• Mamasnest

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Jag har Blogspot men tycker ibland att det är lite svårt att hitta snygga bakgrunder som passar eller annat som man grejar med i HTML-koderna.
    Finns det fler som vill byta idéer?

Trebarnsmamma på heltid
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:15
    Här är vi som hänger i tråden och vill lära oss mer om bloggandet:

Isorfidien: frostensdotter.blogspot.com/

Millami: millami-antonsmamma.blogspot.com/

Mamasnest: mamasnestmum.blogspot.com/

Eva S: renoveringilevershult.blogspot.com/

Honeypuff: www.dujagovi.blogspot.com

Carisma95: vastragotaland.blogspot.com

SeTa: setasplejs.blogspot.com

lilla idisen: pysselpussen.blogspot.com

tösamajan: tosamajan.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:16
    fru fogeby: www.bessemess.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:45
    Ändring:
    lilla idisen: pysselpussar.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-07 22:42
    Meria: merias.blogspot.com

HemmaHosSofi: hemmahossofi.blogspot.com/

Fru Anmi: annmisblogg.blogspot.com/

Buschiq: www.happy-digiscrapper.blogspot.com , www.my-attic-treasures.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 22:41
    Tigern83: tigernshorna.blogspot.com/

Leather Cravat: www.Gustafus.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 19:45
    Baglady: www.alicebrallis-jenny.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-11 11:02
    Vaniljlatte: vaniljlatte.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-25 13:26
    Lioness - project-light.blogspot.com
    Egogirl - blondinblogg.blogspot.com
    Tinni78 - tinni78.blogspot.com
    Guild karin- bildredigering.blogspot.com/
    Sexymala- crazy-malin.blogspot.com
    eliva- kjeckit.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-27 13:23
    dags att ta det lugnt: sussishem.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:12
    Guild: karin-bildredigering.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 13:29
    hejhejhej - skrolly87.blogspot.com

listo - listoplisto.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 15:55
    Pyret 78: www.enarbetarmorsasvardag.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 16:39
    ebbebulan - fruganjansson.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-23 14:08
    EXPOSED: annemoije.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-01 22:32
    crazyhannah: www.hannahsfamilj.blogspot.com
  • Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
  • Fru annmi
    Mamasnest skrev 2009-01-24 22:11:07 följande:
    Jag har ju varit borta i över en vecka så jag hoppar in och frågar om någon har löst hur man får bort det vita runt signaturen eller hur man lägger in ljudklipp i konstiga format i bloggen?
    Tror inte de går få bort de vita..
    De har med bakrunden att göra ...Min sign ser bra ut här i Ib men mer Tjock på min Svarta bloggsida

Man KAN sätta in Sign här oxå Tja inte jag tyvärr
    Men gör en & Blåmarkera/Kopiera & klistra inhär såå ser du hur det blir här...
    Många av mina Fl vänner testade de & kunde..Men inte ja'..Vet inte om de e min Dator eller vad ...
  • Mamasnest
    Sexymala skrev 2009-01-25 10:49:48 följande:
    Mamasnest :Kanske ar du missta det, men vi va några som ville bli tillagda i TS med bloggarna. Några sidor tillbaka hittar du nog de inläggen.. please!?
    Jag har varit utomlands en vecka så jag har tyvärr inte sett det. Om någon vill leta fram det så lägger jag in det under dagen annars får det vänta tills ikväll, jag är ensam med 3 stökiga ungar så jag har inte så mycket tid.
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Sexymala

Jag är väldigt nyfiken på en sak. Försökte för ett tag sedan starta en tråd om det. Men den hörsammades inte dvs nästan ingen svarade. Men kanske ni är intresserade?

Bilder i er blogg, är ni medvetna om vad för regler det finns för bilder från webben? Att man allt som oftast inte får ta rena bilder från en annan hemsida. Bildadressen får man använda, men inte bilden!

If you choose to 'Add an Image from the Web' using the image upload feature in Blogger, you shouldn't use an image location that is hosted at someone else's expense without their permission. Sometimes this is referred to as 'stealing bandwidth' because every time your blog loads, the image is loaded from their server, and this person likely incurs an expense.

help.blogger.com/bin/answer.py

Synd att det sällan framgår vad "tillåtelse (permission)" menas. Just för reklamens skull så borde det ju vara okej att "ta" bilder från Hm, Lindex, ja alla relativt stora kedjor... men jag undrar om det inte är så att det är bandbredden som spökar.. Nåja. Nu i dagens bloggande samhälle tycker jag att man borde känna till vad för regler det finns, eller?

• Fru annmi
    Sexymala skrev 2009-01-25 11:06:50 följande:
    Jag är väldigt nyfiken på en sak. Försökte för ett tag sedan starta en tråd om det. Men den hörsammades inte dvs nästan ingen svarade. Men kanske ni är intresserade? Bilder i er blogg, är ni medvetna om vad för regler det finns för bilder från webben? Att man allt som oftast inte får ta rena bilder från en annan hemsida. Bildadressen får man använda, men inte bilden! If you choose to 'Add an Image from the Web' using the image upload feature in Blogger, you shouldn't use an image location that is hosted at someone else's expense without their permission. Sometimes this is referred to as 'stealing bandwidth' because every time your blog loads, the image is loaded from their server, and this person likely incurs an expense.help.blogger.com/bin/answer.py att det sällan framgår vad "tillåtelse (permission)" menas. Just för reklamens skull så borde det ju vara okej att "ta" bilder från Hm, Lindex, ja alla relativt stora kedjor... men jag undrar om det inte är så att det är bandbredden som spökar.. Nåja. Nu i dagens bloggande samhälle tycker jag att man borde känna till vad för regler det finns, eller?
    Japp..Är medveten om detta....
  • vickis75
    Jag är väldigt nyfiken på en sak. Försökte för ett tag sedan starta en tråd om det. Men den hörsammades inte dvs nästan ingen svarade. Men kanske ni är intresserade? Bilder i er blogg, är ni medvetna om vad för regler det finns för bilder från webben? Att man allt som oftast inte får ta rena bilder från en annan hemsida. Bildadressen får man använda, men inte bilden! If you choose to 'Add an Image from the Web' using the image upload feature in Blogger, you shouldn't use an image location that is hosted at someone else's expense without their permission. Sometimes this is referred to as 'stealing bandwidth' because every time your blog loads, the image is loaded from their server, and this person likely incurs an expense. help.blogger.com/bin/answer.py?answer=42492 Synd att det sällan framgår vad "tillåtelse (permission)" menas. Just för reklamens skull så borde det ju vara okej att "ta" bilder från Hm, Lindex, ja alla relativt stora kedjor... men jag undrar om det inte är så att det är bandbredden som spökar.. Nåja. Nu i dagens bloggande samhälle tycker jag att man borde känna till vad för regler det finns, eller?
    Jodå, det är jag medveten om eftersom jag är fotointresserad och har grejat med bilder sedan innan. :)
    Bara den ovetande blir arg, den vise förstår. - morrdraken.blogspot.com -
  • guild
    Jag är väldigt nyfiken på en sak. Försökte för ett tag sedan starta en tråd om det. Men den hörsammades inte dvs nästan ingen svarade. Men kanske ni är intresserade? Bilder i er blogg, är ni medvetna om vad för regler det finns för bilder från webben? Att man allt som oftast inte får ta rena bilder från en annan hemsida. Bildadressen får man använda, men inte bilden! If you choose to 'Add an Image from the Web' using the image upload feature in Blogger, you shouldn't use an image location that is hosted at someone else's expense without their permission. Sometimes this is referred to as 'stealing bandwidth' because every time your blog loads, the image is loaded from their server, and this person likely incurs an expense.help.blogger.com/bin/answer.py?answer=42492Synd att det sällan framgår vad "tillåtelse (permission)" menas. Just för reklamens skull så borde det ju vara okej att "ta" bilder från Hm, Lindex, ja alla relativt stora kedjor... men jag undrar om det inte är så att det är bandbredden som spökar.. Nåja. Nu i dagens bloggande samhälle tycker jag att man borde känna till vad för regler det finns, eller?
    har bara egna bilder, men kollar man in på blogg sidor, har nästan alla bilder från nätet, tror folk skiter i det eller inte vet om det!

http://www.metro.se/se/article/2008/10/17/16/0335-45/index.xml
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
  • Sexymala

Ja, jag har inte många bilder- än! Men när det kommer så skall det bara vara egna bilder. För de som bryr sig är detta ett jättestort problem t.ex. i skolan när eleverna skall göra arbeten. Man får inte bara gå och "ta" andra bilder på nätet. Visst, för många kanske det inte är ett stort orosmoment, men jag kan inte släppa det. Jag reagerar alltid på bloggar där man lagt in "mode" saker som uppenbarligen inte är tagna med egen kamera! Jag tycker att man borde informera sig i alla fall. Sedan om man skiter i det, det skiter jag i men jag tycker det hör till grunderna i internethantering. Liknelse är ju att i princip alla VET att det är olagligt att ladda ned upphovsrättsskyddat (blev det rätt nu? ) material, men många/några gör det ändå!

• guild
    Sexymala skrev 2009-01-25 12:44:14 följande:
    Ja, jag har inte många bilder- än! Men när det kommer så skall det bara vara egna bilder. För de som bryr sig är detta ett jättestort problem t.ex. i skolan när eleverna skall göra arbeten. Man får inte bara gå och "ta" andra bilder på nätet. Visst, för många kanske det inte är ett stort orosmoment, men jag kan inte släppa det. Jag reagerar alltid på bloggar där man lagt in "mode" saker som uppenbarligen inte är tagna med egen kamera! Jag tycker att man borde informera sig i alla fall. Sedan om man skiter i det, det skiter jag i men jag tycker det hör till grunderna i internethantering. Liknelse är ju att i princip alla VET att det är olagligt att ladda ned upphovsrättsskyddat (blev det rätt nu? ) material, men många/några gör det ändå!
    De flesta bloggsidor jag har sett,har typ som du säger, bilder från filmer, modesaker, och sånt. Det är jättevanligt.
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
  • e83

behöver fortfarande hjälp ang att få in "kommentars funktionen" på min blogspot.
    Har kolla under inställningar/kommentarer men kan inte hitta vad som är fel.

snälla någon!?

oliverblomdahl.blogspot.com

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?