Inlägg från: guild |Visa alla inlägg
  • guild

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

skitknäppt...har haft pyzam som bakgrund...ville byta och sparade alla HTLM grejer i word...etc som man ska göra...testade att byta från Pyzam, som jag hade innan. till en från the cutest....testade och testade...testade igen med andra från pyzam efter det...inget funkade så jag la ner...märk om min förvåning...idag när jag kollade in på min blogg, så fanns en bakgrund som jag testat från the cutest...har inte gjort ett smack med widgettar och sånt...men allt finns där...hur i hela friden hände detta??!!

(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER (¯`♥
  • guild
    Fru annmi skrev 2009-03-07 14:47:12 följande:
    Kikade nu & du har ju bägge ...Både Pyzam & Cutes jue...
    ser detta...vad har hänt?? fattar noll!
  • guild

nu är det ju inget fint alls

• guild
    Fru annmi skrev 2009-03-07 14:52:23 följande:
    *Hihi*...Där du har Pyzams Html kod..Ska du byta till Minima...Fast..Ha alla sidogadget sparade då för..de kan försvinna Förhandsgranska !
    det var ju det jag hade sparat...men det konstiga är att det byttes först nu och att det är blandat plus att alla gadgettar finns kvar, trots att bytet skett, utan att jag gjort nåt!!
    Orka...får pilla sen blir ju helsnurrig!
  • guild
    Fru annmi skrev 2009-03-07 14:52:23 följande:
    *Hihi*...Där du har Pyzams Html kod..Ska du byta till Minima...Fast..Ha alla sidogadget sparade då för..de kan försvinna Förhandsgranska !
    måste jag byta till minima först...det var det jag testade att inte göra, när jag höll på att byta hit o dit...
  • guild
    Fru annmi skrev 2009-03-07 14:59:26 följande:
    Cutes i gadget,men...de vet du säkert ...Inte på samma ställe som Minima koden
    nähä...det visste jag inte...jag som la den  där minimakoden var Inte undra på att det är snurrigt!
  • guild
    Fru annmi skrev 2009-03-08 10:34:35 följande:
    Såå snygg ny Header ....
    Tackar...ska pilla lite mer, men får duga så länge
  • guild
    Hoppaloppan skrev 2009-03-11 16:39:34 följande:
    Jag måste bara säga att ni alla har så fina bloggar! Och att ni orkar lägga ner så mycket energi är beundransvärt! Jag får bara huvudvärk av det lilla jag gjort! hoppaloppan.blogspot.com/
    jäkligt bra låtarr du hade, jättefin sparsmakad blogg, enkelt är oftast snyggast.
    Själv hatar jag min men orkar inte börja från början
  • guild
    Hoppaloppan skrev 2009-03-11 16:50:55 följande:
    tack så mycket! :) Ska kika på din blogg på :)
    ..där är det plotter och glitter som tusan
  • guild
    Hoppaloppan skrev 2009-03-11 16:57:14 följande:
    Hehe, ja de va en del där :)
    haha...hade en urtråkigt innan, kom in i denna tråden, skulle testa allt....sen blev det föööör mycket istället och nu orkar jag inte ändra
  • guild
    Buschiq skrev 2009-03-14 09:09:20 följande:
    #3152  Om du har html-koden till dina gadgetsar (om du hämtat koden någonstans ifrån och klistar in den) kan du själv ändra hur många pixlar hög och bred du vill att varje gadget ska vara. Se bara till att ändra det proportionellt, annars kan det se lite tokigt ut. Annars kan du gå in i din html-mall och ändra vidden på kolumnerna. Kanske får du göra en kolumn smalare och en bredare om du inte har så mycket utrymme att röra dig med, men ev kan det gå att bara öka den ena lite. Annars kan man minska postkolumnen om den är bred, men det känns lätt lite ihopklämt om den spalten blir för smal. Allt är en smaksak! Ändra antalet pixlar och förhandsgranska tills du är nöjd, sen spara.
    exakt vad står det i HTLM mallen, där man ändrar vidden på kolumnen.? Tycker också den är för smal, vill ha aningens bredare.
    Men det är jättemycket text där...
  • guild
    Buschiq skrev 2009-03-14 20:49:45 följande:
    Det beror på vilken mall du har...Kodbiten du letar efter kan heta t.ex. sidebar-wrapper eller sidebar eller liknande. Leta efter en kod som innehåller ett pixelantal och testa att ändra det och förhandsgranska. Ändra gärna ganska mycket, minst hundra pixlar, så du ser att du hittat rätt plats i koden. Är det den kolumn du är ute efter kan du sen minska ner till det pixelantal som passar ditt behov.Nyckelordet är förhandsgranska!  Blir det inte som du vill kan du alltid klicka på rensa redigering och inget är ändrat.
    jag har en mall från pyzam...tusen tack...ska testa
  • guild

...när man byter bakgrund, har från pyzam, så lägger man ju den koden  på redigera HTLM...gör man samma när man tar från the cutest...har för mig jag läste, att man då lägger den koden i nån gadget nånstans...var i så fall?! eller lägger jag koden på redigera HTLM?

• guild
    Carisma95 skrev 2009-03-15 15:41:16 följande:
    Man lägger in den under "redigera HTML".Men det är lätt hänt att annat försvinner, då Pyzam-koderna ersätter hela din gamla html-text!Spara din ursprungliga mall FÖRST! Klistra in den nya och FÖRHANDSGRANSKA innan du sparar, så du ser hur det ser ut!
    Tack för infot...nu har jag gjort nytt.  Allt försvann, så tur att jag sparade ner all text och sånt...Får se hur jag trivs med den nya. Ska göra en ny header ikväll med
  • guild
    Fru annmi skrev 2009-03-15 20:12:42 följande:
    Vilken Cool ....
    Tack Orkade inte leta längre och den passade ju bra för det är ju papper liksom..

Har en fråga...vad är det för gadget, där det står..
    AdSense Tjäna pengar genom att visa relevanta annonser på din blogg.

Kan man tjäna pengar på att göra...vadå??
  • guild
    hallonsoda0 skrev 2009-03-22 22:29:56 följande:
    Hur gör man en header egentligen? Skulle vilja ha en med 3-4 bilder och över/på bilderna ska det stå en text. Någon som har ett bra tips på ett lätt bildprogram online? För som jag har förstått det så gör man en bild och laddar sen helt enkelt upp den. Eller har jag helt fel? Finns det anddra sätt? Måste man göra "bilden" i den storleken som den ska vara på bloggen sen?
    olika gratisprogram
    http://www.lifeclever.com/10-free-web-based-alternatives-to-photoshop/
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?