• Ammiz

    Hur orkar ni vara varandras stöd?

    Tycker att det är svårt att dels hantera sina egna känslor i bebisprocessen, dels att jobba med att inte bli neddragen av ens partners tungsinne över detta och samtidigt vara ett bra stöd och kunna ge tröst. Det känns som om det är lite delad olycka är dubbel olycka över det.

    Kanske är det jag som är ovanligt känslig och tunnhudad, men det gör så ont i mig när min fru är så olycklig över att inte ha några barn att jag istället för att trösta och stödja vill dra mig undan, för att skydda mig själv.

    Hur gör ni för att klara av detta?

    (Hade väl egentligen velat vara anonym, men ville posta i detta underforum, så det får bli såhär nu. Man får gärna inboxa mig också).

  • Svar på tråden Hur orkar ni vara varandras stöd?
  • Linnémamma

    Jag blir så rörd av ditt inlägg och har egentligen inga råd att ge, men vill skicka massa positiv energi och hoppas ni kan fortsätta komma ihåg varför ni blev kära och vad ni känner för varandra innerst inne trots alla svårigheter som finns runt om.

  • princess77

    Detta är en jättejobbig process att gå igenom men jag tror att om man orkar stötta varandra så blir ni bara starkare av det.
    Jag och min man har kämpat i snart 4 år för ett barn och vi har bland annat gått igenom ett sent missfall som gick väldigt snett och ett misslyckat ivf försök.

    Jag tror att det är viktigt att ge varandra utrymme att sörja på sitt sätt samtigt finnas där för varandra och prata mycket med varandra.
    Vi har kommit varandra mycket närmare efter allt detta och jag vet nu att vi klarar allting i vårat förhållande.

    Jag tror att det är viktigt att inte glömma bort er själva som kärlekspar och livet i sig under denna processen.

    Njut av varandra,res,ät goda middagar och var glada att ni har varandra under tiden.

    Barnlöshet är en livskris som stundtals är mycket jobbig men det positiva är att det idag finns hjälp att få.

    Dom flesta par får sitt älskade mirakel till slut även om man måste kämpa länge.

    Önskar er all lycka till i framtiden!!

    Kram

Svar på tråden Hur orkar ni vara varandras stöd?