Inlägg från: Eva S |Visa alla inlägg
  • Eva S

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Hej! Har just hittat hit. Startade en blogg för bara några dagar sedan. Är totalt nybörjare så här ska letas tips. Har redan lyckats få till en bakgrund. Tack för den.

Isorfidien: Är det totala antalet besökare din visar?

• Eva S

Mamasnest skrev 2009-01-05 22:10:53 följande:

Här finns också gratis besöksräknare: susnet.se/tjanster/ En sådan har jag längst ner på min sida. Är det någon som vet om man kan byta plats på sina gadgets eller måste man ta bort dem och lägga in dem på nytt?
    Bara klicka på din gadget och dra den upp eller ner så flyttas den.
  • Eva S

Isorfidien skrev 2009-01-05 22:15:21 följande:

På easycounter så registrerar du dig genom att skriva in din mailadress och välja användarnamn och lösenord. Jag har aldrig fått junkmail från dem. Sedan kan man logga in lite då och då och titta av statistiken.Jag har satt min räknare på antalet besök. Jag har precis startat denna blogg så det har inte varit så många inne. Det går även att få en räknare som enbart visar hur många individer som varit inne. Säg att jag varit in en gång, Eva här tre gånger och Millami ett två gånger så kommer det bara att stå "3" besökare och inte "6" besök. Räknar då varje ip-adress. Såg att en kompis till mig registrerat två konton på easycounter så han har två räknare på sin sida så där står både individuella besökare samt antalet besök.
    Tack så mycket! Blev snyggt.
  • Eva S

Nu går jag och lägger mig men det ska trixas framöver det lovar jag. Tack så länge.

• Eva S

Millami skrev 2009-01-06 09:07:53 följande:

gomoron..suttit redan i över en timme å pysslat med bloggen, kunde int sova mer kika gärna in å säg om de e bättre eller sämre?den e ju långt ifrån klar ännu men...påväg.. ja börja ju igår så
    Jag tycker den är jättefin men det är svårt att läsa där till vänster där bakgrunden "täcker" texten.
  • Eva S

Vad är det för skillnad mellan en gadget och en widget? Eller är det samma sak?

• Eva S

Isorfidien skrev 2009-01-06 20:46:23 följande:

När det gäller bilderna jag lägger in i bloggen så lägger jag först upp dem på photobucket.com och sedan länkar jag in dem i bloggen. På så sätt tar de inte upp något av den plats man har för just uppladdade bilder i sin blogg.
    Jag testade och det verkade ju jättebra särskilt att den förminskade bilden automatiskt. Och det går snabbt att länka till den. Men sedan när jag ska lägga in den i ett inlägg blir den ju gigantisk hur jag än gör och att få den i en lagom storlek är lite pyssligt om man ska ha kvar proportionerna. Hur gör du?
  • Eva S

Eva S skrev 2009-01-07 08:13:08 följande:

Isorfidien skrev 2009-01-06 20:46:23 följande:
    Jag testade och det verkade ju jättebra särskilt att den förminskade bilden automatiskt. Och det går snabbt att länka till den. Men sedan när jag ska lägga in den i ett inlägg blir den ju gigantisk hur jag än gör och att få den i en lagom storlek är lite pyssligt om man ska ha kvar proportionerna. Hur gör du?
    Det var när jag kopierade Direct Link. Testar jag med HTML Thumb så blir det ingen bild alls. Tycker det verkar så smart så jag skulle hemskt gärna få det att funka. Hur?
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?