Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Millami skrev 2009-01-05 09:42:44 följande:
    ja behöver nu egentligen int flytta över den gammla bloggen ja kan länka i bloggarna å den gammla får stå kvar...hittar bara int var ja skapar en ny så de ändå kommer under dedär samma kontot? min pysselblogg blir int så ofta uppdaterad....eftersom ja int orkar eller hinner har en vild son på 1,5 år å själv gravid...
    När du är under "mitt konto" (eller instrumentpanel) där du t.ex. godkänner kommenterar. Så står det högst upp till höger: "Skapa en blogg".
    vastragotaland.blogspot.com - mina reflektioner, tankar och åsikter om ALLT! =)
  • Carisma95
    Mamasnest skrev 2009-01-05 13:34:14 följande:
    Åhhhh, jag hinner inte ändra bloggen nu för jag får besök om en stund och jag vill inte vara "mitt uppe" i det när jag måste avsluta.  Nu måste jag vänta ända tills ikväll innan jag kan göra något åt att bloggen ser konstig ut från vissa datorer.
    Säg till dom.
    "-Nej tyvärr. Idag kan jag inte"...
  • Carisma95
    Millami skrev 2009-01-05 20:08:58 följande:
    carismaTack, nu har jag skapat två bloggar...så nu har ja alla mina bloggar på blogspot....men tänkte int flytta över före ja får bloggen snygg
    Det gör du HELT rätt i!
    Du märker ju vad som händer oss andra, när vi börjar greja. Allt försvinner bara...
  • Carisma95
    Millami skrev 2009-01-05 20:21:28 följande:
    sitter å kollar som bäst å försöker fatta nått..men haaaa va ha ja gett mig in på

Är det nåt särskilt du tänker på...? Bakgrund till att börja med? Eller har du valt någon mall...?
  • Carisma95
    Millami skrev 2009-01-05 20:30:20 följande:
    carismaja valde en mall men dom e ju int nå fina.....ja sku vila ha en bakgrund....
    Det lättaste (tycker jag) är www.thecutestbloggontheblock.com
    Klicka på "backgrounds".
    Välj bakgrund, kopiera "HTML-texten"
    Gå in under "Layout".
    Klicka på "Lägg till gadget".
    Välj HTML/Java
    Klistra in HTML-texten
    Spara.
    Klart. (Hoppas jag)
  • Carisma95
    Mamasnest skrev 2009-01-05 21:00:13 följande:
    Carisma: Försvinner inget om man gör så?
    Nej, ingenting.
    Men jag har bara fått detta sätt att funka för just cutestblog....
    Med t.ex. Pyzam så kan man (tyvärr) inte lägga in bakgrunder så, som det verkar. Utan då MÅSTE man använda "redigera HTML" (som jag är urkass på)!!
  • Carisma95
    Millami skrev 2009-01-05 21:04:54 följande:
    millami-antonsmamma.blogspot.com/här får ni se hur de blev sådär snabbt nu...den e ju int alls klar å ja to ju bara en av de första bakgrunderna för å få testa, måste kolla vidare sedan...men hur gör man så man får sådär fin text där mitt på sidan å högst uppe som ni har?
    Den tror jag (?) kom med den mallen jag valde från början...? (På blogspot alltså).
  • Carisma95
    Millami skrev 2009-01-05 21:06:54 följande:
    vilken mall har du då? jag valde den första för att få bort allt som lämna kvar på bakgrunden från mallen
    Uj, bra fråga... Kommer inte ihåg..
    Ska kolla om man kan se det.

Jag TROR jag har den längst till vänster i andra raden uppifrån (?)
  • Carisma95
    Mamasnest skrev 2009-01-05 21:21:19 följande:
    När man klickar på "lägg till gadget", är det på sidan eller längst ner man gör det? Det finns ju flera ställen att lägga till gadgets...
    Det spelar ingen roll. Efter du sparat en gadget, så läggs den automatiskt på ett ställe (tror det är högst upp till höger). Sen kan du flytta den genom att klicka på den och HÅLLA NERE musknappen och dra runt den.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?