• Snowy

KitchenAid...hjälp

Har börjat kika på KitchenAid köksmaskin. Tycker de är snygga, men har de vad som krävs i styrka. Läste att classic modellen endast har styrka på 325 watt. Klarar den en dubbel degsats? Eller måste man gå upp till en professional?
    *Är det nån som har å kan berätta?

Har även kikat på OBH nordicas suprememodell, känns som en kopia av kitchenaiden i utseendet... Men den har ju en motor på 500 w...

• Svar på tråden KitchenAid...hjälp
  • Snowy

mhm... fast ett krav på bakmaskin är ju att den ska få stå framme. Gisssar att elektrolux modell inte är tvärsexig?

• Snowy

Okej, det kommer inte bli nån elektrolux för min del, vill jag ha en sån kan jag ta mormors gamla som funkar utmärkt men är ful!

Yes är en prylbög!!

Jag läste nånstans att kitchenaiden inte hade nån nerputtningspryl, så att degen kunde vandra upp längs degsnurren och bli oljig längst uppe där... Låter mindre trevligt!!

Är det ingen som har kitchenaid professional? Tänkte på storleken... Fast jag är ändå lite skeptiskt på artisanen vad gäller kraften... Pallar den verkligen en tung deg? *tjatar lite lagom* Om jag ska ha en så är det definitivt den isblå!

• Snowy

Min gubbe som nu är fysiklärare förklarade för mig att inte allt hänger på watt-antalet... Det beror lite på vad den använder strömmen till... Jag kanske kan förklara bättre när han förklarat för mig så jag faktiskt förstår va han snackar om !?!? haha...

Men jag köpte en mixer på 750 watt och den ska ju bara mixa saftiga saker som smootisar. Nä kan inte förstå vad 300 w kan göra med en matbrödsdeg!

Den dära kenwood jag kikade på är den stoora fina modellen. Titatnium Major för 6000 kr.
    Här är specen...
    Motoreffekt 1500W.
    Metallkropp.
    6,7 liters rostfri bunke med handtag.
    Sladdvinda.
    Stänkskydd.
    Glasblender 1,2 liter.
    Rostfria mixnings verktyg.

Mamma Mia. Men den e ju inte lika fin... Fast förstå skillnaden mellan 300 W mot 1500 W...

• Snowy

Humma... jag tror Professional är större och har lite mer kraft än Artisan!
    Så 9 dl säger du, det låter ju najs! Problemet me professional e att den inte finns i den färg jag helst vill ha! Haha, töntigt javet... Men jag e ju bra sugen på den där glassmaskinen man kan köpa till!!

• Snowy

Fan, nu står jag här och bakar för hand... Hmrf!!

• Snowy

Mhm, så det säger du... det blir inte som nån annan sagt att degen åker upp på degsnurran? Måste man stanna den och putta ner degen?

Queequeg skrev 2009-01-10 20:04:57 följande:
    Jag brukar baka på en liter degvätska i min kitchen aid artisan, och det har funkat utmärkt.
  • Snowy

Mm, längtar tills jag blir rik. För nu är jag bra inne på att köpa en KA!!!

Svar på tråden KitchenAid...hjälp