beviljad igångsättning i v 38+0??
jag vill inte gå in närmare på detta men jag undrar om man kan få/har fått igångsättning efter 38 fulla v pga rädsla osv??
jag vill inte gå in närmare på detta men jag undrar om man kan få/har fått igångsättning efter 38 fulla v pga rädsla osv??
jag fick igångsättning 10dagar innan bf.. det blir väl typ v38.. men det var inte lätt
okej, får man fårga varför du fick igångs'ttning?
jag fick ingångsättning (utan problem)med mitt första barn pga oro rädsla, men det var först en dag efter BF, försökte inte ens få det tidigare,men nu känner jag att jag vill/behöver ett stoppdatum, och helst i vecka 38+0!
jag fick förövrigt igångsättning med tredje också på beräknat datum, men det var pga mina foglossningar
jag fick igång sättning 9 dagar innan pga rädsla, annars hade jag valt snitt
jag är otrooligt rädd att bebisen ska dö i magen! har också mkt ångest oro annars i livet så det gör inte saken bättre att ha de värre vid graviditet.
rädd att bebisen ska dö när jag har värkar hemma.....osv
Beror vad man är rädd för. Om man är rädd för smärtan så är igångsatta förlossningar vanligtvis (om man ser statistiskt) jobbigare förlossningar.
Om man är rädd för att förlora barnet kan man få det. Har en väninnan som förlorade sitt första barn i v35 (pga ett jätteovanligt fel) och fick igångsättning tidigare då hon självklart var rädd.
Däremot så är det vanligaste att barnet har navelsträngen om halsen (och det är ovanligt att detta utgör ett problem) varför det inte ses som en komplikation.
Men är man orolig ska man alltid ta upp sin oro och sina frågeställningar med BM.
första förlossningen satte dom igång mig på bf+1 det gick otroligt fort och smidigt, efter första gel behandlingen så satte det igång, 6 timmar senare är hon född. vet ju dock itne hur det blir om man inte är fullgången.
gizmo varför fick du beviljad igångs?
mamma t nico: fick u beviljat för att du itne mår bra psyk el fysiskt? ni behöver absolut itne svara!
be att barnmorskan gör en hinnsvepning, jumer gynnsamtläge det är då läkaren undersöker dig desto större är tjansen att få det beviljat