Inlägg från: Ajlil |Visa alla inlägg
  • Ajlil

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Leather Cravat skrev 2009-02-19 11:32:53 följande:
    Dhella skrev 2009-02-19 11:32:00 följande: Hm ja det är riktigt skumt. =/
    Funderar på om det kan vara nått jag har lagt i mina menyer som stör och gör att det inte riktigt får plats!

Kanske får prova ta bort dem, men jobbigt Skrikandes
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    Vaniljlatte skrev 2009-02-19 11:38:39 följande:
    kan man lägga en bild bakom sin text?
    Menar du som bakgrund till hela bloggen, en text i menyn eller ett inlägg?
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    Vaniljlatte skrev 2009-02-19 11:42:47 följande:
    Carisma95 skrev 2009-02-19 11:40:47 följande: hehe.. kan ni inte läsa mina tankar?! Ja, jag menade såklart bakom texten i inlägget. Skriver bara hälften av vad jag tänker ibland.. sorry
    Sorry då kan jag inte hjälpa dig!
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    Vaniljlatte skrev 2009-02-19 12:08:57 följande:
    Dhella skrev 2009-02-19 11:54:39 följande: nej tyvärr...
    Nu har jag ändrat texten så den är mindre och tagit bort en del i menyerna som jag antog kunde störa storleken eller nått.

Konstigt att ni ser tre i denna http://dhellatestblogg.blogspot.com/

men inte i denna http://dhella.blogspot.com/

Jag tar bort bakgrunden oxå i fall det är nått med den så kan ni väl vara snälla och säga vad ni ser!!

Förlåt för mitt tjat, men ni är min enda utväg just nu
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    first timer skrev 2009-02-19 12:41:49 följande:
    Dhella:Jag tror och har för mig att jag ändrade på padding. Alltså hur bred 'ramen' är runt kolumnerna och att jag även ändrade på bredden på kolumnerna lite lite i taget.Hoppas att det funkar!Så här är min kod nu:#outer-wrapper {  width: 950px;  margin:0 auto;  padding:10px;  text-align:left;  font: $bodyfont;  }#main-wrapper {background:$bgcolor;border: 2px solid #003333;padding:10px;    width: 450px;  float: left;  margin:0px 10px 0px 0px;  word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */  overflow: hidden;     /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */  }.sidebar-wrapper {background:$bgcolor;border: 1px solid #003333;padding:5px;   width: 210px;  float: left;  margin:0px 10px 0px 0px;  word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */  overflow: hidden;      /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */}

Så här har jag nu:

#outer-wrapper {
      width: 950px;
      margin:0 auto;
      padding:10px;
      text-align:left;
      font: $bodyfont;
      }

#left-sidebar-wrapper {
    background:$bgcolor;
    border: 1px solid #003333;
    padding:5px;
      width: 210px;
      float: left;
      margin:0px 10px 0px 0px;
      word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */
      overflow: hidden;      /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
    }

#main-wrapper {
    border: 2px solid #003333;
    padding:10px; 

width: 450px;
      overflow: hidden;     /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
      }

#sidebar-wrapper {
    border: 1px solid #003333;
    padding:5px;
      width: 210px;
      overflow: hidden;      /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
    }

http://dhella.blogspot.com/

♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil

Det är ju så dumt för jag kan ju inte se mina ändringar "fel" eftersom jag inte har firefox Så jag kan pilla lite och fråga här... o.s.v.

♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    Dhella skrev 2009-02-19 13:36:23 följande:
    Jag hoppas att min senaste lilla justering gör att det ser rätt ut nu *håller tummarna*dhella.blogspot.com/
    Jag kan knappt tro att det är sant!! Är det sant??? Förvånad

Tack alla inblandade
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    first timer skrev 2009-02-19 20:19:55 följande:
    Hhmmm, mitt inlägg blev lite konstigt Det var menat till Dhella.
    Tack!!
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil

Fru annmi skrev 2009-02-25 15:01:45 följande:

Hejj alla bloggare..Har vart runt hos flera av er & har ni märkt att Signaturen inte fungerar?? Inte min egna heller....*buhuhu*...Hoppas den kommer Tbx snart!
    Det är så ibland!!
  • Ajlil

Vilken storlek använder ni på er header?

♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    Lägg gärna till mig i TS

*Dhella -

Sen har jag en fråga, hur får man headern centrerad?
    Just nu är den mer åt höger som ni kanske ser!
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
  • Ajlil
    Carisma95 skrev 2009-03-22 17:18:28 följande:
    Någonstans i html-texten behöver du nog ändra till "centre".Så här ser min ut (kanske kan ge dig några tips)?/* Header----------------------------------------------- */ #header-wrapper {  width:580px;  margin:0 auto 10px;  border:1px solid $bordercolor;  } #header-inner {  background-position: center;  margin-left: auto;  margin-right: auto;} #header {   margin: 5px;  border: 1px solid $bordercolor;  text-align: center;  color:$pagetitlecolor;} #header h1 {  margin:5px 5px 0;  padding:15px 20px .25em;  line-height:1.2em;  text-transform:uppercase;  letter-spacing:.2em;  font: $pagetitlefont;} #header a {  color:$pagetitlecolor;  text-decoration:none;  } #header a:hover {  color:$pagetitlecolor;  } #header .description {  margin:0 5px 5px;  padding:0 20px 15px;  max-width:940px;  text-transform:uppercase;  letter-spacing:.2em;  line-height: 1.4em;  font: $descriptionfont;  color: $descriptioncolor; } #header img {  margin-$startSide: auto;  margin-$endSide: auto;
    Koderna såg likadana ut på våra, det enda som skilde var width i header-wrapper.
    Du har 580 och jag hade 640, men när jag ändrade till 580 åkte den headern ännu mer till höger så jag ändrade uppåt i stället och har nu 740 och den är nästan centrerad. Jag kan inte få det bättre hur mkt jag än höjer. Men såg i din blogg att din header inte heller är 100 % centrerad, men man tänker inte så mycket på det. Jag tror det har att göra med att man har tre kolumner.

Hoppas jag inte gjorde nått dumt nu bara så att bloggen ser konstig ut i firefox igen.
    Nån vänlig själ med firefox kan väl kika in!

Ser ni 3 kolumner på rad i bloggen? Och är headern någolunda centrerad?
    I så fall är jag nöjd och glad!!

Tack på förhand!!
    ♥ ♥ ♥ Star Gazer ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?