Inlägg från: listo |Visa alla inlägg
  • listo

Om nån (typ kanske Carisma ) är intresserad av att visa de senaste kommentarerna i en widget, så finns det instruktioner här: tips-for-new-bloggers.blogspot.com/2007/09/recent-comments-feed-widget.html

Det finns säkert enklare widgets att lägga in, om jag inte minns fel så fick jag mickla en del med koden för att få det att se ut som jag ville. Men det går ju alltid att testa

listoplisto.blogspot.com - liiite lite bättre bara.
  • listo
    Bebis skrev 2009-02-19 21:33:59 följande:
    men alltså. Är det bara jag som hamnar på bloggers hemsida när jag klickar på blogspot.com?
    Nej, men det är så det ska vara.
    Det är Blogger som håller i blogspot.com-bloggarna ju
  • listo
    dags att ta det lugnt skrev 2009-02-19 22:10:15 följande:
    Hjälp vad är det för fel????????? Alla inlägg är borta, det enda som syns är bloggarkiv, om mig och google annonser! fattar ingenting, har inte mixtrat med några inställningar alls, har gjort ett inlägg i morse och då gick det bra. sussishem.blogspot.com
    Allt verkar vara som det ska?
    Ibland är det segt på blogspot, då kan det hänga sig när bloggen ska ladda in alla prylar i sidomenyerna. Men det är inte försvunnet för det, bara lite... sömnigt
  • listo
    first timer skrev 2009-02-22 20:53:00 följande:
    supernajs. Och så måste jag tillägga att du skriver oerhört bra och uttrycker dig så väl.I stort sett varje inlägg höll jag med om och sitter här i soffan och nickar instämmande.
    Tack! Vad roligt att höra!
    listoplisto.blogspot.com - nu med bubblor!
  • listo
    danitra skrev 2009-02-23 16:09:49 följande:
    En fråga, kan ni kommentera min blogg? Jag hör från flera att dom inte kan. Någon som vet vad problemet kan vara?
    Jag kommenterade just, det gick helt problemfritt.
  • listo
    ingridmarie skrev 2009-02-26 15:30:59 följande:
    Vissa bloggar har ju musik som börjar spela lite fint i bakgrunden, hur får man en sådan? Och vad tycker ni; är det irriterande med musik på bloggar (nu menar jag sån lugn musik och inte värsta rocken som drar igång), eller är det mysigt och behagligt?
    Jag tycker det är grymt irriterande. Jag sitter oftast vid datorn hemma på kvällen när barnen gått i säng, och det finns inget värre än när man går in på en sida som börjar spela musik eftersom det kan dra igång på väldigt hög volym och det alltid tar ett par sekunder innan man fått bort ljudet.
  • listo

Idag har jag lagt till en sökfunktion i bloggen. Plättlätt, man lägger in den här koden som ett HTML/Javascript-sidelement så får man ett standardutseende som man sedan kan fixa med CSS om man vill

<form id="searchThis" action="/search" style="display:inline;" method="get"><input id="searchBox" name="q" type="text"/> <input id="searchButton" value="" type="submit"/></form>

• listo
    crazyhannah skrev 2009-03-03 08:13:25 följande:
    Hej. är säkert bara lite förvirrad, men jag saknar att se typ "ny kommentar" i min blogg jag får sjä'lv leta upp om jag fått några kommentarer, finns det nått bra sätt att göra på så att man får som ett meddelande eller något när man fått en kommentar, helst inte i hotmailen bara för där har ja så mkt skräp mail redan =) Ha det bra...
    Du kan göra en inställning som gör att du får ett mejl varje gång du fått en ny kommentar. Tror det ligger under "Inställningar" --> "Kommentarer" eller nåt sånt.
  • listo
    EllaBellaBus skrev 2009-03-04 08:31:40 följande:
    Vet någon hur man raderar enstaka kommentarer??? Borde inte vara så svårt men jag hittar ingen smidig "radera kommentar"-knapp
    För mig finns det en "soptunna" bredvid varje kommentar, där kan jag radera enstaka kommentarer (vilket jag har gjort ibland när det kommit in spam).
    listoplisto.blogspot.com - bättre och bättre dag för dag
  • listo
    EllaBellaBus skrev 2009-03-04 09:29:21 följande:
    Nämen skojar du?!? Jag har inga soptunnor någonstans... Var går du in då?
    Så här ser det ut:

listoplisto.blogspot.com - bättre och bättre dag för dag
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?