• Queen70

Byter er partner bajsblöjor??

Ja med glädje...haha...Nä, inte med glädje kanske men han byter nog flest bajsblöjor eftersom min lilla plutt är så snäll mot mamma att han oftast väntar med att bajja tills pappa kommit hem från jobbet :)

• Queen70

Fast det är ju inte så äcklig som man trodde innan man fick barn. Ibland kan jag nästan tycka det luktar lite gott...haha..syrligt liksom *fniss*

• Queen70

Samma här. Sonen kissar aldrig på mig, men på pappa hela tiden..haha. Tror han är för långsam helt enkelt.

1982Frida skrev 2009-01-07 23:21:23 följande:
    Japp.När han är hemma så byter vi ca varannan blöja...Knasigt nog så är det nästan bara på pappan som sonen kissar när blöjan byts.. hihi....
  • Queen70

Varför är pottor vidriga?? *undrar*

spaceylisie skrev 2009-01-08 01:09:17 följande:
    Helene OSV skrev 2009-01-07 23:33:12 följande:
    Det där var en ganska bra form av toaletträning, tycker jag, även om jag hade hållit ungen ovanför toaletten när jag sett att det var på G. Handfatet var dock ett YPPERLIGT SÄTT att lära känna igen hur babyn ser ut/beter sig innan det är dags! Potta är det vidrigaste som finns, anser jag, och tänker sätta in allt för att tjejen min ska gå direkt från blöja till toalett. Och apropå det egentliga ämnet - sambon byter mer bajsblöja än vad jag gör, även om vi ropar "Kerstin!" åt varandra när det väl är dags... ;)
  • Queen70

Ok...Men är det inte lite läbbigt i såna fall att låta bebben bajja i handfatet där man ju tvättar sig :)
    Har inte kommit så långt som till potträning i mitt föräldrarskap ännu, men jag skulle nog inte heller ha pottan under matbordet. Jag trodde det var själva pottan i sig som du såg som nåt slags tortyrredskap.

spaceylisie skrev 2009-01-08 02:17:48 följande:
    Queen70 skrev 2009-01-08 02:13:36 följande:
    Åh, det är min ytterst personliga åsikt... Det är ungefär - för mig - som att sätta mig själv eller ungen över en hink istället för de toaletter vi här faktiskt har. I vår kultur kissar och bajsar man på toaletten och spolar efter sig, så varför ska jag lära mitt barn något annat? Jag vet folk som t.o.m. haft pottan på ställen som t.ex. under matbordet och då frågar jag mig själv vilka signaler det sänder till ungen? Att det är okej att kissa och bajsa under matbordet också?Iofs, i sommarstugan har vi bara utedass, men för den sakens skull använder vi inte potta inne... (Även om vi kissar ute för att slippa tömma dasshink så ofta...)
Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??