Inlägg från: Dinosaurien |Visa alla inlägg
  • Dinosaurien

Byter er partner bajsblöjor??

Men herregud, klart han byter bajsblöjor!
    Ni som har en sambo som inte byter bajsblöjor....antar att ni inte tänker dela på föräldraledigheten heller eller? Fan, jag blir så deppig av att hänga på FL, jag tappar liksom tron på ett jämställt samhälle. Stön!

• Dinosaurien

Nyfiken gul skrev 2009-01-08 09:32:39 följande:

Vad har bajsblöjor att göra med hurvida man delar på föräldraledigheten eller inte? href="www.familjeliv.se/Forum/forkortningar.php">Fl....
    Hur kan man ta hand om ett barn på heltid om man inte pallar att byta bajsblöjor?

Alltså här kan vi ibland sitta och deala om vem som ska göra vad i såna lägen...typ, om du byter på lillen nu så tar jag disken...men ingen av oss säger ju nej till att byta såklart. Och ska man kunna dela på FL och ta hand om sitt barn så får man väl bara stålsätta sig och byta bajset helt enkelt. Tycker jag.
  • Dinosaurien

Har ni nånsin sett en tråd där pappor undrar om deras barns mammor byter bajsblöjor eller ej????

Skulle inte tro det. Varför skulle det vara så äckligt för män men inte för kvinnor? Eller kan det vara så att kvinnor fattar att det är nåt som måste göras och så gör de det helt enkelt, äckligt eller ej? Herregud tjejer, ställ lite krav på era män!

• Dinosaurien
    S vali s skrev 2009-01-08 09:51:13 följande:
    Kan bara svara för vår familj, är inte jag hemma byter maken självklart bajsblöjorna - är jag hemma gör jag jag det - inga roblem alls
    Låter ju bra!
  • Dinosaurien

Min man tog hand om bebisarnas navlar för då höll jag på att dö av äckel...vet inte om det mest var för att jag var nyopererad eller för att det är såååå äckligt. Men det är ju en ganska kort stund som naveln är ett problem....bajsblöjorna håller ju i sig lite längre än navelvården.

• Dinosaurien

sara 00 skrev 2009-01-08 11:18:47 följande:

jag brukar ju jobba vissa dagar han är ledig så då får han ju ha han hela dagen. då byter han ju för att han måste! men aldrig när jag är hemma. jo, kissblöjan kan han byta för att jag säger åt han! men bajs vägrar han!
    Se till att han tar föräldraledigt och låt då honom ta ansvar för allt det hushållsarbete och barnjobb som du gör nu. Då först kommer han se hur det är! Att dela på FL är ett av de viktigaste sätten att i framtiden dela lika på hushåll och barn!
Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??