Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

beviljad igångsättning i v 38+0??

jag fick igångsättning 10dagar innan bf.. det blir väl typ v38.. men det var inte lätt

2009 vill jag ha min söta flicka tillbaka.. snälla!
  • varfördåför
    jen05 skrev 2009-01-04 18:36:55 följande:
    okej, får man fårga varför du fick igångs'ttning?jag fick ingångsättning (utan problem)med mitt första barn pga oro rädsla, men det var först en dag efter BF, försökte inte ens få det tidigare,men nu känner jag att jag vill/behöver ett stoppdatum, och helst i vecka 38+0!
    jag kände att något var fel, jag kände tat han inet mådde bra.. läkaren och bm trodd einte på mig på bb. jag fick göra tre ctg kurvor om dagen i tre dagar och all såg fint ut men jag kände ändå att han mådde dåligt då jag låg ner. min barnmorska tyckte också att det var kontsigt att bebisen fått så mycke lägre hjärtljud, (från 160 - 120) och tillslut då de började vara arga på mig på bb för att jag vägrade ge mig så lyckades min man fåtag i överläkaren i en koridor och vi fick kommain och prata med honom direkt.

överläkaren årdnade så att vi fick en igångsättning och under förlossningen så såg de att hjärtljuden sjönk då jag låg på rygg och på högersida. då ilon tillslut komut så ade han navelsträngen runthalsen.

jag är såååå tacksam mot överläkaren som lyssnade på oss och fixade detdär för jag tror aldelens säkert att jag hde förlorat pojken om jag ahde väntat i tiodagar till. men dte är ju vad jag tror och känner.

vad har du för rädslor?
  • varfördåför

jag fick förövrigt igångsättning med tredje också på beräknat datum, men det var pga mina foglossningar

• varfördåför

be att barnmorskan gör en hinnsvepning, jumer gynnsamtläge det är då läkaren undersöker dig desto större är tjansen att få det beviljat

• varfördåför
    jen05 skrev 2009-01-04 18:53:01 följande:
    shoe: jag är inte rädd för smärtan, vill veta när förlossning ska ske och att de har koll på min bebis heela tiden, vilket man inte har hemma.....okej, lessamt de som hände din kompis...förstår att hon ville ha ut sin bebis tidigare..jag ska prata med min bm på ons när jag träffar henne,men det är itne lätt att få henne att fatta att jag verkligen har problem med detta..
    om hon inte fattar så ber du henne rekomendera någon som lyssnar på dig.. då brukar de fatta.
  • varfördåför
    jen05 skrev 2009-01-04 18:54:36 följande:
    xylifon: fick hinnsvepning med mitt första barn men det hjälpte inget....gör verkligen bm hinnsevpning i v 38?jag vill ha ett datum nu så jag kan vara lite lugnare...
    iaf här hos oss är det svårt att få tid om de inte vet hur gynnsamt läget är..

min bm gjorde hinsvepning på mig och det gjorde så att jag öppnad emig lite till så att jag var öppen tre cm då läkaren undersökte.. då tar de hål på hinnorna först och kollar om det startar av sig själv, sedan efter ett tag får man dropp om det behövs.. jag har aldrig fått den där gelen.. jag tror at det är främst den de vill undvika för det fukar inte lika bra som om kroppen är lite på g själv
  • varfördåför
    jen05 skrev 2009-01-04 18:55:35 följande:
    jag är i v 27+6 idag.
    då har du ju några veckor på dig att övertyga henne.. och hippsvipps kan ju bebisen villja komma själv i vecka 38+0
Svar på tråden beviljad igångsättning i v 38+0??