Inlägg från: first timer |Visa alla inlägg
  • first timer

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Dhella: Jag har firefox på jobbet och då upptäckte jag en dag på lunchen när jag skulle kolla i bloggen att det inte syntes tre kolumner så då ändrade jag på bredderna tills det blev bra.
    Ska gå in och se vad jag har lagt in för mått.

BRB!
  • first timer

Dhella:

Jag tror att det är de här två, hojta till annars så får jag testa mig fram.
    Jag kan inget eg om HTML så jag är lite osäker.

#main-wrapper {
    background:$bgcolor;
    border: 2px solid #003333;
    padding:10px; 

width: 450px;
      float: left;
      margin:0px 10px 0px 0px;
      word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */
      overflow: hidden;     /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
      }

.sidebar-wrapper {
    border: 1px solid #003333;
    padding:5px;
      width: 210px;
      overflow: hidden;      /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
    }

• first timer
    filippa5 skrev 2009-02-18 07:25:51 följande:
    Man går in på anpassa först. Sedan ovanför "Lägg till en Gadget", står det "Redigera". Där klickar du på Redigera. Då kommer det upp en ruta som det står " Konfigurera rubrik". Så kan man ladda upp den bild man vill ha som header.. Sedan har man 2 olika möjligheter hur man vill ha texten. Placering: 1. Bakom rubrik och beskrivning. 2. Istället för rubrik och beskrivning. Där klickade jag i nr 2.
    Av någon anledning funkar det inte att göra så utan jag måste in i HTML-koden och fippla.

Nån som vet vad rubriken heter i koden?
  • first timer
    Dhella skrev 2009-02-19 12:14:16 följande:
    Nu har jag ändrat texten så den är mindre och tagit bort en del i menyerna som jag antog kunde störa storleken eller nått. Konstigt att ni ser tre i denna dhellatestblogg.blogspot.com/ men inte i denna dhella.blogspot.com/ Jag tar bort bakgrunden oxå i fall det är nått med den så kan ni väl vara snälla och säga vad ni ser!! Förlåt för mitt tjat, men ni är min enda utväg just nu
    Jag ser tre kolumner i båda bloggarna men den högra kolumnen börjar där mittenkolumnen slutar.
    Så hade jag med och jag fick testa mig fram med bredden för att få upp den högra.

Ska logga in på min blogg och kolla om jag kommer ihåg vad jag gjorde.
    Jag brukar bara testa mig fram och ibland bir det rätt.
  • first timer
    Dhella:

Jag tror och har för mig att jag ändrade på padding. Alltså hur bred 'ramen' är runt kolumnerna och att jag även ändrade på bredden på kolumnerna lite lite i taget.

Hoppas att det funkar!
    Så här är min kod nu:

#outer-wrapper {
      width: 950px;
      margin:0 auto;
      text-align:left;
      font: $bodyfont;
      }

#main-wrapper {
    border: 2px solid #003333;

width: 450px;
      overflow: hidden;     /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
      }

.sidebar-wrapper {
    border: 1px solid #003333;
    padding:5px;
      width: 210px;
      overflow: hidden;      /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
    }
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?