• Moadja

hög feber länge...

Min son (19månader) har varit sjuk till o från i 6 veckor nu. Skit är det verkligen!!

Vi var hos doktorn igår och han sa att det är en virusinfektion,
    problemet är bara den där jäkla febern! Den ger ju inte med sej, sonen har haft hög feber sedan den 30:e.
    Det är 4 dagar nu, förut vid 15 tiden var han uppe och han var glad o skojade. Sen kom feberfrossan och nu har han 40.5.-- igen! Han ligger i sin säng nu.

Vad *f gör man egentligen?? Är det fler som har barn som haft feber länge?

• Svar på tråden hög feber länge...
  • Moadja

bara puffar lite,

antar att det bara är att vänta o se.

• cosinus

Jo mina har haft feber ett tag nu. Den äldre sonen drog på sig lunginflammation men den mindre har klarat sig bra med både lägre feber och mindre hosta.

Men om läkaren konstaterat att det inte rör som om några bakterier som fått fäste så finns det väl inte så mycket att göra förutom att lindra med febernedsättande. Du kan köra både alvedon (eller panodil) samtidigt som du ger ipren för barn. På min stora kille så är det ipren i suppform som tagit absolut bäst och fortast.

• Spicy Women

Ja min son har haft hög feber sen i måndags. Blir galen snart.

• Moadja

Jag ger 125 mg alvedon var fjärde timma och 125 mg ipren var fjärde timma..
    alltså varvar med dom två. Hur gör du? Hur länge kan man ge febernedsättande?

hur gamla är dina barn?

NÄ jag håller med dej, det är väl bara att stå ut tills det ger sej. Hållt på såhär i flera veckor nu! usch!

• Moadja

Spicy Women skrev 2009-01-02 18:11:55 följande:

Ja min son har haft hög feber sen i måndags. Blir galen snart.
    Jo jag vet, man blir tokig till slut! hur gör du med ditt barn? Hur funkar det med nätterna?
    Själv fasar jag natten som kommer,

till råga på detta har han kräkts jättemkt också.. usch!
  • Spicy Women

Moadja skrev 2009-01-02 18:14:57 följande:

Spicy Women skrev 2009-01-02 18:11:55 följande:
    Jo jag vet, man blir tokig till slut! hur gör du med ditt barn? Hur funkar det med nätterna?Själv fasar jag natten som kommer,till råga på detta har han kräkts jättemkt också.. usch!
    Han får alvedon var fjärde till sjätte timme. Tror nog jag har gjort slut på två paket. Två av nätterna har han inte velat sovit, så då har man fått vara uppe med honom. För har man lagt han i sängen då vart det skrik och gnäll. Men då har min man fått tagit honom sen på dagen och då har jag sovit till sent på eftermiddagen. I natt sov han och vaknade i dag halv tio. Sen kollade man febern på han och då var den nere i 37,6 och nu på kvällen hade han 38,9. Trodde fan att febern var på väg bort.
  • Moadja

Spicy Women skrev 2009-01-02 18:22:23 följande:

Moadja skrev 2009-01-02 18:14:57 följande:
    Han får alvedon var fjärde till sjätte timme. Tror nog jag har gjort slut på två paket. Två av nätterna har han inte velat sovit, så då har man fått vara uppe med honom. För har man lagt han i sängen då vart det skrik och gnäll. Men då har min man fått tagit honom sen på dagen och då har jag sovit till sent på eftermiddagen. I natt sov han och vaknade i dag halv tio. Sen kollade man febern på han och då var den nere i 37,6 och nu på kvällen hade han 38,9. Trodde fan att febern var på väg bort.
    Japp jag förstår dej, vi är inne på 4:e dagen nu. Men har som sagt varit sjuk i veckor. Men det här viruset tog priset...

jag hittade en sida,,

www.viforaldrar.se/fraga-oss/barnhalsa/varfor_far_hon_sa_hog_feb/

Man får ge febernedsättade och något att dricka, det är så konstigt bara att det kan vända så snabbt. Jag trodde också att det var på väg bort.
    Från att vara rätt pigg och leka lite lätt till att få över 40 graders feber och helt slut. Han får feberfrossa när febern sätter igång..

Vi får vänta & se, hoppas det ger med sej för er.

Kram från mej!
  • Spicy Women

Moadja skrev 2009-01-02 18:32:16 följande:

Spicy Women skrev 2009-01-02 18:22:23 följande:
    Japp jag förstår dej, vi är inne på 4:e dagen nu. Men har som sagt varit sjuk i veckor. Men det här viruset tog priset...jag hittade en sida,,www.viforaldrar.se/fraga-oss/barnhalsa/varfor.../Man får ge febernedsättade och något att dricka, det är så konstigt bara att det kan vända så snabbt. Jag trodde också att det var på väg bort.Från att vara rätt pigg och leka lite lätt till att få över 40 graders feber och helt slut. Han får feberfrossa när febern sätter igång.. Vi får vänta & se, hoppas det ger med sej för er.Kram från mej!
    Tack Min son får inte feberfrossa, men vad röd han blir om kinderna och gnällig då. Ja har det inte gett med sig under helgen då ska jag åka till sjukhuset med honom.
  • Noahs mamma

Ja här är vi i samma sits. Vår 3-åring har haft feber sen den 28:e, mellan 39 och 40 grader. Igår var han feberfri på dagen så man började ju hoppas, men på eftermiddagen var det kört igen med nästan 39. Dessutom är han inget snorig eller så. Det "enda" är stora blåsor i munnen de senaste 3 dagarna som han det senaste dygnet gallskrikit för till och från. Men på VC säger dom virus, bara att avvakta. Till saken hör att vi fick en lillasyster på julaftonen så man är ju måttligt orolig över att hon ska bli smittad!
    I mars hade han feber i 16 dagar i rad så man stressar ju upp sig själv också för att det ska bli lika som då, med alla möjliga prover som tex lungröntgen och malariaprover (vi hade varit i Thailand). Men dom hittade inget och till slut gav det med sig. Men tröttsamt är det!

• hammarby

Båda mina barn hade hög feber som aldrig gick över, den kom och gick. Den ena fick lunginflammation och den andra dubbelsidig öroninflammation.
    Tveka inte att gå till vc igen om du blir det minsta orolig..feber är ju ett tecken på att det inte är som det ska.
    Tog de blodprov när ni var på vc? Det var genom blodproverna som de såg hur sjuka mina barn var!

Hoppas han blir frisk snart!

EDDIE 060913 DANTE 071019
Svar på tråden hög feber länge...