Inlägg från: Fru annmi |Visa alla inlägg
  • Fru annmi

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Carisma95 skrev 2009-01-26 16:32:35 följande:
    Däremot har jag fortfarande inte kunnat få till inläggsjusteringen, där man kunde lägga in "röstning" på inlägget. T.ex. bra, ok, dåligt.Sparar jag så syns det ändå inte på bloggen sen...
    De har ja inte testat så har ingen aning tyvärr ...
    Någon annan kanske??
  • Fru annmi
    Sexymala skrev 2009-01-26 16:39:27 följande:
    Hur som helst.. Det är väl jättebra att ni får era bilder klickabara! Då flera inte lyckats, mig inklusive, så redogav jag för hur jag gjorde nu. Kanske kan det fungera för dem som vill veta HUR man (kanske)gör. Vet ni vad som gjort era bilder klickbara? Isf kanske ni kan skriva det. Alla sätt är ju bra, sålänge de blir klickbara. Jag lyckades iaf nu, kanske var det för att jag gick via Picasa? Jag vet inte.
    Ja' som jag skrev över i inlägg nr 1588, kan ja missuppfattat
    Men...Jag sätter in mina bilder som vanligt i inlägg & tar exvis mellan storleken & gör inge mer ...Därför tror ja' jag fattade er andra fel

Nu satte ja' en kommentar i din fina blogg
  • Fru annmi
    Sexymala skrev 2009-01-26 16:43:40 följande:
    Tack för kommentaren!
    *hihi*..Såå lite såå
    JätteVavckra fat ♥.....
  • Fru annmi

Carisma95 ...

Hur har du lagt in dina bilder?
    För du har ju faktiskt så de blir Stoora när man klickar på dem...

• Fru annmi
    Sexymala skrev 2009-01-26 16:52:51 följande:
    Fru annmi skrev 2009-01-26 16:49:21 följande:
    Hon har väl bara inte minskat dem innan, som jag skrev att jag gjort. Mina bilder va så stora innan jag minskade dem. Jag tyckte det var onödigt, för de blev för stora!
    ....
    Carisma95 skrev 2009-01-26 16:55:34 följande:
    Jag ändrar normalt sett inte storleken. Däremot kan bilderna bli enorma på bloggsidan (dvs inte få plats i mittenkolumnen), men då ändrar jag inte antalet pixlar på bilden och tar ner pilen nere i ett hörn på bilden och "drar" ihop den manuellt bara.Annars gör jag som dig Annmi. (Dvs bara lägger in den i ett vanlig inlägg).
    Ok...
    Tack för svar!
  • Fru annmi
    Sexymala skrev 2009-01-26 16:58:28 följande:
    Precis så gör jag med! Wehoo! När jag klickar på "blog this" i Picasa, kommer ett nytt inlägg upp i bloggen. Där skriver jag vad jag vill ha sagt, och bilderna finns där! Skall prova att "bläddra" fram bilden från platsen någon gång. Men ja, det är precis så det går till för mig med!
    ..

Jag tar mina bilder direkt från Datorn...& brukar mestadels använda mig av mellanbild om ja' inte minns fel ...
  • Fru annmi
    KEL08 skrev 2009-01-26 20:55:54 följande:
    Jag kanske är ovanligt seg.. Jag kommer till layout. Redigera HTML? Eller?
    Är de en Signatur?
    Vart ska du ha in den?

I Inlägg är de ju bara klistra in koden där du skriver..
    Vill du ha den under alla dina inlägg lägger du in den Om du går till Inställningar & sedan Formatering & sätt in den i Mall för inlägg tror ja'...

Sorry om ja' fattat fel...Lycka Till
  • Fru annmi

IQ Badboll skrev 2009-01-26 20:34:29 följande:

HEEEEEEEEJ.Ja hade tråkigt i natt å kunde inte sova å fick rycket å greja om min blogg. Va tycker ni?iq-badboll.blogspot.com
    Snyyyggt
  • Fru annmi
    Dhella skrev 2009-01-27 11:33:30 följande:
    Hej!Det var många inlägg här och har inte riktigt tagit mig igenom alla ännu Men det var bra att jag fann den! *favoritar*Svaret på min fråga finns säkert någonstans bland alla inlägg Jag skulle vilja göra min blogg bredare och ha 2 rader med sidelement på sidan i stället för ett som det är från början. Någon som vet hur man gör?
    De e Trespalt du vill ha antar ja..
    Tigern83 har de & tror att hon kan ha beskrivit detta i sin blogg..Adressen står i Ts
    Det finns även i tråden vet ja ....Om du ids leta ...Lycka Till!
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?