Inlägg från: L jung |Visa alla inlägg
  • L jung

Lets dance 2009

Kaxmaja skrev 2009-03-21 09:17:33 följande:
    Åhhh nej har detta blivit en avskytråd? 
    ... och en av orsakerna till att jag inte varit aktiv i tråden denna gången. Jättetråkigt när man pratar ner människor som man inte känner alls!
    Som du vet zezzan så brukar jag ju annars hänga på i dina trådar.

Zezzan, har du BBC Entertainment kanalen förresten?
    ♥♥(¯`''?.¸♥(¯`''?.¸♥♥ Carpe Diem ♥♥¸ .?''´¯)♥¸.?''´¯)♥♥
  • L jung
    Kaxmaja skrev 2009-03-21 09:45:44 följande:
    Ja jag vet. Nej den kanalen tror jag inte vi har. Skulle jag älska den?
    Originalet till Lets dance går där varje år - strictly come dancing - och det är helt fantastiskt.  Standarden på de som dansar blir snabbt väldigt hög, trots att de som är med också är kändisar.  Jag vet inte varför den är så mycket bättre än den svenska. (Min 26åriga dotter, som inte följer nåt av programmen, lägger märke till det bara hon går förbi tv'n.)  Nu sist var t.ex babyspice från spice girls med. Hon kom 3a. 
    En rugbyspelare kom 2a och en cricketspelare vann.  Helt suveränt bra!!
    En dans dom lagt till nu också är argentinsk tango, som är så mycket häftigare och sexigare än den vanliga tangon.  Det riktigt osade om dom som dansade! Skithäftigt!

För övrigt går ju min favvoserie som jag följt sen 1984 på den kanalen..haha.

Det är mest serier och så på kanalen, så kanske inte din 'cup of tea', var mest nyfiken om du sett deras Lets Dance...hehe
  • L jung
    Kaxmaja skrev 2009-03-21 12:55:15 följande:
    Det är ju även en viss skillnad på är och var. Säger absolut inte att du ska sluta titta på programmet om du tycker det är ett bra program. Denna tråd har varit aktiv sedan 2 januari först var de Isabella som folk spydde galla över så fort hon åkte ut blev det Laila. Det har diskuterats detta ang fusk MÅNGA gånger i tråden. Om man vill så kan man tycka att allt är fuskigt. kevin i Idol har tävlat i melodifestivalen = sceenevana. Elisabeth har varit elit cyklist = hon är van att röra benen jäkligt fort osv osv. Jag väljer att acceptera de deltagare som tv4 valt ut helt enkelt. Jag känner ingen av dem så jag kan inte sitta här hemma och säga att jag avskyr eller hatar någon av dem. Jag kan ha svårt för vissa personer och jag kan tycka kläder och frisyrer är hiskeligt fula.  Jag tycker Laila är super duktig och absolut värdig en final plats. Om jag hade fått välja så hade Morgan och Laila varit i final då jag tycker de är de två bästa.
    Kloka ord!
  • L jung
    Angelzezzan...

har du tv400 då? haha...
  • L jung
    Kaxmaja skrev 2009-03-22 21:43:46 följande:
    Nee. Har bara svt1, svt2 och tv4 av de svenska kanalerna
    ok... Undrar bara för årets American Idol är skitbra, och den går på den kanalen. Många bra röster!
  • L jung

haha... JAAA, det är jag på min profilbild, och jag är då rakt ingen ung mamma längre... fyller 50bast i sommar!!!  Men jag tar det som om komplimang, även om frågan var OT i tråden...hehe

• L jung

Hoppas på Laila ikväll !!!! Tycker hon har fått kämpa i en sån motvind i denna tävlingen, med miljoner åsikter om henne höger om vänster, både från jury och svenska folket (och nu får jag väl en hop med människor på MIG för att jag tycker att hon haft det minst lika kämpigt - fast psykiskt istället då..)

Magnus är duktig och har kämpat kanonbra, inget snack om saken... men hejar på Laila!

• L jung

Herregud... ja, vad säger man. Vilken OTROLIG KÄNSLOSAM fridans Laila gav!! Både jag och min man satt och rös tårögda till dansen!! Vi blev helt stumma och kunde liksom inte säga nåt till varandra förrän efteråt... NJUTNING TILL 200 PROCENT!!!

Tråkigt att hon inte vann!!

• L jung

Alltså.... PRECIS som Tony Irving sa... the lyrical interpretation is fantastic!!!!

• L jung
    Bevabus skrev 2009-03-27 23:00:14 följande:
    Och glöm inte att han grät samtidigt åhh vilket underbart ögonblickL jung skrev 2009-03-27 22:58:52 följande:
    jag har aldrig sett Tony så stum förut... han kunde inte ens uttrycka sig på svenska längre! haha
  • L jung
    Perry the Platypus skrev 2009-03-27 23:48:09 följande:
    *hemma*Vem vann????
    Magnus!
  • L jung

polularitet?

Svar på tråden Lets dance 2009