• Gummis

Byter er partner bajsblöjor??

Ja självklart! Vi hjälps åt i bland också men oftast fixar den som har henne just då när hon bajsar.

• Gummis

Dinosaurien skrev 2009-01-08 11:28:45 följande:

sara 00 skrev 2009-01-08 11:18:47 följande:
    Se till att han tar föräldraledigt och låt då honom ta ansvar för allt det hushållsarbete och barnjobb som du gör nu. Då först kommer han se hur det är! Att dela på FL är ett av de viktigaste sätten att i framtiden dela lika på hushåll och barn!
    Tycker det är fel att säga man ska vara tvingad att dela på föräldraledigheten bara för att vi ska bli jämnställda i hushållet!! Vi delar lika och då menar jag lika, min sambo städar, tvättar, diskar, tar ut sopor, nattar lilltjejen byter bajsblöjor och gör precis samma sak som mig, + att han kollar våra bilar 1gång/vecka. Så i praktiken kan man säga att han gör med än vad jag gör. jag tror heller itne att bara för att man delar föräldraledigheten så blir det jämställt i hushållet, utan det är upp till personerna själva.
  • Gummis
    Kaxmaja skrev 2009-01-08 11:04:00 följande:
    Så är det här hemma oxå för det mesta.
    Min sambo tycker också om att mysa med lilltjejen på skötborden, han busar med henne så hon skriker av skratt i bland. Hon bryr sig inte om vem som tar hand om henne, hon trivs lika bra hos oss båda.
Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??