Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Byter er partner bajsblöjor??

Nyfiken undran för er med blöjbarn...

Byter er partner bajsblöjor?? Eller överräcker dom barnet med varm hand som i reklamfilmen ni vet (gubben som ropar på Kerstin)...

Detta är ingen tråd för diskussion om etik, moral och jämställdhet - jag är bara nyfiken av människans natur om hur blöjbytena ser ut hemmavid....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??
  • Nyfiken gul

Kan tillägga att min make gör det inte....

Var iväg några timmar häromdagen och då råkade Victor bajsa precis och han fick be grannen komma in och byta på honom. Blöjan fick han av men sen vart det stopp....

• Nyfiken gul
    Dinosaurien skrev 2009-01-08 09:16:23 följande:
    Men herregud, klart han byter bajsblöjor! Ni som har en sambo som inte byter bajsblöjor....antar att ni inte tänker dela på föräldraledigheten heller eller? Fan, jag blir så deppig av att hänga på FL, jag tappar liksom tron på ett jämställt samhälle. Stön!
    Som TS känner jag mig manad att svara här.... (tråden skulle ju inte handla om etik o moral men men... )

Vad har bajsblöjor att göra med hurvida man delar på föräldraledigheten eller inte?

Min man kräks bokstavligen när han byter bajsblöjor - varför skulle jag tvinga honom att göra det när han inte klarar av det?

Må så vara att han är brandman med allt vad det innebär men det finns gränser för vad man kan begära av sina äkta hälfter.

O ni som skulle lämna er partner bara för att han/hon inte vill byta blöja säger jag - kom igen!!!  Det där tror ni inte själva på heller med tanke på alla tusentals relationstrådar som cirklar runt här på Fl....
Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??