jen05 skrev 2009-01-04 18:36:55 följande:
okej, får man fårga varför du fick igångs'ttning?jag fick ingångsättning (utan problem)med mitt första barn pga oro rädsla, men det var först en dag efter
BF, försökte inte ens få det tidigare,men nu känner jag att jag vill/behöver ett stoppdatum, och helst i vecka 38+0!
jag kände att något var fel, jag kände tat han inet mådde bra.. läkaren och bm trodd einte på mig på bb. jag fick göra tre ctg kurvor om dagen i tre dagar och all såg fint ut men jag kände ändå att han mådde dåligt då jag låg ner. min barnmorska tyckte också att det var kontsigt att bebisen fått så mycke lägre hjärtljud, (från 160 - 120) och tillslut då de började vara arga på mig på bb för att jag vägrade ge mig så lyckades min man fåtag i överläkaren i en koridor och vi fick kommain och prata med honom direkt.
överläkaren årdnade så att vi fick en igångsättning och under förlossningen så såg de att hjärtljuden sjönk då jag låg på rygg och på högersida. då ilon tillslut komut så ade han navelsträngen runthalsen.
jag är såååå tacksam mot överläkaren som lyssnade på oss och fixade detdär för jag tror aldelens säkert att jag hde förlorat pojken om jag ahde väntat i tiodagar till. men dte är ju vad jag tror och känner.
vad har du för rädslor?