Inlägg från: Anonym (Zzzzzz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zzzzzz)

Ni med sömnproblem, vad har hjälpt er?

Jag har stora problem med soveriet, jag vaknar mellan 10-30ggr per natt. Har tidigare haft grava insomningproblem i kombination att jag sovit oerhört lätt och vaknat av minsta lilla.

Nu vaknar jag alltså titt som tätt, inte så att jag måste kliva upp men jag får ingen sammanhängande sömn och är trött dagarna i ända.
    Har zopiklon för insomning som jag inte använder särskilt ofta men även propavan som är mer långtidsverkande. Nackdelen är att jag blir hemskt trött av propavan.

Jag blir snart galeeeeeeeeeeeeeeeeen!

Vad har fungerat för er? Metoder, läkemedel, naturläkemedel?

• Svar på tråden Ni med sömnproblem, vad har hjälpt er?
  • Anonym (Zzzzzz)

Ja propavan gör mig så trött. Jag vill sova normalt, inte sova 15 timmar och sen vara död eller knappt sova alls.

Jag var med om en mkt traumatisk händelse och efter det har sömen varit mer eller mindre knäpp.

Jotack, jag jobbar heltid dagtid och är helt slut -ändå vaknar jag.

Stilnoct fick jag hallucinationer av

Barn är lättare sagt än gjort.

FAN!

• Anonym (Zzzzzz)
    Anonym skrev 2009-01-04 21:01:32 följande:
    Imovane gör att jag somnar inom en halvtimme och sover sju timmar oavbrutet (vaknar om barn skriker förståss). Känner inget konstigt dagen efter - bara extremt skönt eftersom jag sovit så gott!
    Imovane är densamma som zopiclon, dvs insomnings..
  • Anonym (Zzzzzz)
    Anonym skrev 2009-01-05 09:39:35 följande:
    Enl min läkare hjälper Imovane till så att man somnar men ÄVEN att man får djupsömn och inte vaknar- Och jag är bevis på att han har rätt, så är det med det.

På mig fungerar det dock inte.

Ja kanske skulle kolla på hälskost vad det finns för lugnande théer.

Svar på tråden Ni med sömnproblem, vad har hjälpt er?