Hannah76 skrev 2009-01-08 10:48:16 följande:
Bara för att man inte tar varnnan bajsblöja så betyder inte det att man inte finns där för sina barn 100%. Man behöver inte dela allt 50/50 för att det ska vara rättvist eller jämställt. Man kan ju även "byta tjänster" med varann. Nu delar vi lika här hemma, sten-sax-påse är ett bra trick.*L* Men vi delar inte allt i våra liv 50/50 (han diskar tex långt många fler gånger än jag), alla har väl sina uppdelningar? Varför skulle man vara sämre för att man inte byter bajsblöjor exakt lika ofta som sin partner? Jag tror att väldigt få (eller inga?) skule låta sina barn gå med bajs i blöjan om den andre föräldern inte är hemma.
Vi tar absolut inte varannan blöja här hemma utan vissa dagar kanske jag tar alla andra dagar tar maken alla. För oss är det ett bra och flexibelt sätt som passar oss och jag hade inte alls tyckt det var flexibelt med en man som inte ville byta blöjor om jag var hemma! Och jag tycker inte att man är en sämre förälder för att man inte räknar gångerna, men jag tycker man är en sämre förälder när man inte byter blöjor för att mamman är hemma.