Hur och vart får man tag på ett första dags intyg
min arbetsgivare kräver mig på ett första dagsintyg idag. Har aldrig behövt det förut och vet inte vart man ska vända sig.
Någon som vet??
min arbetsgivare kräver mig på ett första dagsintyg idag. Har aldrig behövt det förut och vet inte vart man ska vända sig.
Någon som vet??
Om det handlar om sjukdom, så gå till din vårdcentral och få intyg av läkare där, arbetsgivaren skall stå för besöket, ta med kvittot till jobbet.
okej, hur går det till då, alltså jag är förkyld och mår inte riktigt bra. men jag är inte döds sjuk om man säger så. Kan läkaren verkligen avgöra hur jag känner mig,
Kräver din arbetsgivare ett förstadagsintyg så borde han även kunna hänvisa dej till en företagsläkare om du inte kan få tid på din VC samma dag som du insjuknar. Han ska även stå för dina kostnader i samband med läkarbesöket.
nattiizz skrev 2009-01-02 09:10:13 följande:
lurv skrev 2009-01-02 09:17:11 följande:
Det var samma sak för en kompis till mej att arbetsgivaren krävde de.. Vi kollade upp de å dom får inte kräva de om dom inte misstänker missbruk på något sätt..dom får inte kräva de om man tex är borta mycke som i min kompis fall..
Anonym skrev 2009-01-02 12:38:37 följande: