• Mamasnest

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Jag har Blogspot men tycker ibland att det är lite svårt att hitta snygga bakgrunder som passar eller annat som man grejar med i HTML-koderna.
    Finns det fler som vill byta idéer?

Trebarnsmamma på heltid
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:15
    Här är vi som hänger i tråden och vill lära oss mer om bloggandet:

Isorfidien: frostensdotter.blogspot.com/

Millami: millami-antonsmamma.blogspot.com/

Mamasnest: mamasnestmum.blogspot.com/

Eva S: renoveringilevershult.blogspot.com/

Honeypuff: www.dujagovi.blogspot.com

Carisma95: vastragotaland.blogspot.com

SeTa: setasplejs.blogspot.com

lilla idisen: pysselpussen.blogspot.com

tösamajan: tosamajan.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:16
    fru fogeby: www.bessemess.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:45
    Ändring:
    lilla idisen: pysselpussar.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-07 22:42
    Meria: merias.blogspot.com

HemmaHosSofi: hemmahossofi.blogspot.com/

Fru Anmi: annmisblogg.blogspot.com/

Buschiq: www.happy-digiscrapper.blogspot.com , www.my-attic-treasures.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 22:41
    Tigern83: tigernshorna.blogspot.com/

Leather Cravat: www.Gustafus.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 19:45
    Baglady: www.alicebrallis-jenny.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-11 11:02
    Vaniljlatte: vaniljlatte.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-25 13:26
    Lioness - project-light.blogspot.com
    Egogirl - blondinblogg.blogspot.com
    Tinni78 - tinni78.blogspot.com
    Guild karin- bildredigering.blogspot.com/
    Sexymala- crazy-malin.blogspot.com
    eliva- kjeckit.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-27 13:23
    dags att ta det lugnt: sussishem.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:12
    Guild: karin-bildredigering.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 13:29
    hejhejhej - skrolly87.blogspot.com

listo - listoplisto.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 15:55
    Pyret 78: www.enarbetarmorsasvardag.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 16:39
    ebbebulan - fruganjansson.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-23 14:08
    EXPOSED: annemoije.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-01 22:32
    crazyhannah: www.hannahsfamilj.blogspot.com
  • Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
  • Isorfidien

*skrattar* Skulle det ha någon betydelse?

Det finns många sätt man kan göra bakgrunder på.

Fru annmi skrev 2009-01-11 20:49:52 följande:

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 20:33:14 följande:
    Fast...Detta är inte på det sättet som Isorfidien gjort,så ni vet
  • Fru annmi
    Isorfidien skrev 2009-01-11 20:55:36 följande:
    *skrattar* Skulle det ha någon betydelse? Det finns många sätt man kan göra bakgrunder på.Fru annmi skrev 2009-01-11 20:49:52 följande:
    Jaaa Stor betydelse *hihi*
    Så ja' fattar
  • Isorfidien

Jo man kan säga att jag gör en layout som jag använder som bakgrund. *skrattar*

En layout handlar om hur man placerar texter och bilder på en sida - tänk reklamblad.

En bakgrund är färgen/grunden som ligger i botten - själva papperet som reklambladet är tryckt på.

Fru annmi skrev 2009-01-11 20:51:44 följande:

Née *hihi*..Du gör Layout...JÄTTEVACKRA!!!Bakgrund & Layout är inte samma Därav kan ja ha missuppfattat vissa inlägg tyvärr
  • Fru annmi
    Isorfidien skrev 2009-01-11 20:58:47 följande:
    Jo man kan säga att jag gör en layout som jag använder som bakgrund. *skrattar* En layout handlar om hur man placerar texter och bilder på en sida - tänk reklamblad. En bakgrund är färgen/grunden som ligger i botten - själva papperet som reklambladet är tryckt på.Fru annmi skrev 2009-01-11 20:51:44 följande:
    Du é grymt Duktig iallefall
  • Sexymala

jo alltså, jag förstår nog HUR man lägge rin den, men inte hur man gör den!

Men det är bara att kopiera en redan färdig bakgrundsbild och öppna den i PS tillsammans med den "nya2 ilden jag gör och sedan jämföra så att spalterna kommer på samma ställe. Skall prova det sen

• Beas barnslikheter

Nej...det fungerar helt enkelt inte med egen bakgrund.

Jag har nu provat ditt sätt Isorfidien...med gadget i sidan.
    Och så Fru Anmis gulliga inboxade meddelande om directlink nedtill
    Och så tipsen från den här johansson.m.u.googlepages.com/bakgrund.doc

Men...jag börjar faktiskt tänka att det inte är JAG längre, utan att det är 3-spalts scriptet som är lite knasigt!?

Föööör...jag kan inte ändra header fast jag kunde göra det med lätthet med tvåspalts.
    Jag har heller inte kunnat ladda upp HTML varken nedtill eller i högerkolumnen utan bara i vänsterspalten.

Jag börjar tro att det är där som något är kajko.

Jag blir så ledsen, för jag har verkligen sett framför mig hur jag ska kunna förändra min blogg med den pastelliga prickiga bakgrunden som jag valt ut. Vet inte alls hur jag kommer vidare och "Einstein"känslan som jag hade från i förmiddags har lagt sig så smått.

• Fru annmi
    Sexymala skrev 2009-01-11 21:01:48 följande:
    jo alltså, jag förstår nog HUR man lägge rin den, men inte hur man gör den! Men det är bara att kopiera en redan färdig bakgrundsbild och öppna den i PS tillsammans med den "nya2 ilden jag gör och sedan jämföra så att spalterna kommer på samma ställe. Skall prova det sen
    Jaa,du menar en egen Design som Isorfidien har?
    Det kan inte ja' heller

Skulle vara coolt att kunna ju,vet att det finns en sida på nätet där de förklarar men minns inte vart ...
    Ska se om ja' kommer på't
  • Isorfidien

Tänk på att alltid använda samma mall. Jag har upptäckt att mallarna man tar hem är olika stora. Det var så jag gjorde för att se hur bred bilden skulle vara för att passa in - bakgrunderna jag gör är ca 1420x710.

Sexymala skrev 2009-01-11 21:01:48 följande:
    jo alltså, jag förstår nog HUR man lägge rin den, men inte hur man gör den! Men det är bara att kopiera en redan färdig bakgrundsbild och öppna den i PS tillsammans med den "nya2 ilden jag gör och sedan jämföra så att spalterna kommer på samma ställe. Skall prova det sen
  • Fru annmi

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 21:03:53 följande:

Nej...det fungerar helt enkelt inte med egen bakgrund. Jag har nu provat ditt sätt Isorfidien...med gadget i sidan.Och så Fru Anmis gulliga inboxade meddelande om directlink nedtillOch så tipsen från den här johansson.m.u.googlepages.com/bakgrund.docMen...jag börjar faktiskt tänka att det inte är JAG längre, utan att det är 3-spalts scriptet som är lite knasigt!?Föööör...jag kan inte ändra header fast jag kunde göra det med lätthet med tvåspalts.Jag har heller inte kunnat ladda upp HTML varken nedtill eller i högerkolumnen utan bara i vänsterspalten.Jag börjar tro att det är där som något är kajko. Jag blir så ledsen, för jag har verkligen sett framför mig hur jag ska kunna förändra min blogg med den pastelliga prickiga bakgrunden som jag valt ut. Vet inte alls hur jag kommer vidare och "Einstein"känslan som jag hade från i förmiddags har lagt sig så smått.
    Be om Distanshjälp
  • Sexymala

jag kollade pixlarna på en bild på The Background fairy och den var 1480 x 1140 eller ngt. men jag provar mig fram. Jag bara undrar hur jag vet var spalterna skall börja liksom, så att inte texten kommer för dem o så.. men skall prova att öppna ett tomt dokument och en färdig bakgrund i PS och jämföra

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?