Inlägg från: Ajlil |Visa alla inlägg
  • Ajlil

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

EXPOSED skrev 2009-02-15 18:56:40 följande:
    *Sliter mitt hår* Jag fattar nada av allt... *Crap*
    Tar ett tag att fatta allt
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    first timer skrev 2009-02-15 20:56:42 följande:
    Dhella:Jag tror att det är de här två, hojta till annars så får jag testa mig fram.Jag kan inget eg om HTML så jag är lite osäker. #main-wrapper {background:$bgcolor;border: 2px solid #003333;padding:10px;    width: 450px;  float: left;  margin:0px 10px 0px 0px;  word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */  overflow: hidden;     /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */  } .sidebar-wrapper {background:$bgcolor;border: 1px solid #003333;padding:5px;   width: 210px;  float: left;  margin:0px 10px 0px 0px;  word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */  overflow: hidden;      /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */}
    *sliter mitt hår* Får det inte alls att se bra ut!!

Har du ingen #left-sidebar-wrapper? Har försökt med samma koder dit dock som till #sidebar-wrapper men nej allt hamnar på fel ställe!! Ghaaa!!!
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    first timer skrev 2009-02-18 08:00:04 följande:
    Av någon anledning funkar det inte att göra så utan jag måste in i HTML-koden och fippla.Nån som vet vad rubriken heter i koden?
    Header, sen hur man gör vet jag inte jag har lagt in min header så som den andra tjejen förklarade för dig! Skumt att inte det funkar!
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil

Hej på er!

Jag har ju fortfarande problem med min blogg att ni med firefox t.ex. ser bloggen på ett annat sätt än jag vill. Själv ser jag bloggen med 3 kolumner, medans ni med firefox ser 2 på rad för den högra hamnar under på nått vis.

Jag har testat och testat och testat olika storlekar men får det inte bättre utan snarare sämre och har hela tiden gått tillbaks dit jag började.
    Jag fattar ju att jag har fel inställning någonstans, min blogg är för bred. När jag går in i layout så kan jag se att själva ramen med sidelementen är förskjuten åt höger.
    Fattar bara inte hur jag ska kunna rätta till det utan att börja om från början.
    Har lagt ned oerhört mycket tid till min blogg för att få den så som den är idag.
    Jag vill gärna ha 3 kolumner rad och jag vill gärna ha varje kolumn i en box, men sedan dess har det strulat.

Någon som har 3 kolumner på rad i "boxar"... hoppas ni fattar
    Eller alla tre i en box hade jag oxå kunnat tänka mig, så att jag kan ha en bakgrund bakom denna!!

http://dhella.blogspot.com/

♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil

Måste fråga:

Vad har ni för storlek här??

#outer-wrapper {
    background:$bgcolor;
    border: 2px solid #FFCCCC;
      width: 940px;
      margin:0 auto;
      padding:10px;
      text-align:$startSide;
      font: $bodyfont;
      }

♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    Carisma95 skrev 2009-02-19 08:32:59 följande:
    Dhella:Samma som dig./* Outer-Wrapper----------------------------------------------- */#outer-wrapper {  width: 940px;  margin:0 auto;  padding:10px;  text-align:left;  font: $bodyfont;  }Fast jag har inte med det där "border" som står på dig... (Om det nu kan spela någon roll)??
    Tack!

Nej det har jag ändrat precis nu bara...
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    Carisma95 skrev 2009-02-19 11:20:38 följande:
    Fick du till det med min text?
    Jag tror det Men jag ska inte ropa HURRA ännu!!
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    Leather Cravat skrev 2009-02-19 11:29:32 följande:
    Dhella skrev 2009-02-19 11:28:08 följande: Nope. =/
    Men vad fan... jag fattar inte detta!!

Du ser tre i den ena men inte den andra... jag får helt enkelt gå igenom mallen med lupp.
    Det är nått som stör... men vad?
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?