• Mamasnest

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Jag har Blogspot men tycker ibland att det är lite svårt att hitta snygga bakgrunder som passar eller annat som man grejar med i HTML-koderna.
    Finns det fler som vill byta idéer?

Trebarnsmamma på heltid
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:15
    Här är vi som hänger i tråden och vill lära oss mer om bloggandet:

Isorfidien: frostensdotter.blogspot.com/

Millami: millami-antonsmamma.blogspot.com/

Mamasnest: mamasnestmum.blogspot.com/

Eva S: renoveringilevershult.blogspot.com/

Honeypuff: www.dujagovi.blogspot.com

Carisma95: vastragotaland.blogspot.com

SeTa: setasplejs.blogspot.com

lilla idisen: pysselpussen.blogspot.com

tösamajan: tosamajan.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:16
    fru fogeby: www.bessemess.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:45
    Ändring:
    lilla idisen: pysselpussar.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-07 22:42
    Meria: merias.blogspot.com

HemmaHosSofi: hemmahossofi.blogspot.com/

Fru Anmi: annmisblogg.blogspot.com/

Buschiq: www.happy-digiscrapper.blogspot.com , www.my-attic-treasures.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 22:41
    Tigern83: tigernshorna.blogspot.com/

Leather Cravat: www.Gustafus.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 19:45
    Baglady: www.alicebrallis-jenny.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-11 11:02
    Vaniljlatte: vaniljlatte.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-25 13:26
    Lioness - project-light.blogspot.com
    Egogirl - blondinblogg.blogspot.com
    Tinni78 - tinni78.blogspot.com
    Guild karin- bildredigering.blogspot.com/
    Sexymala- crazy-malin.blogspot.com
    eliva- kjeckit.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-27 13:23
    dags att ta det lugnt: sussishem.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:12
    Guild: karin-bildredigering.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 13:29
    hejhejhej - skrolly87.blogspot.com

listo - listoplisto.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 15:55
    Pyret 78: www.enarbetarmorsasvardag.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 16:39
    ebbebulan - fruganjansson.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-23 14:08
    EXPOSED: annemoije.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-01 22:32
    crazyhannah: www.hannahsfamilj.blogspot.com
  • Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
  • guild
    Fru annmi skrev 2009-01-11 20:00:55 följande:
    Hmm...Konstigt Men..Testa att ha bilden på annar ställe då & använd länken
    får se hur jag gör...vill egentligen inte bli medlem på ytterligare en ställe...blir så många Vilket annat ställe finns det...finns ju bara inläggen att ha dom på,
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
  • Fru annmi
    guild skrev 2009-01-11 20:13:48 följande:
    Fru annmi skrev 2009-01-11 20:00:55 följande:Hmm...Konstigt Men..Testa att ha bilden på annar ställe då & använd länkenfår se hur jag gör...vill egentligen inte bli medlem på ytterligare en ställe...blir så många Vilket annat ställe finns det...finns ju bara inläggen att ha dom på,
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
    Hmm..Jaa förstår dig,men..Testa igen med ytterligare annan bild..*hihi* & Hoppas

Joo man kan ju ha dem i Sidan mé Gadget...
  • Sexymala

Okej, om jag nu skal prova mig på detta med egen bakgrund. hur fixar jag till spalterna? Har ni speciella "pixel antal" på dem? Hur långt in de kommer osv... Alltså om man vill ha massa smpbilder/saker vill man ju inte att det skall ligga i inläggsfältet/bakom all text.Hur vet jag när texten börjar? Är det bara att prova sig fram eller har ni mått på det? Jag kör som orginal fortfaranda. Alltså inte tre spalter (eller okej, kolumner!!)

• Beas barnslikheter

Sexymala - roligt att se någon fler som försöker sig på att "knacka" lite...

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med exakta pixelantalet. Jag har lagt in en färdig trespaltsmall från en sida på nätet. Det var jättefint på min dator, men fungerade inte fullt ut på alla datorer efter en liten koll bland mina bloggbesökare. Det beror helt på upplösningen hos de som tittar så jag vet inte riktigt. En som hade Mac kunde inte se min nya layout alls. Det är så klurigt det där tycker jag.

Om du inte har tre spalter skulle jag absolut behålla den eftersom det är större utbud på tvåspalts.

Däremot så kanske du kan använda dig av en "mall" från början och sedan gå in och göra justeringar i själva den mallen så du får den som du vill ha den.

Det är det jag försöker göra nu, även om det inte fungerar tipp-topp för tillfället tyvärr.

• helene306
    SunnyBunny skrev 2009-01-11 19:47:34 följande:
    Nån som kan hjälpa mig med en besöksräknare:)
    Besöksräknare finns bla på www.susnet.se Registrera dig där för ett konto och följ instruktionerna så har du en räknare.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Fru annmi
    Sexymala skrev 2009-01-11 20:16:20 följande:
    Okej, om jag nu skal prova mig på detta med egen bakgrund. hur fixar jag till spalterna? Har ni speciella "pixel antal" på dem? Hur långt in de kommer osv... Alltså om man vill ha massa smpbilder/saker vill man ju inte att det skall ligga i inläggsfältet/bakom all text.Hur vet jag när texten börjar? Är det bara att prova sig fram eller har ni mått på det? Jag kör som orginal fortfaranda. Alltså inte tre spalter (eller okej, kolumner!!)
    Men...Egen bakrund berättade ju Filippa5 om...
    Hennes beskrivning

Jo, först lägger jag in en bild i mitt album på Photobucket.
    Sedan kopierar jag Direct Link.
    Går in på anpassa i bloggen, gadget längst ned sedan vidare till HTML/JavaScript.

Där klistrar jag in denna koden:

body {background-image: url("KLISTRA IN DIRECT LINK HÄR"); background-position: center; background-repeat: repeat; background-attachment: fixed; }
  • Fru annmi

Hmmm..Hela koden kom ju inte mé
    Kan Ib dig om du vill & tror detta är nåt..
    Alltså en egen bildbakrund är detta

• Beas barnslikheter

Fru annmi - jag har kommit så långt att jag gjort just det som står där...men jag får inte till det i alla fall..något gör jag fel...

Inboxa gärna mig med om HTML koden...jag sliter mitt hår här.

• Fru annmi

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 20:33:14 följande:

Fru annmi - jag har kommit så långt att jag gjort just det som står där...men jag får inte till det i alla fall..något gör jag fel...Inboxa gärna mig med om HTML koden...jag sliter mitt hår här.
    Redan gjort
    Men..Du ändrar den ju inte i din mall Html..Utan lägger till den som Gadget längst ned vid layouten,sa ju Filippa

Hoppas..Lycka Till!
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?