Lets dance 2009
Hon storgrät ju efter det första programmet för hon tyckte juryn var så elak...
Hon storgrät ju efter det första programmet för hon tyckte juryn var så elak...
Det står att Bagge har varit DANSLÄRARE. Alltså, om hon hade gått ett par kurser så hade jag tyckt det var okej att hon var med i Lets Dance. Men om hon verkligen har varit danslärare som det står i artikeln, så tycker jag att hon inte ens skulle ha erbjudits en plats i programmet ifrån första början. LÅGT TV4!
Men det spelar ju ingen roll. Som dansare så har man ett helt otroligt försprång. Jag vet själv. Jag är discodansare men kan lätt ta en tiodans-koreografi och jag har inte ens gått någon kurs i de danserna. Det är väldigt orättvist emot de andra deltagarna som verkligen börjar från grund och botten.
haha ja dom människorna är för roliga
jo det har du helt rätt i, det där är så individuellt. men Bagge har danserfarenhet iaf och det ska räcka för att hon inte ska få vara med i programmet. det är ju som sagt personer som börjar från grund och botten och har inte hon gjort..
Behöver det inte vara, jag känner proffsdansare som är i den åldern...
Idol är ju ett talangprogram..det kan du inte jämföra med.
Stjärnor på is tycker jag däremot är helt rätt. Marcus hade ju åkt skridskor sen innan och det var faktiskt orättvist emot de andra. Se tex på Marie Serneholt, hon såg ut som Bambi på hal is för hon fick träna från grunden. Josefine var jätteduktig men det var ju ren tur att hon var så duktig på det. Vissa har "det" och andra inte. Det är ju det som är poängen med såna här program, att man ska se vilka som pallar utmaningen.
Men det är fortfarande inget man kan säga är orättvist, dom har ställt upp i programmet frivilligt. Däremot så ska det finnas en regel emot att folk har danserfarenhet sen tidigare, helt enkelt för att det blir orättvist. Det är ju DANS hela tävlingen går ut på. Dans ifrån GRUNDEN.
Men dans och fotboll är rätt olika saker vet du väl..
En dansares grunder sitter alltid kvar och det syns ju tydligt på Bagge att hon har det kvar.
Nej men du kan ju inte jämföra Idol med Lets Dance!
Förstår du inte skillnaden på de två programmen så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Poängen med Idol är ju att vem som helst får söka! Visst, dom får några lektioner i hur man är popartist men det är bara verktyg som förbereder dom för berömmelsen. Det har inget med sångerfarenheten att göra.
Lets Dance är ingen talangjakt, det är ett underhållningsprogram som går ut på att lära upp kändisar i dans ifrån GRUNDEN.
Morgan har ingen bakgrund i dans. Det är ju det som är skillnaden. Sen får han ha hur mycket talang som helst, men jag vet att den enda erfarenhet han har är inom akrobatik. Det har inget med dans att göra.