Inlägg från: listo |Visa alla inlägg
  • listo

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Pyret 78 skrev 2009-02-06 20:43:02 följande:
    Testar att fråga igen. Hur lägger man till musik som spelas när någon går in på min blogg?
    www.myflashfetish.com/ kan du skapa en musikspelare som du lägger i en gadget i bloggen.
    listoplisto.blogspot.com - din falukorv i stekpannan
  • listo
    Lioness skrev 2009-02-06 21:21:11 följande:
    Hejsan! Hur gör man för att se vilka som besöker ens blogg utan att visa det i själva bloggen? Jag har en räknare men ser ju inte vilka det är som besökt bloggen. Jag får dessutom en lång lista med statistik varje dag men förstår inte riktigt vad den säger... Nån som kan förklara!?! Lioness
    Du kan skaffa en besöksräknare på många olika ställen. Googla på "besöksräknare blogg" så får du en massa träffar. Sedan kan du lägga in räknaren som en textlänk eller en logga eller liknande. Det går att göra så att det är väldigt diskret.

Jag använder statcounter.com
  • listo
    Carisma95 skrev 2009-02-09 16:44:40 följande:
    Listo: Först nu har jag kikat på din blogg. *skäms lite* Rolig läsning, så den kom med i min blogglista.
    Naaw, vad roligt
  • listo
    02Smulan skrev 2009-02-10 11:12:43 följande:
    hejhejhej skrev 2009-02-10 09:19:13 följande: Ja jag undrar me hur det funkar med dessa affiliate-program... Kan man ha annonser på sin vanliga blogspot eller ska man ha ett eget domännamn?
    Jag har sett vanliga blogspot-bloggar med affiliate-annonsering.
    Värt att veta... när vi ändå är på FL... är att man inte får länka till sin blogg i forumet eller i sidfoten till inlägg, om man har någon form av reklam i bloggen som man själv kan tjäna pengar på.
  • listo
    Fru annmi skrev 2009-02-10 11:35:25 följande:
    Precis...Men i sin Press är de ok eller?Née...Jag har inte en så'n blogg,men...Undrar ändå
    Jepp, i presentationen är det okej
    Mamasnest skrev 2009-02-10 12:57:04 följande:
    Det finns ju inga nicknames framför bloggadressen, blir det inte svårt att veta vems blogg det är då?
    Äsch... detaljer *S*

listo - http://listoplisto.blogspot.com
  • listo
    first timer skrev 2009-02-10 22:22:53 följande:
    Jag funderar på om jag ska lägga in en vit bottenplatta som bakgrund i de tre kolumnerna.Alltså där man skriver själva inläggen och på sidorna.Vad tror ni om det?
    Det blir mycket mer lättläst om man gör så, så det är en kanonbra idé Och det blev fint!
  • listo
    Lindisen81 skrev 2009-02-10 21:36:39 följande:
    är det så att blogspot har mindre besökare än blogg.se eller beror allt på innehållet i bloggen?tycker jag kollar i besöksräknaren hos folk. blogspot-bloggar verkar ju i regel ligga grymt mkt lägre i besökare. En blogg på blogg.se är skittrist och helt ointressant men har oftast jättemånga besökare...?
    Det beror på vad som räknas... man kan räkna "pageloads", d.v.s. antal gånger någon går in på sidan, eller "unika besökare".

Om man räknar pageloads så ökar besökarantalet t.ex. drastiskt om man sitter och pillar med designen och laddar om sidan många gånger för att kolla hur det ser ut. När det är unika besökare som räknas så brukar det vara så att det räknas som ett unikt besök om man går in på bloggen från samma IP-nummer med minst en timmes mellanrum (tiden kan variera mellan olika räknare).

Räknar man pageloads så kan det se ut som att man har tokmycket besökare, när det i själva verket kan handla om att man själv är inne och fipplar eller något liknande. Räknar man unika besökare så kommer man i regel lite närmare sanningen om hur många olika personer som verkligen besöker den.
  • listo
    LindaSofi skrev 2009-02-11 20:25:31 följande:
    Jag har två frågor.. Jag verkar nog trög nu men jag får inget mellanrum mellan mina textstycken.. Allt blir bara en smet hur många gånger jag är trycker på enter. Hur gör ni? Och hur får man bilderna längst ner på inlägget? Minna hamnar alltid före texten..
    Testa att trycka SHIFT + ENTER (mjuk radbrytning) när du ska göra blankrader istället. Det brukar funka bättre, tycker jag.

Bilder kan du flytta genom att klicka och dra dem dit du vill att de ska vara.
    listoplisto.blogspot.com - hela världen borde vara lila!
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?