Inlägg från: Millami |Visa alla inlägg
  • Millami

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Eva S skrev 2009-01-07 19:19:40 följande:
    Millami skrev 2009-01-07 18:23:32 följande: Jag har ju också trixat lite men inte fått det att funka perfekt. Så här får jag iaf in bilden men sedan har jag inte försökt mer så jag vet inte om det funkar bra. Kopiera "HTML Thumb"-texten som står under bilden i photobucket. Infoga koden i rutan som kommer upp om du klickar på fliken "Redigera HTML" när du ska göra ett inlägg. Jag har försökt en gång och det gick bra att få in bilden men sedan vet jag inte om jag kan göra mer med bilden. Testa gärna och tala om hur det gick.
    tack, ja ska kolla...
    Lycklig Mamma till Anton, filuren i magen BF 13.4-09
  • Millami

Evas
    alltså e de den raden som e tredje uppifrån man ska kopiera från foto?
    för isåfall e d precis så som jag gjort..men ja foto blir ej länkat....
    för nog ska man väl se foto själv också...?

kan de vara nån inställning som e tokig?

• Millami

men får int man bilderna mindre genom å bara dra dem mindre?
    eller e dom ändå lika stora som dessa bilder jag nu har i min blogg om nån orkar kolla?

• Millami

ahaaa, ja ha kopiera den bara rakt på dedär toma fältet som finns där....

• Millami
    Buschiq skrev 2009-01-07 19:38:59 följande:
    Svar på #301Nu måste jag fråga, vart är det ni försöker lägga in bilder? I ett inlägg eller i en gadget?
    i texten försöker ja lägga in en bild....

å näää ja måst vara knäpp men de kommer int nån bild...
  • Millami
    pysselpussar skrev 2009-01-07 19:32:46 följande:
    Men hur gör du när du lägger till fotot i inlägget då? gör precis som vanligt, om du brukar ladda upp bilder till bloggen från datorn, så väljer du att lägga till en bild från webben ist, där klistrar du in länken som Eva S pratade om, som jag förstår är densamma som du sitter å pillar med. Har jag fattat rätt nu tro?
    på¨de förra inlägget var jag har bilder ha ja tagi dem direkt från datorn...valt på bläddra å bilden å sen tar d ju en stund å så tryck klar..å sen ha bilden hoppa upp i inlägget...å ja kuna välja å vart i texten den ska vara....

men nu ha ja förstått att ja ska kopiera html koden den tredje uppifrån å sen kopiera in den lite mer mot högra sidan under...texten eller lägg in en bild från webben då ha ja klistra in html koden i dedär toma fälte...så tar de en stund å ja ska trycka klar..men de kommer int nån bild...
  • Millami
    Buschiq skrev 2009-01-07 19:45:13 följande:
    Millami skrev 2009-01-07 19:40:47 följande: I texten, men i vilken text? Alltså, håller du på att redigera bakgrund och header, eller skriver du inlägg och vill ha fotot där, eller är det i texten i en gadget? Du får ursäkta om jag är trög och tjatig, men får jag bara veta det kan jag nog lösa resten - brukar gå när man får testa lite. :)

ja va otydlig...fölåt..
    i texten då jag skriver ett inlägg....
  • Millami

grrrr...blir frustrerad...ja vill skriva inlägg me de fina bilderna ja fick igår kväll..
    men vill ju int ha dem stora...å på dehär vise får ja ju int äns in nån bild....grrrr...

• Millami
    Buschiq skrev 2009-01-07 19:53:42 följande:
    Svar på #318Okej, att bara hämta en bild från din photobucket genom att använda den andra länken, direct link, och klistra in den i rutan "Lägg till bild-hämta bild från webben" funkar inte? Eller blev det fel storlek då? ( tror jag blandar ihop inlägg i den här tråden *skrattar*)
    de ha ja int testa ja ha tagi den tredje länken...??

Tack iallafall lilla idisen...
    men hur gör du då?
  • Millami
    pysselpussar skrev 2009-01-07 19:57:12 följande:
    jag laddar upp de från datorn, på det gamla hederliga sättet
    men minskar du dem nåt då?
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?