Inlägg från: Fru annmi |Visa alla inlägg
  • Fru annmi

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Isorfidien skrev 2009-01-11 12:36:40 följande:
    Det går att gå in i html och redigera koden. Under/ * Posts-----------------------------------------------Där finns koden som bestämmer för alla inlägg. Fråga mig inte vad det var jag tog bort utan jag bara testad mig fram. Tror det var px i någon rad. Det var bara att testa sig fram en sak i taget och förhandsgranska för att se vad som händer.Fru annmi skrev 2009-01-11 12:26:01 följande:
    Såå här ser de ut

Vad KAN va' "ramen" då?
  • Fru annmi

Fru annmi skrev 2009-01-11 12:40:53 följande:

Såå här ser de ut Vad KAN va' "ramen" då?
    *Hahaa*..Gick INTE klistra dé inte
    Jajja...
  • Fru annmi
    Isorfidien skrev 2009-01-11 12:48:08 följande:
    På rak arm utan att behöva göra om hela processen igen så gissar jag på "padding" eller "bordercolor"Jag tog bara bort just "px" på en specifik plats under "posts" och då saboterade jag hela koden. Och då slutade den att fungera och ramen föll bort. Fru annmi skrev 2009-01-11 12:40:53 följande:
    *Hihi*...Ok
    Såå står det inte hos mig,så ja' får låta det vara...Är väl inte såå fult ellé??
    Jag hade velat ha bara sista inlägget utan ram...Alltså Granen
    Men...Meningen är ju att de ska komma fler inlägg så...De får va'
  • Fru annmi
    Isorfidien skrev 2009-01-11 12:54:52 följande:
    Nu ska vi se här. Här är den specifika koden för länkram runt bilder i inläggen. post img {padding: 4 px ;border: 1 px solid $ bordercolor ; (observera att jag lagt till en hel del mellanslag för att visa koden)Jag tog bort 1px efter "border" - bara dessa tre och inget annat och ramen kollapsar
    Jaa,men om man vill ha bort Ramarna är de ju bara att ta samma färg som bakrunden *hihi*..
    Men såklart om de bara är Specifik ram så..
  • Fru annmi
    Blogg skrev 2009-01-11 14:56:32 följande:
    Tror vi helt krachade thecutesblogontheblock ;)Update!!We just wanted to let you in on what is going on with our site now. We haven't forgotten about you!! Our issue is once again with our server. Due to the high about of traffic on our site our server was shut down without warning. Thank you for waiting it out for us. You guys are awesome! Thanks for your supportive comments:)
    Née....de tror ja' inte
  • Fru annmi
    Buschiq skrev 2009-01-11 16:33:06 följande:
    Isorfidien: Du som lärde oss så fint att sätta in en signatur i blogginläggen... Nu har jag klurat ut hur man tar bort linjerna runt de bilder man lägger in, så man slipper en liten ram runt signaturen. Ändra html-koden i Posts-avdelningen till:.post img {   border: none;} Byt alltså ut det som står ang border till none. Enkelt och snyggare
    www.my-attic-treasures.blogspot.com www.net-widow.blogspot.com
    Vart??? Hur står de exakt? Jan vill ju ha så...
    De finns ju fler som heter så
  • Fru annmi
    snobbi skrev 2009-01-11 16:43:02 följande:
    idorfiden.. hehe tack :) ska kolla där då sen när sajten e uppe igen :)fru annmi... hur har du gjort dom där hjärtanen i dia blogginlägg? *totalt nollad* :p
    Japp.. Så här ♥...
    Håll nere ALT knappen samtidigt så trycker du på ? & sedan nummer 3..Släpp ALT knappen
  • Fru annmi
    Buschiq skrev 2009-01-11 16:33:06 följande:
    Isorfidien: Du som lärde oss så fint att sätta in en signatur i blogginläggen... Nu har jag klurat ut hur man tar bort linjerna runt de bilder man lägger in, så man slipper en liten ram runt signaturen. Ändra html-koden i Posts-avdelningen till:.post img {   border: none;} Byt alltså ut det som står ang border till none. Enkelt och snyggare
    Jaaaa..Jaaaa..Jaa..Ja' KLARADE dé
    10000-100000-TACK!!!!!!!
  • Fru annmi
    Buschiq skrev 2009-01-11 16:58:52 följande:
    Fru annmi skrev 2009-01-11 16:44:18 följande:Vart??? Hur står de exakt? Jan vill ju ha så... De finns ju fler som heter såDu ska leta efter den delen som heter img i post-avdelningen i html-koden. Sen söka efter ordet border. Antagligen står det någon färgkod där och kanske px (pixlar) Sudda ut det och låt bara ordet border vara kvar och lägg sen till none.
    Inlägget 941
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?