• skrivglad

Vad finns det för dubbelnamn idag?

Idag heter ju inte barn Ulla-Britt, Eva-Marie mm. Vet ett par dubbelnamn, men vilka finns egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-03 18:10:46:
    Menar på barn alltså.

• Svar på tråden Vad finns det för dubbelnamn idag?
  • skrivglad

Charlottee: Ja, men det blir svårt att säga!

• snokissen

Min kompis och jag satt och funderade på namn och tänkte att man kanske skulle ta och slå ett slag för trippelnamnen. Bengt-Stig-Björn eller Britt-Siv-Lis!

• skrivglad

snorkissen: Finns det verkligen de som har trippelnamn?

Oj, här var det Li i många namn.

• twinmom

Har en kompis vars dotter heter Kajsa-Linn, det tycker jag är jättefint!

• Alison

Vet en som heter Sol-Moa
    Tuva-Li (vanligt med Li)
    Nova-Lie
    Ida-Sofie vet jag med en som hette (hon dog som spädis)

En kille heter Adam-Måns (blir adammåns när man säger det nästan)
    Pojknamn tror jag inte blir dubbla så ofta nu som flicknamn

• skrivglad

Kajsa-Linn o Nova-Lie är gulligt, men Måns-Adam får det väl va i så fall. Adam-Måns går ju inte att säga!

• Cinnamon

Ylva-Li är väl vackert?

• Micaela

Min kompis har dubbelnamn hela familjen! Den äldsta systern heter Marie-Louise, det tycker jag är väldigt fint, men så nytt är det ju inte förstås...

Nova-Li (Eller Novalie som jag hellre stavar) tyckte pappa vårat barn skulle heta men det fick bli Nova istället.

• skrivglad

HaJoMi: Tycker Anna-Lisa är tantigt. Men de namnen är faktiskt barn-namn i Estland; Anna-Lis, utan a på slutet o Anu-Grete; liknar Anna-Greta. Men Anna o Lisa är för sig inga tantnamn, så det är mest dubbelnamnet som känns så.

• FoxyLiz

Min dtter heter Olivia-Rose i andranamn.

• skrivglad

Alison: Det heter syrrans kompis barn o hon gör själv för namnet. Efter en hård kamp fick hon två barn via IVF o sen bara blev hon gravid utan IVF o oplanerat.

Svar på tråden Vad finns det för dubbelnamn idag?