Inlägg från: Lioness |Visa alla inlägg
  • Lioness

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

tinni78 skrev 2009-02-06 23:49:13 följande:
    Lioness skrev 2009-02-06 21:21:11 följande: Du har ju en räknare från Susnet och då kan du kolla upp vart IP-adresserna går på deras sida. Under Loggar har du en ruta som heter "Lookup IP adress", där kan du klistra in ip-adresserna från listan och få fram alla uppgifter.När jag går in på bloggar som har en lång lista där alla besökare registreras så står det alltid att min ip-adress hör hemma i Kristinehamn och jag bor i Karlskoga. Så jag vet inte hur mycket dom är att "lita på".
    Hmmm, jag förstår hur du menar men var hittar jag ip-adresserna? Är det i det mailet man får dagligen? eller var?!?

Tack för ditt svar, kram Lioness
  • Lioness
    Buschiq skrev 2009-02-07 21:40:27 följande:
    Det första du gör är att ladda hem filen. Det är en zippad fil så du behöver winrar eller liknande för att öppna den. Man kan ladda ner ett program för det här: www.download.com/WinRAR/3000-2250_4-10007677....  Det gäller för en testperiod på 40 dagar.Sen ser man till att spara alla gadgets man har på bloggen, i t.ex. ett anteckningsdokument eller word eller liknande.Ibland går det att ladda upp en ny mall utan att plocka bort gadgetsarna, men bäst/säkrast är det att ta bort dem först. Spara en kopia av mallen du har idag innan du byter, då kan du alltid gå tillbaka. Sen är det bara att ladda upp den nya mallen ( på html-redigeringssidan ) bekräfta och förhandsgranska. Sen spara om du är nöjd. Det är inte så svårt, men tar lite tid eftersom man får lägga tillbaka alla gadgets man har. Det går inte att byta mall ( utom på t.ex. the cutest) utan att gadgets försvinner.Dock - ibland är det värt det, när man hittar den där mallen som bara är helt rätt
    Hmmm... jag får det inte att funka... ska man spara eller öppna filen? Öppnar jag filen så får jag bara ett felmedelande och sparar jag så blir det bara en konstig fil, inte en winzip fil. *suck* Ville ju så gärna prova med en ny template som jag hittade...

Nån som kan hjälpa mig!?!

Lioness
  • Lioness

Hmmm, verkar självklart vara just den templaten som jag vill ha som bråkar... *suck*
    Någon som kan pröva att ladda hem WP-Polaroid, jag får det inte att funka...

Hilfe please...

Lioness

• Lioness
    ebbebulan skrev 2009-02-09 21:16:05 följande:
    Någon som kan svara på varför texten "dras ihop" när man lagt in bilder i bloggen? Alltså, om jag har tryckt enter för att jag vill ha en blankrad så blir det ändå inte så när man publicerar den.
    Jag får ofta det problemet, försökt med att spara om och hålla på så jag är mycket intresserad av hur man får det att funka!! Allt ser ju bra ut tills man förhandsgranskar, då är allt ihoptryckt! *morr*

Lioness
  • Lioness

Kan man ändra datum på ett inlägg? Jobbat några dagar på ett inlägg nu men det kommer ju komma långt efter de jag lagt in under tiden. Någon som vet om det går att ändra på?

Lioness

• Lioness

first timer skrev 2009-02-19 20:29:53 följande:

Japp, det går.Längst ned till vänster när du skriver inlägget kan du klicka på "alternativ för inlägg".Där kan du ändra tid och datum.Var det så du mneade?
    Jag tackar och bugar!!!

Lioness
  • Lioness

Hej hej!

En liten fråga gällande video-inlägg. Kan man lägga in videos från typ youtube.com och hur gör man isånnafall. Jag vill inte bara ha en länk utan själva videon i bloggen, om det nu går...

Lioness

• Lioness

Hejsan, jag håller på att exportera och importera en blogg, allt är nu fixat och klart MEN när är den gamla adressen ledig, jag vill ju fortfarande behålla den juh...
    Jag har raderat min gamla blogg men frågan är nu som sagt när adressen blir ledig, någon som vet?

Lioness

• Lioness

Ingen som vet!?!

Hejsan, jag håller på att exportera och importera en blogg, allt är nu fixat och klart MEN när är den gamla adressen ledig, jag vill ju fortfarande behålla den juh...
    Jag har raderat min gamla blogg men frågan är nu som sagt när adressen blir ledig, någon som vet?

Lioness

• Lioness

Någon som vet om ens gamla blogg-adress någonsin blir ledig för att återanvändas eller om man kan frigöra den på något sätt?

Lioness

• Lioness

Hej, var kan man hitta snygga enfärgade backgrounds?
    Och kan man ändra färgen på endast några delar av bloggen, tex min högra o vänstra kolumn men inte den mittersta?

project-light.blogspot.com/

Nu ser den inte klok ut...

Lioness

• Lioness

Hej igen, kan man välja ingen färg alls på kantlinjerna, dom syns ju annars oavsett vilken färg man än väljer... *suck*

Lioness

• Lioness

Någon som vet om man i Picasa kan göra runda bilder och sätta ramar på bilder? Eller om det finns något annat program där man kan göra det?

Lioness

• Lioness

Hejsan!

Någon som vet om det finns en gadget som ser ut som en våg där ens aktuella vikt syns? En sån där vanlig våg som man ställer sig på...

Lioness

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?