Inlägg från: tinni78 |Visa alla inlägg
  • tinni78

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Pebblas skrev 2009-01-18 19:56:18 följande:

Jag undrar om någon kan säga mej var jag ser min registreringskod som jag ska klistra in för att få statistik mätaren?
    Är det på susnet?
  • tinni78

Nu har jag fått till bildspelen, jag tror att det tog lite tid innan dom gick att ladda in. Ser det dumt ut att ha två efter varandra?

tinni78.blogspot.com

• tinni78

Eliva skrev 2009-01-20 20:49:09 följande:

Hej,jag hoppas oxå med här. jag har tjuvkikat runt lite på era bloggar. vad fina dom är! min blogg: kjeckit.blogspot.comMin fråga, ni har så många besökare, har ni gjort nått speciellt för att få så många? Jag har typ 2 om dagen. :-S
    Hur vet du att du har två om dagen? Jag såg ingen räknare på din sida. Jättefin sida! Jag har inte så många besökare, runt 20-25 om dagen brukar det vara men att gå med i den här tråden gjorde att man fick fler . Annars är ett tips att vara aktiv i andras bloggar och kommentera, då brukar många hälsa på.
  • tinni78

Lioness skrev 2009-01-20 21:42:35 följande:

Nu så... man måste bråka lite och börja om så blir det bra tillslut... Nu hoppas jag bara att räknaren funkar som det ska....Lioness
    Jag har varit inne på din blogg nu, gick in från länken här över. Jag var besökar nr 3.
  • tinni78

first timer skrev 2009-01-20 21:37:52 följande:

Tack, men det gick inte att ändra där.Men jag hittade hur man skulle göra längre bak i tråden. Nu har jag precis gjort om till tre spalter. Det är ju roligt att testa sig fram!Hur ska jag göra för att liva upp min blogg litegrand?Jag gillar bakggrunden men den kanske är lite tråkig? Nu är bloggen alldeles ny och utan bilder iofs..sofielskar.blogspot.com/sofielskar.blogspot.com/
    Jag tror att det skulle hjälpa med lite bilder för att liva upp bloggen.

Fin bakgrund, vart hittade du den?
  • tinni78

Lioness skrev 2009-01-21 19:23:57 följande:

Ingen här som vet om man kan flytta en blogg mellan två olika email-adresser? Båda ligger på blogspot.Karin
    Under Inställningar/Grundläggand/Bloggverktyg står det importera och exportera blogg - jag tror att det är där du kan göra det.
  • tinni78

hbprincess skrev 2009-01-22 21:21:18 följande:

Nu har jag mixtrat lite med en header. Det blev rätt bra, bocka för (när jag laddade upp headern) att datorn skulle förminska den så att den passar i rutan. Men lite lite sticker fortfarande utanför. Men vad tycks?mariesmemoarer.blogspot.com/
    Jättesnygg header. Min förminskar sig inte heller även om jag klickar i den rutan. Jag har iställer förminskat headern tills den har passat i rutan.
  • tinni78

Lioness skrev 2009-01-23 16:29:14 följande:

Frågan är bara om man ska EXPORTERA eller IMPORTERA? Nån som vet?Lioness
    Nu är inte jag helt säker men jag tror att du först Exporterar bloggen du vill flytta, skapar en ny blogg under e-mailen du vill ha den på och importerar den där. Sedan borde du kunna ta bort den gamla bloggen och namnändra den nya till den gamlas namn.

Jag är som sagt inte alls säker på att man går till väga så, därför skulle jag ha startat två nya bloggar först och testat med.
  • tinni78

e83 skrev 2009-01-25 14:01:33 följande:

tack snälla för all hjälp, ska nog inte ha kommentarer helt enkelt =)
    Har du provat att byta mall på layouten?
  • tinni78

sommarstorm skrev 2009-01-25 13:32:33 följande:

Får man hoppa in här och fråga vad det är som gör att vissa bilder inte blir klickbara? Hoppas nån vet för det är en gåta för mig.finnpajsaren.blogspot.com
    Är alla bilder i samma storlek? Jag förminska ner mina bilder så mycket så att de inte går att klicka så att de blir större.
  • tinni78

Vad tycker ni om min nya bakgrund? De är inte riktigt klar ännu men vad tycker ni om strukturen, är den för grov? Och är den bruna och turkosa färgern snygga?

tinni78.blogspot.com

• tinni78

Dhella skrev 2009-01-29 17:22:40 följande:

Tack, verkade dock skitkrångligt... får se om jag kan ge mig på det i morn Annars är en förklarning på svenska tacksamt!
    Det är bara att klicka på översättningsfunktionen på den sidan, funkar jättesmidigt.
  • tinni78

Lioness skrev 2009-02-06 21:21:11 följande:

Hejsan!Hur gör man för att se vilka som besöker ens blogg utan att visa det i själva bloggen? Jag har en räknare men ser ju inte vilka det är som besökt bloggen. Jag får dessutom en lång lista med statistik varje dag men förstår inte riktigt vad den säger... Nån som kan förklara!?!Lioness
    Du har ju en räknare från Susnet och då kan du kolla upp vart IP-adresserna går på deras sida. Under Loggar har du en ruta som heter "Lookup IP adress", där kan du klistra in ip-adresserna från listan och få fram alla uppgifter.

När jag går in på bloggar som har en lång lista där alla besökare registreras så står det alltid att min ip-adress hör hemma i Kristinehamn och jag bor i Karlskoga. Så jag vet inte hur mycket dom är att "lita på".
  • tinni78

ebbebulan skrev 2009-02-09 21:16:05 följande:

Någon som kan svara på varför texten "dras ihop" när man lagt in bilder i bloggen? Alltså, om jag har tryckt enter för att jag vill ha en blankrad så blir det ändå inte så när man publicerar den.
    Jag har tyvärr inget tips, kan bara säga att jag ibland har samma problem.
  • tinni78

fenomena83 skrev 2009-02-13 13:23:18 följande:

Hejsan hoppsan!Detta står säkert redan i tråden, men jag orkar inte leta och sökfunktionen är ju trams.Men jag undrar om ni vet hur man lägger till en sån där "mest lästa inlägg" på sidan? Om det går? Det kanske inte är på blogspot som det funkar?
    Jag vet inte vad du menar, kan du visa någon blogg som har en sådan funkion?
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?