• Erikas84

Blekt sufflett.

Jag kanske är tokig nu, men ingen som har något förslag vad man kan göra för att få en svart sufflett (som nu nästan blivit brun) att se mindre blekt ut? Pratade barnens hus och dom ville ha 2000 för att byta ut den, rena rånet!!!

Det kanske bara är något man får finna sig i, men man kan alltid fråga för det är inte speciellt vackert, och det känns som lite överkurs att köpa en helt ny vagn då det i övrigt inte är nåt fel på den.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-08 13:43
    Puffar, ingen som har nåt litet husmorstips? :P

• Svar på tråden Blekt sufflett.
  • Jolley

Jag hade en Brio Happy som jag målade om (!!!) med en svart sprit-penna. Det funkade! Det var ju ganska kraftigt canvas-tyg, så det blev snyggt.
    Jag hade redan köpt en ny klädsel, ,men ville testa och se om det funkade. Jag hade en sån där bred, kolsvart spritpenna (som luktar så man blir svimfärdig) och ritade noggrant på hela sufletten. Tog inte så lång tid som man kan tro, och det FUNKADE faktiskt!! Helt onödigt tat köpa en nu klädsel för 1700:- innan. Hade jag vetat det hade jag aldrig köpt en ny.
    Men det beror nog på vad du har för vagn, Emmaljungas tyger till exempel, är ju helt olika Brios canvastyger.
    Vad är det för vagn / tyg?

• Erikas84
    Svar på #1
    Tack snälla för svar, har en Emmaljunga duo edge från 2004, vet inte vad det är för tyg. Men syns det inte att det är ritat då? Typ ränder ock sånt?
  • Jolley

Erikas84 skrev 2009-01-08 13:48:39 följande:

Svar på #1Tack snälla för svar, har en Emmaljunga duo edge från 2004, vet inte vad det är för tyg. Men syns det inte att det är ritat då? Typ ränder ock sånt?
    Nä, inte ett dugg! Jag målade två gånger, utomhus så att jag skulle se ordentligt. Funkade kanonbra.
  • Erikas84
    Svar på #3
    Okej, men du tror det funkar på min Emmaljunga också? Allt är ju bättre än en tvåfärgad vagn. :P
  • Jolley

Erikas84 skrev 2009-01-08 13:53:05 följande:

Svar på #3Okej, men du tror det funkar på min Emmaljunga också? Allt är ju bättre än en tvåfärgad vagn. :P
    Det vägar jag inte säga... Tänk om jag säger att det kommer gå huuuur bra som helst, så gör det inte det och då kanske du vill ha en ny suffla av mig...
    Nä, men allvarligt: jag hade testat, ändå.
  • Erikas84
    Svar på #5
    Haha, ja passa dig. :D Nej men kan ju testa på ett ställe typ så ser man ju hur det ser ut efter ett tag, den är ju redan fläckig som den är så det spelar ingen roll. Tack för svaret allafall=)
  • PippiLottan

jag tror inte det går på EL vagnar. De har ett helt annat tyg. Har själv haft både en EL och en brio och jag förstår att det gick super att rita på brion, men EL har mer som tyg i sin suflett.

• Jolley

Erikas84 skrev 2009-01-08 13:58:01 följande:

Svar på #5Haha, ja passa dig. :D Nej men kan ju testa på ett ställe typ så ser man ju hur det ser ut efter ett tag, den är ju redan fläckig som den är så det spelar ingen roll. Tack för svaret allafall=)
    Ja, så hade jag gjort.
    Men alltså, kostade en nu suflett 2000 ! Verkar ju helt sanslöst... Såg nya Emmaljunga Scooter-vagnar (i och för sig 2008 års modell, men vad spelar det för roll) i "min" barnvagnsbutik, för 1695:-. Då får man ju en helt ny VAGN inte bara en SUFLETT (för mer pengar).
    Köp en Scooter, är alltså mitt andra förslag.
  • Erikas84
    Svar på #8
    Ja, och på Coop hade dom nya för 1495 kronor. Inget speciellt märke men har kikat runt lite och dom som har den är nog nöjda allafall. Vad är det för barnvagnbutik då?
  • Erikas84

Erikas84 skrev 2009-01-08 14:52:40 följande:

Svar på #8Ja, och på Coop hade dom nya för 1495 kronor. Inget speciellt märke men har kikat runt lite och dom som har den är nog nöjda allafall. Vad är det för barnvagnbutik då?
    Och är det bara sittvagnen isf?
Svar på tråden Blekt sufflett.