.

Just nu har vi följande namn på listan:
    Axel
    Johannes
    Sixten
    Herman
    Ivar

Å andra sidan har vi fram till midsommar att grunna på det, ja eller lite till, man måste ju inte bestämma sig så fort bebisen kommit ut heller.

• LAA

siamusen: Kusten och Keork låter...sådär.

Soderbergaren: Moa funkar inte alls med efternamnet. Funkar det verkligen på en kille? Har aldrig stött på det på en pojk i alla fall.

Kaldorei: jag har faktiskt ärat dem lite redan. Min morfar hette Alvar. Timo blir skitfult när svenskar uttalar det. Matti är okej, men det heter min morbror.

Svar på tråden Vilhelm, Alvar och...?