• Mamasnest

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Jag har Blogspot men tycker ibland att det är lite svårt att hitta snygga bakgrunder som passar eller annat som man grejar med i HTML-koderna.
    Finns det fler som vill byta idéer?

Trebarnsmamma på heltid
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:15
    Här är vi som hänger i tråden och vill lära oss mer om bloggandet:

Isorfidien: frostensdotter.blogspot.com/

Millami: millami-antonsmamma.blogspot.com/

Mamasnest: mamasnestmum.blogspot.com/

Eva S: renoveringilevershult.blogspot.com/

Honeypuff: www.dujagovi.blogspot.com

Carisma95: vastragotaland.blogspot.com

SeTa: setasplejs.blogspot.com

lilla idisen: pysselpussen.blogspot.com

tösamajan: tosamajan.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:16
    fru fogeby: www.bessemess.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 22:45
    Ändring:
    lilla idisen: pysselpussar.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-07 22:42
    Meria: merias.blogspot.com

HemmaHosSofi: hemmahossofi.blogspot.com/

Fru Anmi: annmisblogg.blogspot.com/

Buschiq: www.happy-digiscrapper.blogspot.com , www.my-attic-treasures.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 22:41
    Tigern83: tigernshorna.blogspot.com/

Leather Cravat: www.Gustafus.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 19:45
    Baglady: www.alicebrallis-jenny.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-11 11:02
    Vaniljlatte: vaniljlatte.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-25 13:26
    Lioness - project-light.blogspot.com
    Egogirl - blondinblogg.blogspot.com
    Tinni78 - tinni78.blogspot.com
    Guild karin- bildredigering.blogspot.com/
    Sexymala- crazy-malin.blogspot.com
    eliva- kjeckit.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-27 13:23
    dags att ta det lugnt: sussishem.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-28 14:12
    Guild: karin-bildredigering.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 13:29
    hejhejhej - skrolly87.blogspot.com

listo - listoplisto.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 15:55
    Pyret 78: www.enarbetarmorsasvardag.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 16:39
    ebbebulan - fruganjansson.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-23 14:08
    EXPOSED: annemoije.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-01 22:32
    crazyhannah: www.hannahsfamilj.blogspot.com
  • Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
  • Kakan83

Meria skrev 2009-01-08 18:17:16 följande:

I HTML-koden, avsnittet där "body" börjar, ser min kod ut såhär. Det fetstilta är alltså adressen till bilden man använder. body {  background: url("2.bp.blogspot.com/_UH9FbwxbhcU/SWYzhsc3_uI/AA..."); background-position: center; background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;  margin:0;  text-align:center;  line-height: 1.5em;  font: x-small Trebuchet MS, Verdana, Arial, Sans-serif;  color:$mainTextColor;  font-size/* */:/**/small;  font-size: /**/small;  }
    tack tack! Ska prova det
  • Fru annmi

guild skrev 2009-01-08 18:15:08 följande:

Fru annmi skrev 2009-01-08 18:11:23 följande:guild skrev 2009-01-08 18:09:30 följande: Jaa men...filippa5 ÄR Suverän på detta & byter hela tiden..Jag har vart i hennes Gbok,men...Hon är inte inloggad Hoppas hon kommer sedan,eller fråga direkt i Ib eller Gboken & Hälsa från Frunokey...tack igen annmii.en fråga till (känns som jag spammar hela tråden)...vad är etiketter för något?Har försökt byta ut datum när man lägger in bilder och ha typ ämnesrubriker istället typ photoshoppat Djur...etc....men det funkar inte heller. Är det nåt sånt som är etiketter??
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
    Ingen Aning då jag inte ser
  • Fru annmi

I HTML-koden, avsnittet där "body" börjar, ser min kod ut såhär. Det fetstilta är alltså adressen till bilden man använder. body {  background: url("2.bp.blogspot.com/_UH9FbwxbhcU/SWYzhsc3_uI/AA..."); background-position: center; background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed;  margin:0;  text-align:center;  line-height: 1.5em;  font: x-small Trebuchet MS, Verdana, Arial, Sans-serif;  color:$mainTextColor;  font-size/* */:/**/small;  font-size: /**/small;  }
    Kakan83 skrev 2009-01-08 18:14:41 följande:
    Hej hej Har länge försökt få en snygg bakgrund på min blogspot. Men vart i htlm vet jag vart jag ska skriva in koderna? Kan man hämta bakgrund från tex bakgrunder.just.nu/ ? Hoppas nån har tid å lust å svara en okunnig bloggare
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
    Man måste ju inte byta Bakrunden däri Html säger min Fl vän...
    Men vet ju inte hur hon gör Hoppas hon kommer hit
  • guild
    Fru annmi skrev 2009-01-08 18:24:11 följande:
    Meria skrev 2009-01-08 18:17:16 följande: Man måste ju inte byta Bakrunden däri Html säger min Fl vän...Men vet ju inte hur hon gör Hoppas hon kommer hit
    okey...får fråga senare då.
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
  • Meria

Skulle tro att det finns smidigare sätt, men html-koderna är det jag förstår mig på.
    Smidiga lösningar brukar jag få höra sådär i efterhand

Läste nåt om att ni lägger till en gadget eller vad de kallas, men det där fattade jag aldrig. Pular vidare med mina koder

Man måste ju inte byta Bakrunden däri Html säger min Fl vän... Men vet ju inte hur hon gör Hoppas hon kommer hit
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Kakan83

Man måste ju inte byta Bakrunden däri Html säger min Fl vän...Men vet ju inte hur hon gör Hoppas hon kommer hit
    Då ska jag hänga på här tills hon kommer. För htlm koder och jag går inte ihop. Får inte tills det alls.
  • Isorfidien

Meria skrev 2009-01-08 18:27:24 följande:

Läste nåt om att ni lägger till en gadget eller vad de kallas, men det där fattade jag aldrig. Pular vidare med mina koder
    Jag kan visa dig vart dessa gadget finns.
    Om du går in och kollar på din layout så ser du din blogg i rutmönster. I raden till höger har du "lägg till gadget". Du får upp en lista med massvis med olika alternativ och saker att lätta till i bloggen.

Just bakgrunderna klistrar man bara in html-koden för vald bakgrund i gadgeten "html/JavaScript" och sparar. Så har du en helt ny bakgrund i bloggen.
  • Meria

oooh, tackotack

Isorfidien skrev 2009-01-08 18:37:42 följande:
    Meria skrev 2009-01-08 18:27:24 följande: Jag kan visa dig vart dessa gadget finns. Om du går in och kollar på din layout så ser du din blogg i rutmönster. I raden till höger har du "lägg till gadget". Du får upp en lista med massvis med olika alternativ och saker att lätta till i bloggen. Just bakgrunderna klistrar man bara in html-koden för vald bakgrund i gadgeten "html/JavaScript" och sparar. Så har du en helt ny bakgrund i bloggen.
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • guild
    Isorfidien skrev 2009-01-08 18:37:42 följande:
    Meria skrev 2009-01-08 18:27:24 följande: Jag kan visa dig vart dessa gadget finns. Om du går in och kollar på din layout så ser du din blogg i rutmönster. I raden till höger har du "lägg till gadget". Du får upp en lista med massvis med olika alternativ och saker att lätta till i bloggen.Just bakgrunderna klistrar man bara in html-koden för vald bakgrund i gadgeten "html/JavaScript" och sparar. Så har du en helt ny bakgrund i bloggen.
    men vad ska man skriva som titel, som står överst när man klickar där??
  • Sexymala

Provar att lägga in bakgrund från The Cutest blogg, men det fungerar inte. Får bara upp felmeddelanden när jag trycker på spara. Någon som vet varför? Skall man skriva något i titelfältet? För jag har ett sådant

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?