Inlägg från: tinni78 |Visa alla inlägg
  • tinni78

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Blogg skrev 2009-01-15 13:35:41 följande:

Har just gjort något riktigt kul. Då alla bilder som finns i bloggen lagras i google picasaalbum så var det busenkelt att få ihop ett bildspel och lägga ut på bloggen.Men hjälp vad bilder jag hade! ett album med 500 och ett med 190
    Vad är det för användarnamn man ska använda för att komma åt sina bilder?
  • tinni78

Jag kanske borde presentera min blogg också .

tinni78.blogspot.com

Jag hittade den här tråden igår och den var precis vad jag har sökt efter. Just nu ser min blogg väldigt tråkigt ut för att jag håller på coh ändrar.

• tinni78

Är det någon som har tips på vart man kan hitta fina bakgrunder som ser ut ungefär som tapeter typ? Jag har hittat denna sida www.photowall.se/ men hittar inte riktigt någon tapet som jag har tänkt mig.

• tinni78

Blogg skrev 2009-01-15 22:39:32 följande:

Det är bara att logga in på google kontot sedan finns där en lista "mina produkter" och klicka på Picasa Webbalbum.
    Under mina produkter har jag bara Blogger och jag kan inte hitta Picasa Webbalbum under prova någon nytt heller.
  • tinni78

Vart lägger man in koden om man vill ha en bakgrundsbild istället för en färg?

• tinni78

Pebblas skrev 2009-01-15 23:09:12 följande:

Undrar hur jag kan se statistik över hur många som läser min blogg?
    Du lägger till en räknare från susnet.se/tjanster/ så ser du antal besökare och kan även se andra uppgifter om besökarna.
  • tinni78

Fru annmi skrev 2009-01-16 10:39:45 följande:

Under Layouten & Gadget...DEn längst ned...'Lycka Till Glöm inte att FÖRHANDSGRANSKA
    Lägger jag en HTML/Java Gadget där? Vad skriver jag i den?
  • tinni78

SeTa skrev 2009-01-16 09:04:42 följande:

Jag har precis upptäckt att man kan lägga in en gadget från picasas webalbum så att man kan titta på alla bilder som publicerats på bloggen. Kul!
    Är det bara jag som inte har något picasas webalbum?
  • tinni78

Fru annmi skrev 2009-01-16 11:16:09 följande:

Japp..De gör du..Skriver koden som finns till din Bakrund eller detta om de ingen finns:body {background-image: url("KLISTRA IN DIRECT LINK HÄR"); background-position: center; background-repeat: repeat; background-attachment: fixed; }Då måste du såklart ha bilden i Pghotobucket typ så du har/får en Direct kod GLÖM inte att FÖRHANDSGRANSKA!!!
    Tack för hjälpen med koden, tyvärr fick jag inte in den i en gadget men hittade var i HTML-koden jag skulle lägga in den.

Hur ser min bakgrund ut hos er? Ligger den rätt? tinni78.blogspot.com Jag vet att den inte är så snygg men det är bara ett test. Också ska jag ändra header så att den passar med de nya måtten.
  • tinni78

Fru annmi skrev 2009-01-17 15:56:07 följande:

Hittade ni ert Picasa? Jag rensade ut mitt...Hade 27 bilder ja' "testat" inne på bloggen Såå de raderades nu Någomn som vet om utrymmet är begränsat??
    Jag har hittat mitt och lagt upp album, men när jag söker fram den i en gadget får jag inte upp det ändå .
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?