Inlägg från: spaceylisie |Visa alla inlägg
  • spaceylisie

Byter er partner bajsblöjor??

Helene OSV skrev 2009-01-07 23:33:12 följande:

Självklart! JAG brukar ropa på honom när Valter bajsat! (inte för att jag inte vill byta själv, snarare för att annars kan det bli så att Valter är med mig större delan av dagen när han ammas och sover osv. så det är ett sätt för dem att umgås. Ofta blir de kvar i badrummet ett tag och leker osv.) Min man ser även till att Valter får kissa/bajsa i handfatet innan han tar på den rena blöjan.
    Det där var en ganska bra form av toaletträning, tycker jag, även om jag hade hållit ungen ovanför toaletten när jag sett att det var på G. Handfatet var dock ett YPPERLIGT SÄTT att lära känna igen hur babyn ser ut/beter sig innan det är dags! Potta är det vidrigaste som finns, anser jag, och tänker sätta in allt för att tjejen min ska gå direkt från blöja till toalett.

Och apropå det egentliga ämnet - sambon byter mer bajsblöja än vad jag gör, även om vi ropar "Kerstin!" åt varandra när det väl är dags... ;)
  • spaceylisie

Queen70 skrev 2009-01-08 02:13:36 följande:

Varför är pottor vidriga?? *undrar*
    Åh, det är min ytterst personliga åsikt... Det är ungefär - för mig - som att sätta mig själv eller ungen över en hink istället för de toaletter vi här faktiskt har. I vår kultur kissar och bajsar man på toaletten och spolar efter sig, så varför ska jag lära mitt barn något annat?

Jag vet folk som t.o.m. haft pottan på ställen som t.ex. under matbordet och då frågar jag mig själv vilka signaler det sänder till ungen? Att det är okej att kissa och bajsa under matbordet också?

Iofs, i sommarstugan har vi bara utedass, men för den sakens skull använder vi inte potta inne... (Även om vi kissar ute för att slippa tömma dasshink så ofta...)
  • spaceylisie

Queen70 skrev 2009-01-08 02:13:36 följande:

Varför är pottor vidriga?? *undrar*
    Åh, det är min ytterst personliga åsikt... Det är ungefär - för mig - som att sätta mig själv eller ungen över en hink istället för de toaletter vi här faktiskt har. I vår kultur kissar och bajsar man på toaletten och spolar efter sig, så varför ska jag lära mitt barn något annat?

Jag vet folk som t.o.m. haft pottan på ställen som t.ex. under matbordet och då frågar jag mig själv vilka signaler det sänder till ungen? Att det är okej att kissa och bajsa under matbordet också?

Iofs, i sommarstugan har vi bara utedass, men för den sakens skull använder vi inte potta inne... (Även om vi kissar ute för att slippa tömma dasshink så ofta...)
Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??