Inlägg från: mia mamma |Visa alla inlägg
  • mia mamma

Byter er partner bajsblöjor??

Självklart! Har han gjort med båda barnen.

Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
  • mia mamma
    Svar på #144
    sara 00 skrev 2009-01-08 10:28:06 följande:
    min sambo gör de inte. är han hemma själv med sonen så jag han det naturligtvis men är jag hemma så vägrar han! han klarar inte av lukten säger han! jag blir förbannad varje gång men byter ändå för jag vill ju inte att sonen ska sitta i det!
    Vad skulle han göra om du vägrade? Konstig inställning... ingen tycker väl det är skoj med bajsblöjor men det hör liksom till bebislivet.
    Få han att göra det nu eller kommer han inte att torka rumpan efter toabesök längre fran heller eller tömma bajspottan...
  • mia mamma
    sara 00 skrev 2009-01-08 10:43:47 följande:
    mia mamma skrev:Vad skulle han göra om du vägrade? Konstig inställning... ingen tycker väl det är skoj med bajsblöjor men det hör liksom till bebislivet. Få han att göra det nu eller kommer han inte att torka rumpan efter toabesök längre fran heller eller tömma bajspottan...jag har försökt så många gånger! men han bara lämnar han till mej. jag vill ju inte att min son ska sitta i en bajsblöja så jag byter ju. jag blir så arg på han varje gång! till och med när han har klivit upp på morgonen med sonen så väcker han mej så fort han har bajsat!! då har han säkert haft blöjan på sig en bra stund oxå!! har ni nått bra tips på hur man kan få honom att byta?? jag har försökt med allt känns de som...
    Åk bort ett par dagar så han får ta hand om allt själv. Ursäkta men att han ens kan med att behandla dig på det viset, skulle själv aldrig låta någon göra så mot mig.
    Är det något han tycker är jätteskoj att göa med barnet, gör då det med barnet istället, lite för att demonstrera att det finns roliga sidor och det finns mindre roliga sidor.
    Som jag tidigare nämnde så är liksom inte allt över med att barnet så småning om bir torr utan upp tills de är ca 6 år får man allt torka rumpa osv.
    Kanske inte så mycket tips men han är väl VUXEN! Det är bara att kräva det... skicka hem han till mig annars så lovar jag att han kommer att byta bajsblöjor på löpande band...
  • mia mamma
    MizzPiggy skrev 2009-01-08 11:26:46 följande:
    Min sambo och jag har inga barn, men när vi pratat om barn så säger han bestämdt att han vägrar bajsblöjor!(han tycker det är så fruktansvärt äckligt!) han blir nästan upprörd när jag bara skrattar åt han o säger att "vänta du bara,de ska vi allt bli två om!" hahaha....Någon som haft en kille med samma inställning som min,före barn?Men som ändrat sig nr barnet väl kommit?kram
    Min sambo var lite åt det hållet men sa aldrig rent ut att han aldrig skulle göra det för när vi talade om att skaffa bar så pratade vi såklart om att vi måste dela på arbetet så att det inte bara blir en som gör allt. Mest för barnets skull så att det knyter an till båda föräldrarna.
    Såklart byter blöja, torka rumpan, tömmer pottan, klä av och tvättar när olyckor händer i byxan osv. vi båda två!
    Dock viktig att vara klar med att det liksom inte går att komma undan. Unge=bajs och dyl.

Själv kan jag säga att kräks är bland det värsta jag vet men det är bara att torka upp när kräksjukan slår till!!
Svar på tråden Byter er partner bajsblöjor??