Inlägg från: Eva S |Visa alla inlägg
  • Eva S

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Millami skrev 2009-01-07 18:23:32 följande:

ha försöka lägg bilder från photobucket.com å till bloggen nu men får int de å funka fast ja gjort som Isorfidien skrev ja ska göra...nån annan som provat detta sätt å fått de å funka?eller har ni nån annan bra lösning på hur man ska göra?
    Jag har ju också trixat lite men inte fått det att funka perfekt. Så här får jag iaf in bilden men sedan har jag inte försökt mer så jag vet inte om det funkar bra.
    Kopiera "HTML Thumb"-texten som står under bilden i photobucket.
    Infoga koden i rutan som kommer upp om du klickar på fliken "Redigera HTML" när du ska göra ett inlägg.
    Jag har försökt en gång och det gick bra att få in bilden men sedan vet jag inte om jag kan göra mer med bilden. Testa gärna och tala om hur det gick.
  • Eva S

Millami skrev 2009-01-07 19:29:09 följande:

Evasalltså e de den raden som e tredje uppifrån man ska kopiera från foto?för isåfall e d precis så som jag gjort..men ja foto blir ej länkat....för nog ska man väl se foto själv också...?kan de vara nån inställning som e tokig?
    Ja just det tredje raden. Och om du väljer den raden kan du inte göra som vanligt utan måste lägga den under "Redigera HTML""-fliken. Jag ska testa igen.
  • Eva S
    pysselpussar skrev 2009-01-07 19:34:04 följande:
    Millami: Neej mina bilder vart JÄTTEGIGANTISKA!!! men jag provade inte ens att försöka göra de mindre...
    Det var mina bilder också men då hade jag valt andra raden tror jag. Om man läser under "Link Options" under bilder så pratar de om bakgrunder med just den raden. Då kan man ju förstå att det blir stort.

Men jag kan ju inte heller. Det bästa hade väl varit om Isorfidien kommt tillbaka och hjälpt oss.
  • Eva S

Nu testade jag igen och jag får in bilden, den syns om jag förhandsgranskar, men sedan kan jag inte göra så mycket med den eftersom jag antagligen måste ändra i koden och det kan jag inte. Nä jag vill kunna göra det utan att blanda in Html-kod. Usch!

• Eva S
    pysselpussar skrev 2009-01-07 19:42:16 följande:
    aha jaa får kika på de igen då.. hade inte tålamod för det igårkväll.. tack!
    Mmmm, men som sagt vi får det inte att funka så bli inte upprörd om det inte går för dig heller.

Isorfidien! Vi behöver dig!
  • Eva S

Nä nu lägger jag ner det här med bilder för tillfället. Har lagt in totalt 2 stycken och det från min dator. Har använt 0% påstår bloggen så då har jag lite tid att få en bra förklaring. Det kommer nog ändå att dröja innan jag skriver ett inlägg med bild till. Lycka till!

• Eva S

Alltså det funkade ju jättebra med att lägga upp från datorn. Spelade ingen som helst roll vilken storlek man ursprungligen hade på bilden utan man bara valde en av de tre storlekarna och så fixade det sig. Visst kunde man väl ändra sedan ändå? Men nu med photobucket så blir det bara fel. Lyckas man överhuvudtaget få in bilden så blir den megastor vad man än väljer.

• Eva S

Buschiq skrev 2009-01-07 20:00:29 följande:

Jo, en sak till ( ha ha tjatig jag är ) När man laddar upp på photobucket kan man välja vilken storlek pb ska reducera bilderna till - bara välj t.ex. 640x480 så blir de lagom. Det måste man välja innan man laddar upp!
    Nu funkar det ju! Så det var storleken från photobucket som var problemet. Men det spelar fortfarande ingen roll vilken storlek jag väljer sedan för den blir lika stor i inlägget ändå. Synd.
  • Eva S

HemmaHosSofi skrev 2009-01-07 20:04:24 följande:

Jag tycker det är mkt smidigare att bara ta det imorgon datorn. Men det är jag de
    Jag håller med men risken är ju att bloggen tar för stor plats till slut.
  • Eva S

Millami: Blev ju skitbra! Men jag tycker det är synd att man måste dra till rätt storlek. Men det är jag det.

• Eva S

Millami skrev 2009-01-07 20:09:18 följande:

evaSmen du kan ju dra bilden till en passli stl, precis till hur stor eller liten du vill...
    Jo jag vet, men det är lite klurigt att få exakt de ursprungliga proportionerna som jag gärna vill ha. Men det får väl bli så ändå. Nu funkar det ju iaf.
  • Eva S

KEL08 skrev 2009-01-08 08:30:46 följande:

Skulle vilja ha statistikmätaren. Får mail från susnet, men jag fick aldrig till de i bloggen.. Har nog för dåligt tålamod att sitta och testa hit å dit
    Prova med en från easycounter.com. Fick heller aldrig till den från susnet.
  • Eva S

Isorfidien: Det verkar som vi fick till bilderna igår kväll men jag ska gå in hos dig och kolla om vi gjorde rätt.

• Eva S

Isorfidien: Tack för beskrivningen. Precis sådär gjorde jag men det funkade inte. Sedan var det någon här i tråden (förlåt, har glömt vem) som tipsade om att man måste välja 640x480 när man ladar upp till photobucket. Då funkade det.

• Eva S

Mamasnest skrev 2009-01-09 14:22:36 följande:

Hur ofta uppdaterar ni eran blogg? Jag försöker skriva lite 2-4 ggr per dag. Hellre lite i omgångar än mycket på en gång, det blir så jobbigt att läsa bloggar med långa inlägg tycker jag.
    Eftersom min blogg enbart ska handla om renoveringen så blir det inte så ofta. Just nu iaf då vi inte riktigt kommit igång ännu.
  • Eva S

Tittar bara in för att säga: Jisses vad ni pysslar! Hänger absolut inte med mer. Kikar in om det är något då jag inte hinner hänga med er mer.

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?