• Mamasnest

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Jag har Blogspot men tycker ibland att det är lite svårt att hitta snygga bakgrunder som passar eller annat som man grejar med i HTML-koderna.
    Finns det fler som vill byta idéer?

Trebarnsmamma på heltid
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:15
    Här är vi som hänger i tråden och vill lära oss mer om bloggandet:

Isorfidien: frostensdotter.blogspot.com/

Millami: millami-antonsmamma.blogspot.com/

Mamasnest: mamasnestmum.blogspot.com/

Eva S: renoveringilevershult.blogspot.com/

Honeypuff: www.dujagovi.blogspot.com

Carisma95: vastragotaland.blogspot.com

SeTa: setasplejs.blogspot.com

lilla idisen: pysselpussen.blogspot.com

tösamajan: tosamajan.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:16
    fru fogeby: www.bessemess.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:45
    Ändring:
    lilla idisen: pysselpussar.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-07 22:42
    Meria: merias.blogspot.com

HemmaHosSofi: hemmahossofi.blogspot.com/

Fru Anmi: annmisblogg.blogspot.com/

Buschiq: www.happy-digiscrapper.blogspot.com , www.my-attic-treasures.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 22:41
    Tigern83: tigernshorna.blogspot.com/

Leather Cravat: www.Gustafus.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 19:45
    Baglady: www.alicebrallis-jenny.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-11 11:02
    Vaniljlatte: vaniljlatte.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-25 13:26
    Lioness - project-light.blogspot.com
    Egogirl - blondinblogg.blogspot.com
    Tinni78 - tinni78.blogspot.com
    Guild karin- bildredigering.blogspot.com/
    Sexymala- crazy-malin.blogspot.com
    eliva- kjeckit.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-27 13:23
    dags att ta det lugnt: sussishem.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:12
    Guild: karin-bildredigering.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 13:29
    hejhejhej - skrolly87.blogspot.com

listo - listoplisto.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 15:55
    Pyret 78: www.enarbetarmorsasvardag.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 16:39
    ebbebulan - fruganjansson.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-23 14:08
    EXPOSED: annemoije.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-01 22:32
    crazyhannah: www.hannahsfamilj.blogspot.com
  • Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
  • Simplynot

Finns det möjligen någon här som vet hur man får kategorier?
    Så man får lite ordning och reda!

• IQ Badboll
    Svar på #1481
    Att kategorier får man lägga till en ny gadget som heter etiketter, just den gadgeten visar för alla som kollar på din sida hur många inlägg som handlar om vad.

Jag vet inte om det funkar utan den gedgeten men när du skriver ett inlägg har du en liten rutan precis under inläggsrutan å där kan man skriva vilken kategori man vill ha det inlägget i. Om man klickar på visa alla så ser man vilka kategorier man redan han å då kan man klicka på den kategorin så hamnar den i skrivrutan.

Ja vet inte hur ja ska förklara det bätter än så?!?
  • Lioness

Hej, någon här som vet vad det innebär att importera/exportera en blogg?
    Det enda jag skulle vilja göra är att ändra mitt användarnamn så att alla mina blogger ligger under samma Användarnamn. Går det att kringå genom att importera/exportera bloggen? Får den inte ett nytt namn då?

Många frågor som hoppas på svar!

Lioness

• IQ Badboll

Lioness skrev 2009-01-23 14:33:13 följande:

Hej, någon här som vet vad det innebär att importera/exportera en blogg? Det enda jag skulle vilja göra är att ändra mitt användarnamn så att alla mina blogger ligger under samma Användarnamn. Går det att kringå genom att importera/exportera bloggen? Får den inte ett nytt namn då? Många frågor som hoppas på svar! Lioness
    Hej, va är det du vill byta? Ja vet man kan byta ut webbadressen blogspot, men om man har andra blogspots bloggar kan importera/exportera bloggarna i mellan sig. Så har du en annan blogg så kan man hämta in den. Men hur det går till vet ja inte då ja inte har provat så mycket med det. Inte än iallafall.
  • Lioness
    IQ Badboll skrev 2009-01-23 14:38:05 följande:
    Lioness skrev 2009-01-23 14:33:13 följande: Hej, va är det du vill byta? Ja vet man kan byta ut webbadressen blogspot, men om man har andra blogspots bloggar kan importera/exportera bloggarna i mellan sig. Så har du en annan blogg så kan man hämta in den. Men hur det går till vet ja inte då ja inte har provat så mycket med det. Inte än iallafall.
    Hej igen!

Jag har två bloggar på två olika emailadresser, jag skulle vilja ha dom på samma emailadress men fortfarande behålla deras blogadresser
    Kan jag importera/exportera ena bloggen från email X till email Y utan att den "förstörs" och att den behåller samma adress?  Jag vill att när jag loggar in med email X se alla mina bloggar, även dom som tillhöra email Y.

Hoppas detta förtydligat mitt problem!

Lioness
  • IQ Badboll

Lioness skrev 2009-01-23 14:44:18 följande:

Hej igen! Jag har två bloggar på två olika emailadresser, jag skulle vilja ha dom på samma emailadress men fortfarande behålla deras blogadresser Kan jag importera/exportera ena bloggen från email X till email Y utan att den "förstörs" och att den behåller samma adress?  Jag vill att när jag loggar in med email X se alla mina bloggar, även dom som tillhöra email Y. Hoppas detta förtydligat mitt problem! Lioness
    Då ja inte har grejat så mycket med de men de ja har lyckats läsa mig till ska det gå att göra så. Så prova. Å berätta gärna hur det gick.
  • Lioness
    IQ Badboll skrev 2009-01-23 14:56:48 följande:
    Lioness skrev 2009-01-23 14:44:18 följande: Då ja inte har grejat så mycket med de men de ja har lyckats läsa mig till ska det gå att göra så. Så prova. Å berätta gärna hur det gick.
    Frågan är bara om man ska EXPORTERA eller IMPORTERA? Nån som vet?

Lioness
  • hbprincess

Någon som vet något om att fixa egen egen domän via blogspot?

• Simplynot

IQ Badboll skrev 2009-01-23 14:24:50 följande:

Svar på #1481Att kategorier får man lägga till en ny gadget som heter etiketter, just den gadgeten visar för alla som kollar på din sida hur många inlägg som handlar om vad.Jag vet inte om det funkar utan den gedgeten men när du skriver ett inlägg har du en liten rutan precis under inläggsrutan å där kan man skriva vilken kategori man vill ha det inlägget i. Om man klickar på visa alla så ser man vilka kategorier man redan han å då kan man klicka på den kategorin så hamnar den i skrivrutan.Ja vet inte hur ja ska förklara det bätter än så?!?
    Tackar för svaret, hm jag tror att jag förstår...nästan i allafall.
    Är totalt lost i bloggvärlden. Men det ska det ju bli ändring på nu
  • IQ Badboll

Simplynot skrev 2009-01-23 19:49:35 följande:

IQ Badboll skrev 2009-01-23 14:24:50 följande: Tackar för svaret, hm jag tror att jag förstår...nästan i allafall. Är totalt lost i bloggvärlden. Men det ska det ju bli ändring på nu
    Om det är nått mer du undrar över hur du ska göra så kan du ju hojta till, antingen här eller på min blogg iq-badboll.blogspot.com Jag är inte värdens bästa på just blogspot men ja har kommit på en del igenom att knäcka å pajja html koder å grejat med gadgets.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?