Inlägg från: mamlan |Visa alla inlägg
  • mamlan

Lets dance 2009

Är det bara här vi irriterar oss på bagge? Tycker inte det är ett dugg kul att se henne dansa..visst hon är duktig, antagligen bäst...Men hur kul är det då när man vet att hon gått på balett akademien och dessutom arbetat som danslärare?? Försvinner inte hela vitsen med tävlingen då?? Jag hoppas hon åker..men det lär hon ju inte göra.

• mamlan
    Bevabus skrev 2009-01-30 23:21:25 följande:
    det tycker jag också, men när jag sa det så fick jag hela trådens medlemmar i en enda stor hög över mig
    Då är vi två nu då...vi får stötta varandra
  • mamlan

Meningen med hela programmet är ju att amatörer ska dans med "riktiga" dansare..annars kan vi ju lika bra skita i kändisarna och låta dansarna para i hop sig med varandra..

• mamlan

L jung skrev 2009-01-30 23:36:17 följande:

För att vara danslärare för barn 6-11 år behövs inte särskilt stora erfarenheter.Min systerdotter är det, och inte sjutton är hon i klass med proffsen för den skull inte... det räcker med taktkänsla, rytmik och grunder eftersom man är på en sån grundnivå med barn i dom åldrarna....
    Fortfarande-hon är utbildad på balettakademien...det är ju som att skicka Carola eller Charlotte Pirelli till Idol eller fame factory ...fuskigt, tråkigt och förstör hela poängen med programmet
  • mamlan

L jung skrev 2009-01-30 23:48:03 följande:

Förstår vad du menar, men samtidigt så är hon absolut inte den första, man får ju syna alla programmen då... exempelvis så är det flera som testar för IDOL som jobbar på Wallmans salonger i deras shower och tjänar sitt leverbröd på det när dom söker till programmet.  Men visst, jag hänger med på vad du menar....
    Skillnade där som jag ser det, är att de osm jobbar ex. på wallmans sällan är kända namn, de söker till idol för att kunna bli just kända och göra en karriär inom musiken..en språngbräda. Lets dance är mer på lek, tror knappast någon av deltagarna är med för att skapa sig en karriär som dansare..de är med som en kul grej, underhålning..med glada amatörer utan ambition att bli mer än så..
  • mamlan

L jung skrev 2009-01-31 00:00:16 följande:

jag tycker hursomhelst att Alling obh Bagge är bäst i år.... *Alling är ju fenomenal och helt oväntat bra!!
    Håller helt med om alling, vem kunde tro det. Jag gillar oxå magnus..stor som ett hus, trodde han skulle vara stel och klupig men han är ju riktigt smidig.
  • mamlan
    SaraSara skrev 2009-01-31 12:47:46 följande:
    Det där håller jag helt med om! Tycker alltid han sett lite to much ut när det gäller kemin med sina danspartnersto much? Nä, han är bra på det han gör tycker jag...man blir nästan lite svag i knäna..
  • mamlan
    Tricis skrev 2009-01-31 18:19:38 följande:
    nä det förstårs men de har gott ut med att de hade sex om jag inte minns fel. sex har de iallfall haft.Och hur kan du veta det??? Var du där eller..Du mins inte om de gått ut med att de haft det men du vet att de har det??? Låter inte helt logiskt. Har då aldrig hört något om att de skulle ha haft det, och om de nu haft det, ja kul för dem då(förhoppningsvis) men varför i hela världen skulle de gå ut och berätta om det i så fall!?? Nä, jag tror inte på det.
  • mamlan

Tricis skrev 2009-01-31 18:59:29 följande:

elegi skrev 2009-01-31 18:54:58 följande:
    läst det...
    Man får aldrig glömma att vara källkritisk..allt man läser är inte sant. Precis som mycket man läser på fl.
  • mamlan

elegi skrev 2009-01-31 23:00:55 följande:

Att du inte kan se kvällens Körslaget hur du än bär dig åt Om det nu är Finland, situationen eller internets fel låter jag vara osagt
    Helt OT, men vem vann körslaget?
Svar på tråden Lets dance 2009