Blutsaft
Jag var o köpte Blutsaft igår. Någon här som provat o vet att det funkar istället för järntabletter? Och hur mycket ska man ta per dag är det bara 20 ml som det står?
Jag var o köpte Blutsaft igår. Någon här som provat o vet att det funkar istället för järntabletter? Och hur mycket ska man ta per dag är det bara 20 ml som det står?
Jag drack det i förra graviditeten eftersom mitt järnvärde var så dåligt och inte steg särskilt mycket trots att jag åt niferex.
När jag drickit blutsaft blev det snabbt mycket bättre.
Min nuvarande BM sa att det var så lite järn i det så att det är ingen ide att dricka det, mnen för mig funkade det fint! Ska köpa mer blutsaft om mitt värde inte stiger av järntabletterna den här gången heller.
Jag kör också med blutsaft.
Innan jul låg mitt värde på 115 och då rekommenderade BM mig att börja ta två (järn-)tabletter per dag.
Jag äter ACO kvinna som inehåller en del järn (129% av rdi) plus att jag på ICA köpte några brustabletter som innehåller järn (107% av rdi) PLUS att jag börjat med blutsaft!
(btw, fy fan så vidrigt det var)
Hoppas mitt värde har stigit, det var ju inte superlågt till att börja med ändå... Känner då inte alls av nån järnbrist eller så, men det gjorde jag ju å andra sidan inte innan heller.
Jag vart trött som bara den, så jag gick å köpte blutsaft, eftersom man tydligen kan bli lite seg av att ha lågt järnvärde. Nu var jag ju inte säker på att de var just de som jag led av, men jag tyckte att de funkade fint. Funkade bra förra grav. åxå. Men gott är de ju inte. :)
Ja, jag tar de åxå på morgonen, som en "hutt". Å fort går de. :)
Ja fy det smakar vidrigt verkligen Hur mycket tar ni? Räcker det med 20 ml som det står eller ska man dricka mer?
Jag har tagit en dos om dagen och lyckades få upp mitt järnvärde från 107 till 122. Nu är det nere i 117 igen, men jag har ju bara 2 veckor kvar!
Tänk på att inte ta det till frukost om ni äter en massa mjölkprodukter då, för då försämras järnupptaget! Jag brukar ta det innan jag går å lägger mej! (Äter alltid yoghurt eller ost på morgonen). Det är kalciumet som är boven...
Då är det bara att köra på o hoppas på att jag slipper järntabletterna, för min mage tål dom inte. Det är skit tabletter, helt ärligt
Blutsaft finns även i tablettform, dock är det inte alla affärer som tar in det!
Jag började med bluttabletter ganska tidigt då jag redan från början hade lågt järnvärde. I v 29 klarar jag mig fortfarande bara med det, trots att jag inte är så bra på att komma ihåg att ta dem varje dag