• jen05

beviljad igångsättning i v 38+0??

jag vill inte gå in närmare på detta men jag undrar om man kan få/har fått igångsättning efter 38 fulla v pga rädsla osv??

• Svar på tråden beviljad igångsättning i v 38+0??
  • jen05

okej, får man fårga varför du fick igångs'ttning?
    jag fick ingångsättning (utan problem)med mitt första barn pga oro rädsla, men det var först en dag efter BF, försökte inte ens få det tidigare,men nu känner jag att jag vill/behöver ett stoppdatum, och helst i vecka 38+0!

• jen05

jag är otrooligt rädd att bebisen ska dö i magen! har också mkt ångest oro annars i livet så det gör inte saken bättre att ha de värre vid graviditet.

rädd att bebisen ska dö när jag har värkar hemma.....osv

• jen05

första förlossningen satte dom igång mig på bf+1 det gick otroligt fort och smidigt, efter första gel behandlingen så satte det igång, 6 timmar senare är hon född. vet ju dock itne hur det blir om man inte är fullgången.

gizmo varför fick du beviljad igångs?

mamma t nico: fick u beviljat för att du itne mår bra psyk el fysiskt? ni behöver absolut itne svara!

• jen05

shoe: jag är inte rädd för smärtan, vill veta när förlossning ska ske och att de har koll på min bebis heela tiden, vilket man inte har hemma.....

okej, lessamt de som hände din kompis...förstår att hon ville ha ut sin bebis tidigare..

jag ska prata med min bm på ons när jag träffar henne,men det är itne lätt att få henne att fatta att jag verkligen har problem med detta..

• jen05

xylifon: fick hinnsvepning med mitt första barn men det hjälpte inget....gör verkligen bm hinnsevpning i v 38?

jag vill ha ett datum nu så jag kan vara lite lugnare...

• jen05

ja det är ju iofs inte min bm som tar det slutgiltiga beslutet..

ska ha möte med min samtalsterapeut och Bm nu på onsdag,kanske läge att ta upp detta då? eftersom att min Sp vet hur jag mår...

• jen05

okej,tack för alla svar, tar gärna emot fler erfarenheter!

• jen05

Lumlan; var de svårt att få det beviljat? vad har du för rädsla? du behöver ej svara om du inte vill.

tack för de andra svaren också!

• jen05

pluttmaja: ursäkta om jag är frågvis ,men varför fick du igångsättning?

• jen05

pluttmaja:ojj nu blev jag nästan lite rädd!! min första igångs'ttning gick som sagt bra men då var jag ju redan bf+ 1.

Lumlan:okej...

• jen05

pluttmaja, vad skönt att du får snitt när det blev sådär förra gången.....

nu har jag varit på möte med min bm , hon tog det jag sa på allvar, skulle prata med förl läkaren, och ordna en tid med honom.....hon skulle även vara med mig på mötet. gud vad skönt...nu kan jag slappna av lite mer även om inget är bestämt ännu...

• jen05

Cedergren:om du känner att du inte fixar att gå över tiden så är det nog inga problem att få igenom en igångsättning eftersom du har lite andra problem och rädslor i botten.....prata med din Bm!

pluttmaja: ja visst är de skönt att bli tagen på allvar, att dom bryr sig... nu är det bara få ett så bra möte med läkaren som möjligt....men dom brukar ju förstå

• jen05

neyobi: gick det bra att bli igångsatt 2 veckor före? undersökte läkaren dig innan och såg om det var gynnsamt att sätta ignåg,alltså om det såg ut att bli lyckat?

• jen05

SOulchild: vilken otur du hade som bara hade ont! jag har nästan alltid trott att bara man går över bf så kan de flesta bebisar komma ut via igångsättning, men alla har vi olika kroppar!

• jen05

neyobi, googlade och såg att det betyder kraftigt illamående typ...kämigt de måste ha varit!! kram

Svar på tråden beviljad igångsättning i v 38+0??